blog-logo

Vom circula cu maximum 60 km/h prin Brașov. În anumite zone din centru, limita va fi chiar de 30 la oră

Vom circula cu maximum 60 km/h prin Brașov. În anumite zone din centru, limita va fi chiar de 30 la oră

aglomeratie trafic brasovComisia de Circulație din cadrul Primăriei Brașov a decis să-i mai domolească pe șoferii care sunt mai grăbiți din fire, dar și să sporească condițiile de siguranță pentru pietoni. În vara lui 2010, membrii Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov au decis majorarea limitei de viteză pe străzile principale din municipiul Braşov de la 50 km pe oră, la 60 km pe oră, şi chiar la 70 de km pe oră, pe tronsoanele cu două benzi pe sens de la intrările în oraş, în afară de intrarea dinspre Târgu-Mureş. Doar în interiorul cartierelor şi în zona unităţilor de învăţământ, s-a menţinut restricţia de viteză de 30 km/oră, iar în zona centrală şi în Şchei de 50 km/oră. La început, măsura a fost provizorie, dar de la începutul lui 2011, aceasta a fost bătută în cuie. Reprezentanții Poliției Rutiere au pus încă de anul trecut problema reducerii acestor limite de viteză, considerând că nici pietonii și nici bicicliștii nu sunt în siguranță în condițiile actuale de trafic.

Alte articole:   Cinema Tour Kids ajunge în 20 de localități din județul Brașov

Întâi se aplică măsurile pentru siguranța pietonilor

La propunerea Poliției Rutiere, în ședința de marți a Comisiei de Circulație s-au analizat mai multe propuneri legate de circulația în municipiu. Astfel, reprezentanții Comisiei au decis, ca întâi de toate, înainte de a se scădea actualele limite de viteză permise pe străzile Brașovului, să se facă o analiză a trecerilor de pietoni din oraș, respectiv să fie desființate cele care nu se justifică, dacă sunt prea aproape unele de celelalte, dar și montarea unor sisteme de reducere a vitezei cum ar fi limitatoare sau benzi rezonatoare. De asemenea, s-a mai decis montarea de lămpi cu lumină galben intermitentă în zona trecerilor (care să fie funcționale pe tot parcursul zilei), iar pe străzile cu mai multe benzi de circulație și unde există posibilitatea, amenajarea de refugii pentru pietoni între sensurile de mers. Reprezentanții Primăriei au inițiat astfel de măsuri încă de anul trecut, înmulțindu-se limitatoarele de pe străzile principale, dar și amenajându-se scuaruri pentru pietoni.s

Alte articole:   Taxa pentru plăcuțele de înmatriculare poate fi plătită prin ghiseul.ro, fără autentificare

Cu viteză mai mică și pe zonele de intrare în oraș

După ce se vor lua măsurile legate de siguranța pietonilor,  se va trece și la aplicarea noilor limite de viteză asupra cărora membrii Comisiei de Circulație au căzut de acord. Primele măsuri care se vor lua vor fi acelea de impunerea a unei limite de 30km/h pe anumite străzi din zona centrală, dar și din interiorul cartierelor, respectiv pe străzile secundare din zonele de reședință. De asemenea, pe străzile principale din municipiu nu se va mai putea depăși viteza de 50 km/h. În cazul zonelor de intrare din oraș, unde în prezent se poate circula cu 70 km/h, vor fi impuse noi limite. Pe Calea București se va putea circula cu 60 km/h de la intrarea de la Dârste până la sensul giratoriu de la Saturn. Pe strada Hărmanului se va circula cu 60 de km/h doar pe tronsonul de la intrarea în municipiu până la sensul giratoriu de la RAT, în prezent limita de 70 la oră fiind valabilă până la intersecția cu Vlahuță. Pe Calea Cristianului, până la trecea la nivel cu calea ferată, se va impune o limită de 60 km/oră, iar pe B-ul Griviței, se va păstra limita existentă de 60 la oră, de la intrarea în oraș, până la Pasajul Fartec. Totuși, există posibilitatea ca pe anumite zone de intrare în oraș să fie păstrată limita de 70 km/h, mai ales dacă este vorba de o zonă mai liberă, respectiv fără accese în lateral sau trafic pietonal.

Distribuie dacă îți place!
  1. da pe soferi i-a intrebat cineva? societatea civila nu are nici o reactie? ce limitatoare de viteza? sa platesc ca si contribuabil pt toate procesele pierdute in instanta de pseudo-juristii lu peste prajit de Scripcaru? Decizia comisiei are un studiu de impact? Are pe naiba…Prevenirea este solutia, educatia, nu masuri dictoriale… stabileste o comisie ce sa fac eu , ca sofer pe strada…ei pot pune obstacole-limtatoare de viteza-in care imi distrug anvelopele…si eu trebie sa circul cu 30 km/h…si sa tac..sa ascult..sa respect alta decizie aberanta a primarului si mamelucilor din comisia de circulatie..

    Reply
  2. Mai trebuie inca sa moara oameni pentru a ajunge si romanul la concluziile la care au ajuns cei din Europa acum vreo patruzeci de ani. Solutiile oricum nu sunt desfiintarea trecerilor de pietoni si nici pozarea de „politisti culcati”, ci semnalizarea corespunzatoare si instituirea restrictiilor in conformitate cu profilul fiecarei strazi.

    Pe o portiune din Str. Gradinarilor din Brasov exista de exemplu un sens unic pe o banda ingustata, fara trotuare pe nici o parte, cu proasta vizibilitate si unde viteza permisa este 60 la ora. Ca pieton, nu ai de ales decat sa te lipesti de zidul caselor si sa te cocoti pe un gen de bordura lipita de acest zid. Exemple de acest gen sunt si pe Dobrogeanu-Gherea, dar si in tot Scheiul.

    Reply
  3. Se tot caca atata pe ei ca vezi doamne soferii sunt grabiti, dar piste pentru biciclisti nu se fac, politisti la colt de strada nu vad. Amenda pentru cei ce traverseaza cate 7 benzi prin locuri interzise nu se dau. Bine ca vor sa reduca viteza de circulatie dar ocolitoarea nu e gata. Se pare ca traficul din Brasov va fi asemanator cu cel din Bucuresti. Bravo pentru Comisia de Circulatie, bravo pentru Primaria Brasov.. sunteti pusi acolo doar sa luati bani, nu sa si faceti ceva!

    Reply
  4. Asa gandesc politrucii imbecili ,nu-i intereseaza opiniile celor ce folosesc infrastructura rutiera a orasului .Scotociti bine si aflati stimabili reprezentanti ai opiniei publice ce interese ascunde operatiunea in cauza . Exista OPINIE PUBLICA ????.

    Reply
  5. Din greșeală în greșeală, așa merg ordinarii ăștia. Cea mai mare greșeală a fost eliminarea semafoarelor și a trecerilor pentru pietoni, apoi au urmat alte greșeli, care nu au făcut decât să scadă siguranța pietonilor și a bicicliștilor.

    Reply
  6. In loc sa se gandeasca cum sa scada numarul de masini printr-o infrastructura de transport public regional puternica, ei se gandesc cum sa creeze mai multe ambuteiaje.

    Reply
  7. Toma Marius Gadiuta 12 iunie 2015, 8:27 AM

    O idee iesita din putul gandirii. Sunt soferi teribilisti, asa e, dar nu am vazut nici cea mai mica educatie rutiera la pietoni. Invit politia la sensul giratoriu de la Spitalul judetean. Probabil isi vor face norma de amenzi pe toata luna in maxim 3 ore. In loc sa ingreunam traficul prin viteze „ametitoare” ar trebui o politie mai activa prin amendarea celor parcati pe benzile de carosabil, ar trebui interzicerea parcarii in oras a dubelor, camioanelor si chiar a autocarelor. Vizibilitate zero aproape la orice intersectie mai mica. Ar trebui un program de reeducare in regulile de circulatie a taximetristilor. Iar protajarea pietonilor sa se faca prin educatie nu prin decizii de forta impotriva soferilor. Vreau sa li se ia „permisul de pieton” atunci cand nu respecta regulile. Sa stea 30 zile in casa delicventul.

    Reply
  8. Ar trebui sa ne simtim cu totii vinovati ca doar noi i-am votat pe acesti „ganditori” …

    Sunt multe metode de educatie a pietonilor… nedereptatirea soferilor civilizati nu e una din ele

    Iar jurnalistu’ care a scris articolul nu a considerat de loc important sa caute si prin statistica sa ne zica daca au fost si ceva accidente din cauza vitezei de 70 la ora (caci aia care merg cu 120 prin oras tot asa vor merge si daca au 50 restrictie)… de ce oare..?

    Reply
    • Gabriel, daca strazile Brasovului ar fi astfel conformate incat la 60 la ora sa ai posibilitatea de a vedea din timp cand un pieton intentioneaza sa treaca, ar fi minunat. In multe cazuri insa sunt amplasate inghesuit parcari care mascheaza total trecerile de pietoni. Noaptea si mai ales seara in amurg lipseste iluminarea corespunzatoare. Semnalizarea rutiera este vizibila de obicei doar de pe banda 1 si doar daca nu e oprita intamplator vreo duba in dreptul indicatorului. Pentru cei care nu cunosc orasul si metehnele lui este o adevarata enigma logica amplasarii trecerilor, la distanta considerabila de intersectii. Toate astea duc si la accidente.

      Iar primaria nu controleaza situatia, pentru ca nu vrea sa recunoasca si sa repare deciziile anterioare gresite, merge inainte din aberatie in aberatie.

      Reply
  9. Din pacate implicarea politiei in ceea ce priveste protejarea pietonilor, este aproape inexistenta in oras. Luati exemplu „turbo-zone” Kogalniceanu, unde se circula cu 80-90km/h , niciodata un radar acolo. In acelasi zona o trecere (Kogalniceanu cu Grivitei) de pietoni dedicat oamenilor cu ganduri sinucigase fara nici macar un politist culcat ( sa luam la socoteala scoala, parc in imediata apropiere … copii nu sunt o prioritate). Politia rutiera ii ignora pe toti baietii destepti care au locul preferat de oprit si pornit avarii in giratorii, si la iesirea din giratorii chiar inaintea trecerii de pietoni sa nu cumva sa se vada lumea dornica de traversare. Asta chiar langa militia rutiera brasov care se preocupa mai mult sa dea amenzi biciclistilor ba pentru ca folosesc trotuarul, ba pentru ca folosesc carosabilul pentru circulatie.

    Reply
  10. Da, trecerea de la Kogalniceanu chiar e sinucigasa. Nu exista nici macar trotuar in dreptul ei, treptele sunt abrupte si total distruse, are o rampa pentru carucioare cu panta de 45 grade care da direct in carosabil, curba strazii face imposibila vizibilitatea la vitezele cu care se circula. Asta e grija pentru omul de rand in Brasovul de azi.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

De top în Brașov