Medicul Dan Grigorescu a demisionat din Consiliul Județean

Medicul Dan Grigorescu a demisionat din Consiliul Județean

dr dan grigorescuMedicul Dan Grigorescu și-a depus astăzi, 2 decembrie 2015, demisia din calitatea de consilier județean, validată  cu doar 14 zile în urmă.

„Demisia mea este determinată de posibila existență a cel puțin unei stări de incompatibilitate  în raport cu noua calitate în care am fost desemnat și pentru care nu am reușit să obţin clarificări cuprinse într-un document oficial care să mă ferească de posibilele efecte ale unei astfel de situaţii. La scurt timp după  validarea mandatului meu de consilier județean de către Comisia de validare și de către plenul Consiliului, am fost atenționat asupra a două situații în care aș dezvolta incompatibilitate/ conflict de interese  conform ultimelor prevederi legale”, precizează Dan Grigorescu într-un comunicat de presă.

Astfel, pe de o parte, fiind angajat al Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov, ar fi  în conflict de interese deoarece este salariatul unei instituții aflate în subordinea Consiliului Județean. Pe de altă parte, fiind medic, angajat al sistemului public, ar fi incompatibil deoarece este asimilat funcționarilor publici care, conform legii, nu au dreptul să îndeplinească funcția de ales local sau județean.

Alte articole:   ANM: Caniculă, dar și furtuni în următoarele zile

„Cum perioada în care, în mod legal, trebuie să-mi identific și să-mi anulez incompatibilitatea este de 15 zile, iar orice răspuns de la ANFP și ANI nu este remis mai repede de 30 de zile (conform experienței ultimilor ani), nu pot risca să fiu găsit vinovat de incompatibilitate/conflict de interese doar pentru că  lucrez în sistemul public de sănătate publică. În plus, nu mi se pare normal nici că, pentru a servi interesul cetățenilor brașoveni în calitate de consilier județean, ar trebui să-mi dau demisia din funcția de medic al Spitalului  Clinic  Județean  de Urgență Brașov, în care lucrez de 25 de ani”, precizează Grigorescu.

Alte articole:   Până în 4 septembrie brașovenii pot solicita înscrierea în Registrul electoral pentru alegerile locale

Pe de altă parte, Grigorescu folosește acest prilej pentru a lansa câteva întrebări în spațiul public:

  • Dacă niciunul dintre medicii angajați ai spitalelor publice, fiind considerați funcționari publici, nu pot îndeplini funcția de consilier local sau județean, nu le rămâne această posibilitate decât celor din sistemul privat? Nu este cumva o limitare a dreptului medicilor din prima categorie de a fi aleși?
  • Dacă doar medicii angajați ai sistemului privat pot fi aleși în calitate de consilieri, iar ei, în mod absolut natural, vor face parte din comisiile și structurile de sănătate ale consiliilor respective, nu este un clar conflict de interese faptul că reprezentanți ai mediului privat de sănătate vor decide în problematica sistemului public?
  • În ce cheie de incompatibilități trebuie citită „subordonarea” unui spital public față de Consiliul Județean, în cazul în care finanțarea actului medical desfășurat în cadrul oricăruia dintre acestea se face de către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate și nu de către Consiliul Județean, iar medicii, chiar și șefi de secție, nu sunt ordonatori de credite?
Alte articole:   Situația podurilor propuse pentru reabilitare de Consiliul Județean Brașov

„Consider că această situație-limită ar trebui să fie dezbătută cu mare prioritate în Parlamentul României, pentru a genera cât mai rapid o clarificare legislativă. Altminteri, deciziile  privind dezvoltarea strategică a sănătății publice vor fi luate de consilieri cu pregătire în cu totul alte domenii de specialitate,  fără o reală expertiză în domeniu și fără o înțelegere profundă a fenomenelor complexe care caracterizează unele domenii cheie ale sistemului de sănătate publică, din care sistemul spitalicesc este unul de mare influență a bunăstării sociale a oricărei comunități”, concluzionează dr. Dan Grigorescu.

