blog-logo

„Peisaje transilvănene. Gravuri”, de Hans Hermann, la Rectorat

„Peisaje transilvănene. Gravuri”, de Hans Hermann, la Rectorat

gravuri hans hermannOdată cu deschiderea anului universitar 2015-2016, Universitatea Transilvania din Brașov inaugurează și noua sală de expozitii și evenimente culturale de la parterul Rectoratului, cu vernisajul expozitiei de gravura „Peisaje transilvănene. Gravuri”, de Hans Hermann din colectia Muzeului de Artă Brasov.

Vernisajul va avea loc joi, 1 octombrie, la ora 16:00. Expoziția este deschisă între 1 si 31 octombrie 2015 și este organizată in parteneriat cu Muzeul de Artă Brașov. Intrarea este liberă, a precizat Adrian Lăcătuş, directorul Centrului Multicultural de la Universitatea Transilvania din Brașov.

Hans Hermann (1885, Braşov – 1980, Sibiu)

Născut în familia sculptorului braşovean Friedrich Hermann, după absolvirea gimnaziului din oraşul natal, Hans Hermann a studiat la Academia de Arte Frumoase din Budapesta (1903-1907). A fost profesor de desen la Gimnaziul Evanghelic din Mediaş (1907-1918) şi Gimnaziul „Brukenthal” din Sibiu (1918-1949). În paralel a desfăşurat o intensă activitate ca pictor şi gravor. A debutat expoziţional la Mediaş în 1907, rămânând o prezenţă constantă în viaţa artistică şi expoziţională din sud-estul Transilvaniei timp de şapte decenii. Între anii 1934-1938 a participat la Saloanele Oficiale de la Bucureşti. A întreprins călătorii de studii la Viena, München, Paris, Praga, Constantinopol, Grecia, Bulgaria şi pe coasta Dalmaţiei. Creaţia sa, excepţional de prolifică, l-a impus ca unul dintre cei mai importanţi artişti transilvăneni din secolul XX.

Alte articole:   Interlopul Laurențiu Pletosu, în arest. VIDEO Mesajul lui către „sifoane”

Colecţia de gravură Hans Hermann aflată în patrimoniul Muzeului de Artă Braşov cuprinde 247 lucrări. Gravurile lui Hans Hermann, realizate într-o varietate de tehnici (acvaforte, acvatinta, mezzotinta, ac rece, xilogravură etc.), dovedesc conştiinciozitate, rigurozitate şi deplina stăpânire a meşteşugului. Repertoriul tematic este dominat de lucrări care descriu un spaţiu tradiţional: monumente reprezentative şi colţuri anonime din burgurile transilvănene (Braşov, Sibiu, Sighişoara, Bistriţa, Mediaş), cetăţi ţărăneşti şi biserici fortificate (Rupea, Prejmer, Slimnic, Bazna etc.), peisaje şi scene rurale, personaje în costume populare, dar şi peisaje montane. Imaginea gravată rămâne întotdeauna fidelă reprezentării obiective, indicând „un spirit metodic punând multă grijă în redarea fidelă a adevărului plastic al lucrurilor, insistând asupra detaliilor cu acea atenţie specifică gravorului”, dar reuşind „să dea unitate amănuntului făcându-l expresiv” (Julius Bielz).

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate