Cât cheltuiesc românii în plus din cauză că nu există autostrada Brașov – Comarnic?

Cât cheltuiesc românii în plus din cauză că nu există autostrada Brașov – Comarnic?

autostradaLa doi ani de la licitaţia pentru concesionarea autostrăzii Comarnic-Braşov, acest proiect se află într-o stare de incertitudine mai mare decât la început.

Lipsa acestei artere de circulaţie are însă un preţ pentru români: zeci de milioane de euro pierdute anual. Asta ca să nu mai amintim poluarea provocată de zecile de mii de mașini blocate în trafic, care se târăsc pe DN1.

La mijlocul lunii aprilie, ministrul Ioan Rus vine cu promisiuni şi mai mari. Nu numai că parteneriatul concesiunii rămâne luat în calcul (la un an şi jumătate după desemnarea celor trei firme drept câştigătoare), dar, mai mult, lucrările vor începe chiar în acest an. “Pentru autostrada ­Comarnic-Braşov suntem în negocieri cu Banca Europeană de Investiţii, cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, cu bugetul statului, cu tehnicieni care au diverse variante de soluţionare. Ce pot să spun este că în acest an această autostradă va începe. Suntem în negocieri strategice, adică o facem din fonduri europene sau ca şi concesiune”, a spus miercuri Ioan Rus.

Pot porni lucrările în acest an? În nici un caz. Potrivit informaţiilor difuzate chiar la de începutul acestui an chiar de ministerul pe care îl conduce, după semnarea contractului de concesiune, care, reamintim, nu a avut încă loc, există o aşa-zisă perioadă preliminară de 12 luni în care se fac activităţi de investigare a terenului şi proiectare, activităţi complementare de obţinere a finanţării.

Alte articole:   Brașoveni plecați în Delta care riscă sa nu își mai găsească mașinile. Dacă îi cunoașteți, anuntați-i!

Un litru de benzină economisit ­înseamnă 10 milioane de euro

Dacă imaginea publică a ministrului poate fi salvată de astfel de promisiuni, economia, bugetul automobiliştilor, dar şi cel al statului suferă. Costurile lipsei unei autostrăzi sunt greu de calculat cu precizie, însă pot fi estimate la zeci de milioane de euro, dacă nu la mai mult. Numai consumul suplimentar de carburanţi provocat de circulaţia cu viteză redusă pe Valea Prahovei aduce anual şoferilor pierderi de peste zece milioane de ­euro. Un singur litru de carburant economisit la o sută de kilometri ar aduce economii de 10 milioane de euro dacă luăm în calcul cele 10,9 milioane de călătorii ce au loc anual între ­Comarnic şi Braşov. Aceasta fără a ­socoti traficul greu.

Studiile oficiale au arătat că lipsa autostrăzii cauzează zece decese suplimentare pe an pe DN1 şi o creştere a timpului de deplasare cu 100 de minute. Aglomeraţia de pe DN1 este răspunzătoare de 63.000 tone de CO2 anual şi de 435 tone de noxe. Veniturile din TVA ale statului ar creşte ­semnificativ, fie că vorbim de TVA aplicată lucrărilor de construcţii la autostradă (24% pe o valoare de construcţie de 1,6 miliarde euro) sau cea pusă pe taxele de autostradă plătite de şoferi, fie că vorbim de activităţile turistice în creştere de pe Valea Prahovei. Impozitele pe profit percepute concesionarilor autostrăzii, constructorilor, antreprenorilor acestora, furnizorilor de materiale de construcţii, agenţilor de turism sau puse pe activităţile comerciale din spaţiile de parcare şi odihnă ar aduce alte zeci de milioane de euro.

Alte articole:   Procurorii DNA Brașov au trimis în judecată un agent de poliție
Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...
  1. se vehiculeaza niste sume de bani economisite de parca a facut cineva cercetari zi de zi intr-un singur an.
    gogomanu’ de roman se blocheaza NUMAI la sfarsit de saptamana.
    5 zile din 7 traficul este lejer.eu merg frecvent la Cluj si nu m-am impotmolit niciodata nici luni,nici marti,nici mercuri,nici joi si nici vineri.
    sa facem autostrazi ptr gogomarcile care se duc la munte intre vineri seara si duminica seara!!!
    sa facem,ca vor creste incasarile la HORECA si pensiuni!!!
    astia se vaita ca numarul de clienti scade ca vin cu mancare de acasa si ciumpalacii vor autostrada.
    nu se gandesc ca trebuie sa iti reanalizeze afacerile,sa fidelizeze clientii,sa creasca calitatea si sa diversifice serviciile,sa faca servicii in asociere cu altele….romanul se duce doar sa bea,sa danseze si sa doarma la munte?
    pai prost sa fi sa o faci…acasa nu te costa cat la munte,si cine o face e redus mintal/mental.

    sa faci autostrada acolo unde se poate creste industrial,unde micsorezi distanta ptr a ajunge TIR-ul mai repede la destinatie sau sa-i usurezi drumul sa mearga cu viteza mai mare si sa aiba asfalt de calitate.sa lege cu alte drumuri de importanta europeana…ASA DA !!!

    dar gogomarca de roman vreau autostrada pana-n curtea hotelului ca deh…lenea e cucoana mare si buzunarul subtire cu cheltuiala se tine!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.