 

 

 

 

Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...
  1. vedeti ca este in curs de aparitie o lege prin care medicii si profesorii sunt scosi din categoria functionarilor publici. Ce situatie!

    Reply
  2. „Dacă niciunul dintre medicii angajați ai spitalelor publice, fiind considerați funcționari publici, nu pot îndeplini funcția de consilier local sau județean, nu le rămâne această posibilitate decât celor din sistemul privat? Nu este cumva o limitare a dreptului medicilor din prima categorie de a fi aleși?”

    Intrebari retorice, care denota, cum sa zic: …, cel putin necunoasterea unor lucruri elementare.

    Medicii din sistemul public sunt platiti din bani publici.

    Nu este normal, ca d-l Grigorescu, sau oricare altul, in calitate de consilier, sa voteze sa decida despre bani, functii etc. in cazul unei institutii la care lucreaza.
    Adica sa fi si sef decizionar si sa decizi pt tine ca angajat…

    Medicii la „privat” nu au treaba asta de incompatiblitate, asa ca intrebarea dulce-amara cu privire la ei, nu-si are rostul. In afara cazului in care se doreste agitarea apelor in randul celor care nu inteleg „sistemul”.

    Vesnic nemultumitul d-l Grigorescu poate sa se faca exclusiv „privat”, sa ia banii la „privat” (adica la cabinetul propriu), apoi sa candideze oriunde doreste.
    Daca-i convine, evident… 🙂

    Reply
  3. Dacă este să discutăm despre „cel puţin necunoaşterea unor lucruri elementare”, atunci să discutăm!
    1. Cine are percepţia că „medicii din sistemul public sunt plătiţi din bani publici” se află într-o profundă eroare: plăţile care se fac de către Casa de Asigurări de Sănătate instituţiilor sanitare publice (spitalelor, ambulatoriilor de specialitate-policlinicilor-), dar şi medicilor de familie, farmaciştilor, stomatologilor NU SUNT BANI PUBLICI! SUNT BANI PRIVAŢI, Nenica(ă) Jenica(ă)!Adică ai fiecăruia dintre noi, de pe statul de plată, indiferent că lucrăm la stat sau la privat! Asta una la mână!
    2. Tot în eroare se află Nenica(ă) Jenica(ă)şi toţi cei care sunt de acord cu el când afirmă că „medicii la „privat” nu au treaba asta de incompatiblitate”,deoarece TOATE entităţile sanitare private AU DREPTUL să încheie contract cu CAS, iar, din câte ştiu eu TOATE spitalele private au şi astfel de contracte, prin care se finanţează (chiar dacă numai parţial! Deci ar fi aceeaşi incompatibilitate pe care o clamează Jenica(ă)! Doar că eu îl voi ajuta spunându-i că poate sta liniştit, dacă are răbdare să mai recitească (şi să înţeleagă)conţinutul de la punctul 1.
    3. Consilierul (judeţean în acest caz!) nu decide pentru el „ca angajat”, deciziile se iau în Consiliul Judeţean în privinţa unor strategii privind sectorul public de sănătate faţă de care un medic în privat este în conflict clar de interese. În plus, ce poate cunoaşte un medic „de cabinet” despre realităţile prezente şi necesităţile viitoare ale sistemului public? Şi apoi te miri, Nenica(ă) Jenica(ă)că eşti nemulţumit de sistemul public de sănătate şi de „ĂIA CARE DECID PROST”!
    4. Dacă aş putea face „la cabinetul privat” tot ce fac zilnic în sistemul public în calitatea mea de specialist în chirurgie plastică şi reconstructivă şi de cadru didactic universitar, eram plecat de mult din sistem! Doar că nicăieri (NICĂIERI, Nenica(ă) Jenica(ă)!)în Braşov vreo entitate privată nu a decis (şi nici nu o să decidă- ar intra în faliment!) să îngrijească pacienţii gravi pe care noi îi rezolvăm în spitalul public de urgenţă! NICIODATĂ în sistemul privat de la noi, nici eu, nici colegii mei din secţia spitalului public, nu o să putem să dăm atâta sănătate cât o facem de atâţia amar de ani! Pentru că urgenţele şi cazurile grave se tratează în spitalul public, Nenica(ă) Jenica(ă)! Costă prea mult, îi bagă în faliment pe privaţi!
    5. Într-o sigură privinţă ai avut dreptate, Nenica(ă) Jenica(ă): că sunt veşnic nemulţumit! Dar nu în sensul în care l-ai vrut impus celor care citesc, adică :Ia uite şi la ăsta, mereu are ceva de comentat! Da, îmi voi spune părerea argumentată, ori de câte ori voi considera de cuviinţă. Asta este democraţia, să ai dreptul să te exprimi! Iar în privinţa nemulţumirii mele permanente, da, sunt nemulţumit că nu pot face mai mult pentru pacienţi, adică tot ce ştiu, doar pentru că spitalul public a rămas zeci de ani în urma cunoştinţelor ştiinţifice şi practice ale noastre, ale medicilor!
    6. Aşa că, nu ţi-aş dori, Nenica(ă) Jenica(ă) să ai nevoie de o procedură de spital, care necesită internare, sală de operaţie, anestezie şi terapie intensivă, iar eu să nu pot să te primesc „decât” la cabinetul privat! Slavă Domnului că mă vei găsi la spital, în fiecare zi, incompatibil şi veşnic nemulţumit cum sunt! În acest fel, poţi fi tu consilierul! Sau poate chiar asta vrei, „medicule de la privat”!

    Reply
  4. Cu tot respectul pentru dvs domnule doctor (am inteles ca sunteti un foarte bun specialist)> Nu mai girati prin apelativul „cadru didactic universitar” un sistem universitar brasovean nano-corupt, full de nepotism, plagiat si de impostura…!!! Ati uitat cazul Onisai? Adam?

    Reply
    • Și atunci cum rămâne cu Iași, spre exemplu, unde cazul – de fapt, cazurile – au fost mai grave. Ăla e UMF, gen UMF complet. Nu fiți ipocrit, că dacă un coleg de-al dvs. a luat șpagă vreodată, nu v-ar conveni să vă numească cineva nano-corupt sau mai știu eu ce. Ba chiar bine că l-au prins pe Onisâi, că dacă mai erau alții care luau șpagă, măcar acum s-au potolit.

      Reply
  5. Pentru toţi cei interesaţi
    1. Calitatea mea de cadru didactic universitar în domeniul medical este pentru mine o mândrie pentru toată viaţa, pentru că am dobândit-o cu multă muncă şi mi-am exercitat-o cu maximă responsabilitate din 1986 şi până în prezent, atât la UMF Cluj Napoca, UE Bucureşti, cât şi la U Transilvania Braşov. Cu această calitate eu mă girez în primul rând pe mine, apoi pe studenţii şi pe medicii rezidenţi pe care i-am format şi îi formez în continuare şi, last but not the least, facultăţile şi universităţile din care am făcut parte în această calitate (pentru că, trebuie să fiu bine înţeles, transferul de credibilitate se desfăşoară totdeauna în dublu sens).
    2.În ceea ce priveşte Facultatea de Medicină, mândria mea este şi mai mare, deoarece sunt unul din cei trei (vizionari, spun unii) care au înfiinţat-o într-o perioadă (1990) în care mulţi medici de spital persiflau ideea, ca mai apoi să se înghesuie să o populeze, dându-i la o parte pe cei optimişti, care puseseră umărul să o dezvolte. Că, mai apoi, au apărut şi buruienile corupţiei, să le fie ălora ruşine, nu mie! Cum să fiu eu culpabilizat că unul sau altul au fost nemernici? Să ne dăm noi, cei corecţi, la o parte şi să părăsim spaţiul universitar pentru că unii au făcut din asta o afacere? Mi se pare jenant să se considere astfel în spaţiul public…
    3.Dacă discutaţi de cântărirea corupţiei în domeniul universitar braşovean în termeni de „nano” şi nu de „mega”, aproape că este o laudă în raport cu ce se întâmplă în alte zone universitare. În ceea ce mă priveşte, eu nu aş accepta să se discute nici la nivel de „yokto”-corupţie (vezi prefixele SI ale unităţilor de măsură!)în Facultatea de Medicină din Universitatea Transilvania. Ca urmare, despre mine nici nu se pune problema (vorbiţi cu oricine vreţi cu privire la întreaga mea activitate didactică) utilizării vreunui astfel de prefix, pentru că la mine se pică până se ştie!
    4. Aşa că, mulţumindu-vă pentru aprecierile privind profesionalismul ca medic de spital, vă rog să le adresaţi şi cadrului didactic universitar Dan Grigorescu, care, tot în spital (adică în spitalul public!), îi şcoleşte pe studenţi (ca să ajungă medici buni) şi pe medicii rezidenţi (ca să ajungă medici de specialitate în spital şi mai buni)! O fac şi pentru Dvs şi pentru toţi cei dragi Dvs, cînd veţi avea nevoie! Închei spunându-vă că nu am o satisfacţie profesională mai mare când îi întâlnesc pe foştii mei studenţi şi rezidenţi pe coridoarele învechite ale spitalului în calitatea lor de medici specialişti cărora cu încredere m-aş adresa dacă aş fi bolnav!
    CU BINE ! MULTĂ SĂNĂTATE!

    Reply
    • D-le Doctor. Ati inteles perfect ce am vrut sa spun. Nano se refera la faptul ca aceasta coruptie se insinueaza la nivel celular si subcelular in unitbv. Fireste ca nu la dvs. ma refeream. Dar bagati dvs mana in foc pt ceilalti? E corect sa spuneti ca nu aveti legatura cu coruptie+impostura din univ pentru ca dc aveati va puneau la conducere. Apropo nu este incompatibilitate intre sef sectie/spital si decan/ director de departament. Dc respectivul mai ocupa si o fc in administratia locala avem un cocktail de incompatibilitate? Cu stima

      Reply
  6. Ar fi culmea să mă mai ocup şi de incompatibilităţile altora… Sunt alţii în drept să o facă!

    Reply
  7. Taxele si impozitele platite de catre „privati” dar si de catre cei din sistemul public, odata ajunsi in pusculita mare a statului devin bani publici.

    Reply
  8. Nenică, nu știi despre ce este vorba! Sumele plătite de angajat și de angajator ca și contribuții de asigurări de sănătate nu sunt „taxe și impozite”! Pe lângă faptul că ești în eroare, nici nu te informezi…Și mai faci și pe cunoscătorul! Mai informează-te sau, mai bine, mai învață înainte te să contrazici de dragul de a avea dreptate. Recunoaște că ai greșit și ești prietenul meu! Știi ce spunea Socrate: Prieten mi-e Platon, dar mai prieten mi-e adevărul!
    Sănătate!

    Reply
  9. Recititi, eu in postarile mele am vorbit de sumele distribuite de catre CJ.
    Iar aceia sunt bani publici, indiferent cu ce ne aburiti Dvs.

    Dvs, ca si consilier ar fi trebuit sa decideti in privinta banilor publici directionati catre spital, al carui angajat, banuiesc ca sunteti.
    De aici si incompatiblitatea Dvs., si este f. bine ca ati demisionat, era si cazul.
    Mai mult, in ciuda faptului ca treaba asta nu va place, cea este evident dn postarea Dvs, este chiar de dorit ca aceasta incompatibilitate sa fie mentinuta in forma ei actuala in legislatie, daca nu chiar inasprita, avand in vedere arivismul si coruptia crescanda din societate.

    Nu deviati discutia privind banii publici, eu am vorbit de banii publici alocati de catre CJ: cel putin la mine nu tine tehnica asta de manipulare.
    Faptul ca ati demisionat este dovada ca am drepatate! 🙂

    (PS. Eu nu doresc sa-mi fiti „prietene”, nu indepliniti criteriile, Doamne fereste!
    Stiti zicala, chiar mai inteleapta decat ce a lui Platon: Fereste-ma Domne de „prieteni”, ca de dusmani… 🙂

    Reply
  10. http://www.constitutiaromaniei.ro/art-138-bugetul-public-national/
    Art. 138 – Bugetul public naţional
    (1) Bugetul public naţional cuprinde bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele locale ale comunelor, ale oraşelor şi ale judeţelor.

    Contribuţia de asigurări de sociale de sănătate (CASS) este una dintre cele şapte contribuţii obligatorii pe care angajatorul are obligaţia de a le reţine şi de a face viramentele în cauză periodic (lunar/trimestrial) în contul Bugetului Asigurărilor Sociale şi Fonduri Speciale (BASS).
    Aceasta este distribuită ulterior la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

    CONTRIBUTIA DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE (Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii)
    ART. 256
    (1) Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate se formează din:
    a) contribuţii ale persoanelor fizice şi juridice;
    b) subvenţii de la bugetul de stat;
    c) dobânzi, donaţii, sponsorizări, venituri obţinute din exploatarea patrimoniului CNAS şi caselor de asigurări, precum şi alte venituri, în condiţiile legii;
    d) sume din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii Publice.

    Reply
  11. http://www.constitutiaromaniei.ro/art-138-bugetul-public-national/
    Art. 138 – Bugetul public naţional
    (1) Bugetul public naţional cuprinde bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele locale ale comunelor, ale oraşelor şi ale judeţelor.

    Contribuţia de asigurări de sociale de sănătate (CASS) este una dintre cele şapte contribuţii obligatorii pe care angajatorul are obligaţia de a le reţine şi de a face viramentele în cauză periodic (lunar/trimestrial) în contul Bugetului Asigurărilor Sociale şi Fonduri Speciale (BASS).
    Aceasta este distribuită ulterior la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

    CONTRIBUTIA DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE
    (Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii)
    ART. 256
    (1) Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate se formează din:
    a) contribuţii ale persoanelor fizice şi juridice;
    b) subvenţii de la bugetul de stat;
    c) dobânzi, donaţii, sponsorizări, venituri obţinute din exploatarea patrimoniului CNAS şi caselor de asigurări, precum şi alte venituri, în condiţiile legii;
    d) sume din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii Publice.

    Domnul Grigorescu, platim contributii si nu le platim unui privat! Casa de asigurari de sanatate este cumva o entitate privata? Depunem cumva bani ca la banca si primim dobanda? Este penibila scuza dvs!

    Reply
  12. Grigorescu, bani privati sunt cei incasati de asociatia din spital! Cea care face practic comert cu multe ce ar trebui sa le primeasca pacientii gratuit! Banii pe care dati chitante si pe care scrieti ca reprezinta donatie! Da, asociatia care vinde stenturi dar da chitanta pentru donatie!

    Reply
  13. Pentru ultimele trei postări:
    1. Am recitit. Degeaba încercați să vă scuzați. Ați confundat banii de asigurări de sănătate cu cei din taxe și impozite. Cât despre banii alocați de CJ spitalelor (la plural) oricare medic din sistemul public nu e angajatul decât al unuia, așa că în cazul celorlalte nu ar fi nici o problemă de decizie. Iar în ce privește situația pusă în discuție, faceți din nou o gravă confuzie, nu e vorba de incompatibilitate, ci doar de conflict de interese, care nu este ilegal. Din acest punct de vedere nu trebuia sa demisionez, dar tocmai asta este o demonstrație a faptului că nu mă agăț de o anumită poziție administrativă, ci doresc să determin clarificări legislative ne interpretabile de oricine crede că așa cum gândește el e corect.
    2. Argumentele mele nu sunt o „scuză”, chiar dacă le considerați greșite. În nici
    un caz nu au rolul de a ” aburi” pe nimeni. Chiar legiuitorul denumește sumele plătite pentru asigurări de sănătate de către angajații din România ca fiind „contribuții „. Ca să înțelegeți mai bine, CNAS a fost gândită ca o ” bancă ” publică ce administrează banii privați ai asiguraților. Și așa ar fi trebuit să rămână! „Noroc” cu politicienii care i-au deturnat după câțiva ani menirea. Informati-va de la prietenii care vă corespund criteriilor. În ce mă privește, chestia cu „prietenia” era doar o ironie. Cum să fii prieten cu un anonim laș, fără nume, fără prenume, doar cu o auto poreclă? Și pe deasupra, cu unul/una care nu admite că ar putea și greși câteodată.
    3. Nu știu despre ce „asociație” vorbiți, nu am nici o legătură cu așa ceva, cum nu cred că stenturile au vreo legătură cu subiectul în cauză. Dacă totuși aveți vreo problemă cu vreo astfel de anomalie, aveți cui să vă adresați!

    Reply
  14. Tuturor celor interesați
    Observație: Și, așa, pour la bonne bouche, de ce vă temeți, voi, cei care postați, să vă dați numele adevărat, dacă tot vă doriți să vă „bateți” în piața publică a ideilor? Chiar atât de mult să vă satisfacă lupta cu unul legat la ochi și, care, unde mai pui, este atacat în același timp de mai mulți? Știți voi cum se numește situația asta? Nu vă rămâne decât să vă răspundeți singuri, în liniștea anonimatului vostru. Mie mi-e greu s-o fac, n-ar fi elegant! Îi las în schimb pe ceilalți cititori s-o facă. Nu ca răzbunare, ci ca singura modalitate de a vă schimba atitudinea în viitor! Asta dacă veți avea vreodată curaj!

    Reply
  15. alooo dane! mai baiatule sare codul fiscal in sus, ii crapa ficatul lui ialomiteanu…contribuabli varsa sumele din categoria taxe s impozite in cele doua conturi unul -bugetul consoldat al statului si doi-bugetul asigurarilor sociale..intre ele si contributia CAS..restul e tacere…daca vrei nume identitati..vb cu carlos sacalul ca iti da el o duzina

    Reply
    • În primul rând, domnul Ialomițeanu merită să-i scrii numele cu majusculă. În al doilea rând, lasă-i ficatul în pace, că și dânsul este de acord că sumele din categoria contribuții pentru asigurări de sănătate, nefiind taxe și impozite, nu pot fi folosite pentru finanțarea cheltuielilor publice. Ele sunt sume cu destinație specială, care au, din acest motiv, caracter special PRIN DESTINAȚIE SPECIALĂ, fiind inițial, (vorba dânsului) sume private, iar apoi, prin includerea nu prea deontologică în bugetul consolidat, ajungând să fie considerate ca sume publice. Exact ce spuneam și eu. Cu adevărat, restul e tăcere…
      Iar în privința anonimilor, nu eu vreau nume, identități. Onoarea v-o cere. Dar se pare că n-are cui…

      Reply
  16. Domnule Grigorescu, hai nu zau?! anomalie?!
    Pacientii platesc sume de bani pentru niste investigatii, primesc chitante cu donatie si dumneavoastra spuneti ca nu stiti despre ce asociatie? Asociatia este una fara ghilimele, una cu personalitate juridica!
    Problema nu avem noi, brasovenii de rand, dvs aveti ca se intampla astfel de lucruri in spitalul condus de dvs!

    Reply
    • Măi oameni buni, voi sunteți normali?
      Eu am condus Spitalul Județean între decembrie 2002-iunie 2005 și încă vreo 3-4 luni în 2009! În acești ultimi ani a fost condus de Dr.Iosif Șamotă, de ec. Mariana Rusu, de Dr. Călin Cobelschi, de Dr. Marius Neculoiu, de Dr. Adrian Albotă și în prezent de Dr. Dana Neculoiu.
      De ce vorbiți în dodii? Ce asociație? Ce legătură am eu cu prostia asta? INFORMEAZĂ-TE ȘI APOI VORBEȘTE!
      Nu fii anomalic!

      Reply
  17. Domnule Grigorescu, nu conteaza cum legiuitorul denumește sumele plătite pentru asigurări de sănătate de către angajații din România! Ca sunt denumite „contribuții„ sau „corcoduse„, chiar nu are relevanta. Aceste sume intra intr-un fond, fond gestionat de o institutie publica! Dupa logica dvs si cadrele universitare sunt platite din bani privati, pentru ca studentii platesc taxe de scoalarizare!
    Articolele mentionate mai sus, sunt foarte clare si este evident ca si daca am accepta argumentul dvs ca sunt bani privati, fondul este format si din subventii si din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii Publice!
    Da, in anumite aspecte semnalate de dvs, aveti dreptate. Medic la privat vs Medic spital public…
    Dar,ca medicii sunt platiti din bani privati, asta NU!
    Insa fac si juristi confuzii cu privire la sintagma de public si cu atat mai mult cand trebuie deosebite proprietatile publice al statutului si proprietatile private ale statutui. Insa asta nu mai este subiectul aticolului.
    De ce medicii tipa ca din gura de sarpe ca nu sunt functionari publici…asta e evident! Frica de a se arde si riscul de a primi cateva cadouri penale!
    De ce nu faceti domnule Grigorescu, ca la soferii de tir, cartograf, ca sa nu mai vina doctorul sa opereze cand are el timp si chef?! Un sofer nu poate conduce mai multe ore pentru ca ii limiteaz legea durata. pauza obligatorie. Medicii, culmea, ei pot fi prezenti in doua locuri in acelasi timp! NImic si nimeni nu ii obliga sa fie in deplina facultate cand isi exercita meseria!

    Reply
    • Angajații din învățământ, inclusiv cel superior, (la fel ca și militarii, jandarmii, polițiștii, funcționarii publici din primării, prefecturi, etc) sunt plătiți din taxe și impozite. Fondurile proprii obținute din taxele de școlarizare ale studenților care studiază în afara cifrelor de școlarizare bugetate din fonduri publice, sunt altceva, fiind procentual minoritare față de bugetul acordat de stat. Prin comparație, spitalele sunt finanțate (plătite, nu ”bugetate”) pe sevicii, în majoritate din banii ”gestionați” de CNAS. Iar în privința confuziilor, noțiunea de asigurare (vezi orice fel de asigurări!) este prin excelență legată de banul privat și de un contract de asigurare (care există și în asigurările sociale de sănătate – Contractul cadru, îl cunoașteți, dacă sunteți ce vă spune pseudonimul că sunteți), ca să nu mai vorbim de orice contract privat de asigurări de sănătate suplimentar (de călătorie, cu entități private). Chiar dacă legislația patinează semantic, chiar nu înțelegeți sensul real al situației?
      În legătură cu ”cartograf”-ul șoferilor de tir, cred că vă referiți la TAHOGRAF, însă acesta se referă la viteza TIR-ului și, implicit la obligația de a se odihni la intervale de timp bine stabilite. În ce mă privește, nu înțeleg ce vreți să spuneți când discutați despre medicii care ar fi prezenți în două locuri în același timp! De mine nu poate fi vorba! Mai mult, ca paradox inversat, eu fac două lucruri în același timp: fac act medical (diagnostic, tratament operator sau postoperator) și, în același timp, îi învăț medicină pe studenți și pe medicii rezidenți de specialitate. Ba chiar și trei: mai conduc administrativ și secția! Să înțeleg că nu sunt ”în deplină facultate” (sic!) ”când îmi exercit meseria”? Spuneți-mi Dvs ce ar trebui să fac, pentru a fi Dvs mulțumit? Să plec mai des pe-acasă?

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate