Scrisoarea cititorului: Trecere de pietoni periculoasă

Scrisoarea cititorului: Trecere de pietoni periculoasă

statie rat sif transilvaniaNumele meu e Marius Bizom, consilier juridic si doresc sa va aduc in atentie un aspect foarte important al sigurantei rutiere.

Dupa cum bine stiti, pe Blv Iuliu Maniu (in apropiere de Primaria Municipiului Brasov) o trecere de pietoni a fost desfiintata, aceasta mutandu-se la circa 50 metri mai sus. Mutarea (probabil) a avut ca argument infiintarea noii statii RAT Brasov (vis-a-vis de SIF Brasov).

Domnilor si doamnelor responsabili, va rog sa reveniti (fizic) la noua trecere de pietoni la care am facut referire mai sus si sa verificati cat de sigura este amplasarea acesteia.

Dupa cum bine veti observa si dumneavoastra, noua trecere de pietoni este amplasata in curba si, daca un pieton intentioneaza sa o transverseze de pe sensul de urcare spre partea unde se afla o parcare neamenajata sau spre Teatru, se creaza premisa unor accidente foarte grave.

Automobilistii, plecand de la semaforul situat la intersectia Blv Iuliu Maniu cu A.I.Cuza, prind viteza mare si, ajungand in locul descris mai sus, se vad pusi in situatia de a frana violent la trecerea unui pieton. Pe langa faptul ca trecerea de pietoni este amplasata in curba, pietonului ii este imposibil sa observe in timp util un autoturism care urca in viteza.

Amplasarea trecerii de pietoni creaza pericol, in egala masura atat pentru automobilist, cat si pentru pieton. Personal am fost pus in fata faptului implinit atat din punctul de vedere al automobilistului, cat si din punctul de vedere al pietonului.

Conform art. 5 alin. (1) din OUG 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, administratorul drumului public este obligat sa ia masuri de inlaturare imediata a cauzelor evenimentelor datorate configuratiei, starii sau dotarii tehnice necorespunzatoare a acestuia.

Conform art. 96 alin. (1) din OUG 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, participantii la trafic sunt obligati sa anunte administratorul dumului public ori cea mai apropiata unitate de politie atunci cand au cunostinta despre existenta pe drum a unui obstacol sau a oricarei alte situatii periculoase pentru fluenta si siguranta circulatiei.

Mai mult decat atat, pana si Legea 215/2001 a administratiei publice locale sau OG 21/2002 privind gospodarirea localitatilor urbane si rurale prevad obligatii pentru Primarii, Consilii Locale si Consilii Judetene privind administrarea drumurilor publice.

Doamnelor si domnilor responsabili, tocmai amplasarea trecerii de pietoni amintita mai sus permite crearea unei situatii periculoase participantilor la trafic (automobilisti si pietoni deopotriva).

Daca o instanta este sesizata cu judecarea unui element care a fost produs pe drumurile publice (vatamarea din culpa a unui pieton), avem premisele crearii unui dosar penal. Dar ce faceti daca pietonul este accidentat mortal si, dupa cercetarea la fata locului, se constata vinovatia unitatii administrativ teritoriale si a Servicliului Politiei Rutiere?

Loading...
  1. Se poate pune opritoare ( sau ”politai mort” cum mai este numita ) inainte de curba, automobilele fiind obligate sa franeze si asa avand si timp sa vada pietonul avand o viteza mult mai mica.

    Reply
    • punem opritoare peste tot in brasov, maine mergem in masina cu 15 km/h sa nu ne stricam masinile , sa nu mai zic ca am intrat cu 80 in damburile p**** la noul giratoriu de pe centura fiindca e semnalizat cu 15 metrii inainte , cine p**a mea se ocupa de drumuri ? eu cred ca n-are permis .

      Reply
      • Alea sunt puse pentru soferii ca tine care au 80h inainte de sens. Bravo, esti cel mai bun exemplu de sofer pe care il mai vad din cand in cand cocotat pe divan

        Reply
  2. Nici daca o facea CICI DOICIU nu iesea mai prost.Mai lipseau in zona un panou publicitar luminos ca pe Calea Bucuresti si vreo doua tufe de tuia plantate langa trecere.

    Reply
  3. Subscriu! Si ca pieton si conducator auto, consider foarte proasta amplasarea acelei treceri de pietoni.

    Reply
  4. Sunt perfect de acord cu autorul acestei relatari. Din pacate, am relatat de atatea ori, mai ales in news bv, despre necesitatea unor sisteme de oprire, ‘ploitisti morti”, cum vreti, mai ales in apropierea celor N sensuri giratorii.
    Automobilistul roman, ca si pietonul ,de altfel, nu sunt civilizati, nu opresc la trecerea de pietoni, doar aseara mi s-a intamplat ultima oara,cand un bou si criminal de sofer, nu incetinea macar la trecerea de la Harmanului cu Garii. O sa mai fie, din pacate multe astfel de cazuri, de oameni, de copii, batrani,care mor din cauza neglijentei unor criminali de soferi. DAca pt Colectiv am iesit in strada, daca impotriva coruptiei, poluarii si a schimbarii toatale a politicenilor romani protestam, cred ca ar trebui sa iesim in strada pentru legi dure, foarte aspre, cu ani grei de puscarie pentru cei care incalca criminal aceste reguli, elementare de circulatie. HEi, Scripcare, politie, treziti-va! vedeti ce e pe strada, mor oameni nevinovati.
    Vezi ultmiele cazuri, sportiva spulberata la Cluj si mai nou, un deputat de Brasov care a accidentat mortal, tot pe trecere un om nevinovat.

    Reply
    • Soferul ca soferul , dar pietonul care sta de vorba langa trecere si cand a terminat de vorbit se arunca pe ea fara sa se asigure ? acu 2 zile am patit , sunt la 2 secunde de trecere pe prima banda si el se arunca , daca mai era cienva pe a doua banda , azi probabil eram anchetat pentru nerespectarea vitezei , si aveam vreo 40 km/h . inconsienta pietonului si neatentia conducatorului sunt fatale .

      Reply
  5. Stati linistiti ca nu va baga nimeni in seama. Si eu l-am rugat pe viceprimarul Ciprian Bucur sa initieze un demers in Comisia de circulatie, pentru montarea unui semafor cu buton la trecerea de pietoni de pe 13 Decembrie din dreptul statiei de autobuz „Mircea cel Batran”. Pe trecerea aia traverseaza atat elevii care se duc la Colegiul Emil Racovita, cat si pensionarii care au treaba la Casa de Pensii. Oficial, nu am primit nici un raspuns. Neoficial insa, am aflat ca nu se poate pune un semafor acolo pentru ca nu se fluidizeaza circulatia. Avand in vedere ca pe 13 Decembrie se merge si cu 80-100 de km la ora, trecerea aia este de cosmar! Mai ales pentru elevi! Dar, cui ii pasa? Traim intr-un oras in care cetateanul nu e bagat in seama absolut deloc! Este exact ca si cu viitoarea parcare de sub Parcul Central!! Pe noi ne-a intrebat cineva daca vrem sa vedem centrul Brasovului spart pentru cine stie cat timp? NU!

    Reply
  6. Unde mai pui ca lângă acea trecere de pietoni, se gaseste și Liceul de Muzică „Tudor Ciortea „, unde sunt elevi de la clasa pregătitoare (!) până la a XII-a! In condițiile date, nu văd nici o siguranță pentru ei… Este neapărat necesar să se ia masuri!!!

    Reply
  7. Statia RAT, ca locatie, de pe Iorga de ce nu a mai fost OK?
    De ce a trebuit mutata mai jos?

    Autorul are perfecta dreptate, am remarcat si eu cele semnalate de el.

    Reply
  8. Cand un mare nobil feudal are in „proprietate” localitatea, acesta nu trebuie sa dea socoteala supusilor pentru hotararile pe care le ia si nici pentru consecintele lor. Este o obraznicie din partea noastra ca ne permitem sa cerem explicatii. Daca nu suntem cuminti, poate ne desfiinteaza toate trecerile de pietoni din Brasov (care au mai ramas), asa ca sa ne invete minte cine e stapanul.

    Reply
    • Putem face trecere de pietoni prin mijlocul fiecarui giratoriu in Brasov.
      Mai exista inca semafoare?
      Un pieton constientizeaza mai putin riscul daca nu are carnet de sofer!

      Reply
  9. Nu stati cu mainile in sani. Intrati si comentati aici trecerea de pietoni.
    https://extranet.brasovcity.ro/HartaIncidente/pagini/harta.aspx

    Reply
  10. […] mutat o trecere de pietoni într-o curbă. Ok, aici e și vina Primăriei, dar și vina Regiei, pentru că au mutat o stație […]

    Reply
  11. Sa fie luminate trecerile de pietoni,noaptea. Sa se puna reflectoare ca pe stadionul de fotbal,ca sunt unii pietoni ,care sunt imbracati in haine inchise la culoare si abia ii vezi!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap