Potopul ! Acesta este adevărul după managementul defectuos al fostului director Claudiu Goga

Potopul ! Acesta este adevărul după managementul defectuos al fostului director Claudiu Goga
Foto: Andrei Paul

Foto: Andrei Paul

Iată că, după câteva săptămâni de la demisia regizorului Claudiu Goga din fruntea Teatrului Sică Alexandrescu, fantoma lui încă bântuie această instituție de cultură.

Bătaia de joc a acestui regizor a ieșit la suprafață acum, din păcate poate prea târziu. Tot circul, cu demisii, cu ieșiri la rampă, au reprezentat doar o poziție de forță prin care s-a încercat un șantaj la adresa Primăriei. Goga nu mai este. Există teatru și fără Goga. Problema este că trebuie puși manageri în fruntea teatrului brașovean, nu indivizi precum cel care a demisionat, care a avut grijă să-i fie lui bine și clicii cu care s-a înconjurat. Singurul lucru bun care s-a întâmplat în tot acest scandal este plecarea Ceciliei Doiciu, care patrona tot ce însemna cultură în Brașov, din partea Primăriei. Dar problema Teatrului încă nu este rezolvată.

Iată petiția transmisă conducerii Primăriei și Consiliului Local Brașov de către actori de marcă ai scenei braşovene, traşi deoparte de interesele mărunte şi materiale ale unei clici administrative.

Semnatarii prezentei petiții reprezintă (o) cealaltă parte a angajaților teatrului, numărând actori, cabiniere, mașiniști sau personal TESA, care nu a solidarizat cu nemulțumirile celor care au provocat  revolta din luna noiembrie 2015,din motive lesne de înțeles care țin de siguranța locului de muncă și de protejarea acestora de eventualele șicane ale celor pe care dumneavoastră ați decis să le permiteți să asigure conducerea interimară a teatrului până la organizarea concursului pentru postul de manager al Teatrului ”Sică Alecsandrescu”.

Pentru noi, acest interimat nu înseamnă schimbare, atâta vreme cât din spatele domnișoarei Mariana Hudișteanu se manipulează prezentul și viitorul acestui teatru de către aceeași persoană care a demisionat, domnul Claudiu Goga. Ne interesează sincer soarta teatrului, iar în cele ce urmează vă vom prezenta argumentelepentru careconsiderăm că nici măcar accidental nu trebuie ca ultima echipă managerială a teatrului să revină la cârma acestei instituții.

Vă propunem doar un efort comun pentru ca acest concurs pentru postul de manager al teatrului să devină interesant pentru personalități culturale autentice, cu maturitate artistică și un profil uman admirabil.                      

  1. În ultimii ani, Teatrul Sică Alexandrescu (TSA) nu a participat la cele mai importante festivaluri din țară (Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Festivalul National de Teatru -București, Festivalul de Teatru de la Timisoara, etc). Este de notorietate faptul ca Festivalul de la Sibiu a devenit unul dintre cele mai importante din lume in ultimii ani.TSA nu a participat cu nici un spectacol la acest festival in ultimii 10 ani.
  2. Teatrul din Brasov, deși cu o trupă valoroasă, a fost transformat intr-un teatru “debătătură”, fiind exclus treptat din circuitul  evenimentelor din domeniu,  pe plan național. Este inutil să vorbim de prezența teatrului pe plan internațional: 0 !
  3. Fostul director al teatrului a practicat în anumite situații o ”strategie de schimb” cu directorii-regizori ai altor teatre,  sistem demascat și în presa națională drept o ”morișcă”. ( sursa: Adevărul.ro   )
  4. Festivalul de Dramaturgie Contemporană Brașov, a ramas în mediocritate, o simpla comparatie cu ce reprezenta el în anii ’90 fiind evidentă, în acea perioadă având caracter internațional. Erau invitate trupe din alte țări, care aduceau un suflu artistic competitiv si extrem de interesant pentru publicul brasovean. În ultimii 10 ani însă, a devenit de notorietate faptul că este un festival la care teatrul din Brasov și fostul director își dau singuri majoritatea premiilor, o situație devenită jenantă în ochii tuturor.
  5. O promovare ineficientă a producțiilor teatrului și a actorilor, omițându-se cel puțin în ultimii ani organizarea de premiere oficiale cu cronicari invitati, asa cum se obisnuieste in orice teatru din lume.
  6. O absență a viziunii parteneriatelor interne și externe ale teatrului trădează și o slăbiciune a persoanei care conduce Secretariatul Literar.
  7. De-a lungul celor 13 ani a existat o comunicare defectuoasa cu angajații si o lipsa de transparenta in luarea deciziilor privitoare la activitatea institutiei, recurgandu-se adeseori la agresivitate verbala in dialogul cu angajatii.
  8. Teatrul a pierdut nu doar notorietate, ci a pierdut nume importante ale scenei brasovene, actori valoroși care au servit teatrul zeci de ani și care au fost ”determinați” să părăsească teatrul: Costache Babii, Mircea Andreescu, Paula Ionescu, Dan Săndulescu, Gabriela Butuc.
  9. A fost distrus o mare parte din patrimoniul teatrului și s-au desconsiderat valorile prin distrugerea unei importante părți a arhivei instituției, care a fost pur si simplu aruncată la tomberon. A fost recuperată doar o mică parte de către angajați: fotografii din spectacole cu mari actori care astăzi nu mai sunt, afișe ale unor spectacole importante care au facut istoria teatrului, schițe de decor ale unor scenografi iluștri. O mare parte din costumele ce puteau deveni piese ale unui potențial muzeu al teatrului au fost distruse și aruncate.
  10. Primăria a facut eforturi si investitii considerabile pentru renovarea teatrului, asumându-și sarcini care în mod normal ar fi trebuit să-l priveasca pe managerul teatrului. Dar, logic, nici n-ar fi avut cum, ținând cont de absențele lui frecvente și îndelungate din instituție.
  11. Manifestările repetate în spațiul public, respectiv teatrul și mediul virtual, din noiembrie 2015, ale domnului Goga și a unei părți a colectivului, au redus șansele promovării orașului în finala procesului de candidatură pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii. (cei care nu s-au afiliat demersului lor au fost considerați ”dușmanii instituției”)
  12. Mizăm pe implicarea Consiliului de Administrație al teatrului în luarea unor decizii echilibrate în aceasta perioada de interimat si respectarea procedurilor cuprinse in ROF.

      Menționăm că semnatarii acestei petiții nu au polițe personale de plătit fostului manager și echipei sale, sunt persoane activ implicate în viața artistică a teatrului și își doresc schimbarea pentru creșterea performanțelor acestui teatru. Precizăm că din cei peste 70 de angajați ai TSA, majoritatea optează pentru schimbare, dar se tem să își exprime prin semnătură punctul de vedere, din cauza climatului instaurat în teatru și și-au pierdut speranța într-o rezolvare pozitivă a problemelor.

      În speranța înțelegerii demersului nostru, vă mulțumim pentru sprijin și vă stăm la dispoziție pentru orice alte detalii necesare.

  • Cu deosebită considerație,
  • Viorica Geantă Chelbea, Carmen Moruz, Ligia Stan, Gabi Costea, George Custură.
Alte articole:   Avantajele corecției afecțiunilor oculare cu lentilele de contact
Loading...
  1. […] post Potopul ! Acesta este adevărul după managementul defectuos al fostului director Claudiu Goga appeared first on News […]

    Reply
  2. Semnatarii sunt niște actori de umplutura.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap