Haosul din taximetrie, determinat de un regulament „copy-paste“ după Legea taximetriei

Haosul din taximetrie, determinat de un regulament „copy-paste“ după Legea taximetriei

taxiBrașovul a ajuns să fie raiul șmecherilor din domeniul taximetriei. Iar tot circul a izbucnit după ce polițiștii au dat de pământ cu patronii de la Martax.

Au dispărut brusc din trafic câteva zeci de mașini. Cârcotașii spun că, de frică, au fost trase pe dreapta alte câteva zeci de mașini, din trafic, și de la Tod, care au umplut parcarea de la sediul firmei. Alții, mai bine informați, poate, spun că șoferii refuză să mai lucreze acolo din cauza condițiilor de lucru….

Cert este că, la această oră, taximetria în Brașov este o activitate pe care Primăria nu o stăpânește, din cauza unor lacune foarte mari din Regulamentul care stabilește acest serviciu la nivelul municipiului Brașov.

Principala problemă cu care ne confruntăm la această oră este aceea că s-a decis ca numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Braşov este de 4 la 1000 de locuitori, dar NU SE PREVEDE NICĂIERI SĂ EXISTE O OBLIGATIVITATE A CELOR AUTORIZAȚI SĂ PRESTEZE UN NUMĂR MINIM DE ORE ÎN TRAFIC. 

Conform teoriei minimului și maximului, avem fie posibilitatea să avem toate mașinile de taxi în trafic, fie niciuna! La fel, o altă teorie – a „Clopotului lui Gauss“ – spune că, pe vârful de cerere din partea clienților, ar trebui să existe un număr foarte mare de mașini în trafic, însă acest lucru nu se întâmplă la Brașov, pentru că numărul real de mașini care sunt operabile în domeniul taximetriei este cu mult mai mic decât cel aprobat și autorizat de Consiliul Local.

Dacă în cazul persoanelor fizice autorizate, oameni care își câștigă pâinea de la o zi la alta, se poate impune un număr de cel puțin opt ore cinci zile pe săptămână, firmele de taximetrie trebuie să asigure permanent un număr de x% (x fiind stabilit de Consiliul Local). Firmele mari de taximetrie se laudă cu sute de mașini în parcul auto, dar, de fapt, acestea aparțin multor firmulițe care cotizează la greu baștanilor care au format cartelul taximetriei la Brașov.

Există reguli și pentru dispeceratele de taximetrie, nu le vom publica și analiza, sunt teoretice și plictisitoare. Dar firmele care le gestionează trebuie să fie obligate să aibă un număr minim de mașini în trafic. Altfel, teoretic avem 1200 de taxiuri în oraș, dar numai câteva zeci simultan în trafic…

Alte articole:   Handbal: Corona joacă pe teren propriu cu AHCM Slobozia

Nemulțumirile brașovenilor au crescut exponențial în ultimele săptămâni

sorin susanuAceastă chestiune nu rezultă din vreun sondaj de opinie simandicos comandat de cine știe ONG, ci din multitudinea reclamațiilor de la Protecția Consumatorilor: sunt refuzate curse prea scurte, șoferii devin impertinenți, pornesc aparatul de marcat dacă vor, iar dacă nu îți convine, este treaba ta, caută mașină, că oricum nu găsești etc.

„Din păcate, eu nu pot acționa foarte mult, pentru că oamenii nu au bon. Chiar dacă nu pot lua în considerare cererile lor, din acest motiv, le dăm curs, pentru că este un fenomen de masă. Însă, oamenii neavând bon, taximetriștii vin și ne spun că nu e adevărat. De asemenea, refuzul curselor este foarte greu de demonstrat, daca nu ne sună oamenii din masina să venim la locul incidentului. Apoi, problema timpilor privind onorarea unei comenzi, iar este foarte des reclamată, pentru că vin foarte greu taximetriștii. O altă treabă, nu este corelată treaba cu tarifele. Una este pe portieră, alta pe aparatele de marcat. Ei au obligația să afișeze tarifele și la interior. Oamenii mai reclamă că șoferii vorbesc la telefon în timp ce conduc și se simt în pericol sau că merg cu viteză mai mare decât cea legală. Într-adevăr, este un lucru neobșinuit faptul că, în ultima perioadă, am primit cu mult mai multe sesizări în acest domeniu. Să știți că am vorbit și cu taximetriștii, iar ei ne-au spus că sunt unii care profită de lipsa taxiurilor în trafic. Apoi, o altă neregulă semnalată este aceea că se fac negocieri de genul că îi ia pe oameni din gară, dar dacă nu acceptă un tarif impus la plecare, atunci nu vor să plece în cursă… De aceea, fac apel cu insistență ca lumea să ceară bonul, pentru că acolo scrie câți kilometri s-au parcurs și cât a costat, dacă se respectă tariful și putem acționa. Asta ca să nu mai spunem că așa scade evaziunea fiscală în domeniu“, ne-a declarat Susanu.

Avem statuate și câteva reguli specifice la nivelul municipiului Brașov. Generale și degeaba

Art. 65. alin (5)  Pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (4) taximetriştii, în Municipiul Braşov au următoarele obligaţii :

  • a) să aibă un compartament civilizat şi preventiv faţă de partenerii de trafic şi organele de control;
  • b) să aibă ţinuta îngrijită ( pantalon, cămaşă , sacou în funcţie de anotimp ) fiind interzisă îmbrăcămintea necorespunzătoare (şort, maiou, şlapi);
  • c) să nu păstreze ca şi garanţie documentele sau obiectele personale aparţinând clientului;
  • d) să întreţină aspectul curat şi îngrijit al autovehiculelor, atât în interiorul cât şi în exteriorul acestora;
  • e) să nu execute lucrări de întreţinere şi reparaţii, spălarea şi salubrizarea autovehiculelor în staţiile de aşteptare sau pe domeniul public;34
  • f) să nu polueze fonic în staţiile de aşteptare;
  • g) să nu utilizeze codurile de urgenţă la care răspund taximetriştii. În situaţii critice justificate taximetristul poate transmite apel de urgenţă prin mijloacele specifice de comunicare, aflate în dotarea autovehiculului taxi, către serviciile specializate de intervenţie rapidă respectiv Poliţia Comunitară sau Jandarmeria;
  • h) să nu folosească un limbaj neadecvat, suburban care să deranjeze clienţii;
  • i) să pună la dispoziţia clienţilor harta municipiului şi indexul străzilor actualizat, pentru consultare;
  • j) să utilizeze, pe teritoriul administrativ al Municipiului Braşov, numai tarifele aprobate de către autoritatea de autorizare conform listei de tarife ştampilată şi afişată pe bord;
  • k) la solicitare, clienţii vor fi ajutaţi la urcarea şi coborârea din autovehicul, în special persoanele cu handicap, persoanele în vârstă şi femeile gravide;
  • l) să nu refuze transportul persoanei cu handicap şi a dispozitivului de mers;
  • m) să nu staţioneze în vederea preluării clienţilor ( poziţia LIBER) decât în locurile special amenajate şi semnalizate;
  • n) să nu oprească şi să staţioneze în staţiile destinate transportului în comun;
  • o) să se prezinte la autoritatea de autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Braşov ori de câte ori sunt solicitaţi în vederea efectuării controlului asupra dotării autovehiculului şi a documentelor obligatorii la bordul autovehiculului aşa cum sunt prevăzute la Art. 59 alin. (2) din prezentul regulament. Anunţarea se face prin intermediul dispecerului la care transportatorul autorizat a declarat că este arondat.
  • p) pe parcursul desfăşurării activităţii, să utilizeze staţia radio de emisie-recepţie din dotarea autovehiculului.
Alte articole:   Călătorii gratuite prin Europa pentru tineri, prin programul "DiscoverEU"

Culmea este că sunt impuse reguli și clienților de către Consiliul Local!

O altă grămadă de reguli sunt impuse, tot copy-paste, și pentru clienți. Specialiștii în drept chiar s-au amuzat copios că există o Hotărâre de Consiliu Local care prevede așa ceva: „Dacă nu este respectată o astfel de prevedere pot fi sancționați clienții? Și cum? Poate în loc de obligații puteau fi numite recomandări, dar asta e cu totul altceva. Juridic vorbind, sunt nule… Nu poți stabili obligații clienților acestor firme, printr-o hotărâre de Consiliu Local, care aduce condiții de autorizare pentru un domeniu de prestări servicii. Păi ar trebui să asistăm la astfel de norme și pentru clienții firmelor care ridică gunoiul de la ghene, de exemplu, cei care fac dezinsecția și deratizarea etc. …“.

Pentru amuzament, vă prezentăm și ce se prevede în Regulamentul de taximetrie pentru clienții din Brașov

(6) Principalele obligaţii ale clienţilor sunt următoarele:

  • a) să achite preţul transportului executat;
  • b) să solicite, să preia şi să păstreze bonul client la coborârea din taxi;
  • c) să nu plătească serviciile pe care le-a realizat taximetristul decât în limita sumei totale prevăzute în bonul client;
  • d) să nu provoace sau să nu dezvolte stări conflictuale cu taximetristul în timpul desfăşurării cursei respective;
  • e) să nu oblige sau să nu impună, sub orice modalitate, taximetristului să execute transporturile prevăzute la alin. (4) lit. g);
  • f) să acorde sprijin taximetristului în cazul agresării sau accidentării acestuia în timpul efectuării transportului, anunţând imediat organele de poliţie în legătură cu aceste evenimente;
  • g) să sesizeze Primăria Municipiului Braşov şi filiala judeţeană a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, după caz, în legătură cu practici neconforme ale taximetristului care le-au creat prejudicii ori au afectat calitatea serviciilor de taximetrie solicitate;
  • h) să nu ocupe scaunul de lângă taximetrist dacă nu poartă centura de siguranţă.

În acest context, vă propunem să veniți cu propuneri prin care să amendăm acest regulament de taximetrie – reguli care să vină și din partea taximetriștilor onești, care în mod cert și ei au nemuțumiri, dar și a celor care beneficiem de acest serviciu. Echipa newsbv.ro va centraliza și va depune propunerile Dumneavoastră la secretariatul Consiliului Local Brașov, care sperăm să le ia în discuție, pentru că și consilierii sunt, până la urmă, clienții taximetriștilor .

Puteți formula aceste propuneri fie la adresa de email – contact@newsbv.ro, fie la rubrica de comentarii de la acest articol.

Alte articole:   Până când vor mai fi restricții în trafic în zona Patria
Loading...
  1. Sorin Maier Majoritatea tace precum porcul in papusoi. Mace vrea sa guverneze Brasovul precum Iohannis Romania pe Facebook. Daca chiar are pretentia ca vrea sa ajung primar in turul al doilea la viitoarele alegeri, cum se impauna, la viitoarele alegeri, atunci sa lase gargara. Pe de alta parte, avem practica trista a ultimilor 25 de ani – lumea nu voteaza pentru cineva, ci contra. Romanii nu apreciaza nimic prin vot, doar vor sa pedepseasca …. Problema aeroportului este de departea cea mai importanta pentru Brasov – mai ales pentru turism – L-a deranjat Macedonschi (si oricare alt politician local, de altfel) pe Scripcaru cu vreo interpelare pe aceasta tema??? Pai mai pupa autorizatii pentru mizeriile alea de targuri pompos denumite traditional sasesti unde se vinde ansoa, cascaval italian si salam de nu mai stiu ce origine???

    Reply
  2. nu mai e Christian Macedonschi vinovatul numarul 1 pentru lipsa taxiurilor din Brasov ???

    Reply
  3. Nea Sorine, Macedonschi pluteste in alte sfere. Nu intelege ca turismul se duce dracului daca vin oamenii aici si ne facem de kko. De fapt, Macedonschi Cristian (cum aparea pe buletinelele de vot), nu cu Ch, cum se semnează, penibil, ca sa dea mai bine ca e sas, vad ca nu are nicio legatura cu ce se intampla la Brasov… A fost ales consilier local ca sa rezolve probleme brasovenilor, lucru pe care nu l-a inteles nici Razvan Popa, care batea campii, fara gratie, sa cheltuie banii nostri din taxe si impozite locale, ca sa impodobeasca Poiana Brasov de sarbatori, iar nesmtitii de patroni de acolo doar sa incaseze cascavalul….

    Reply
  4. parca ar fi singurul din alta lume … politicieni de seama ai urbei incearca sa puna bete in roate celor care i-au votat. trebuie sa amintesc oare si de alte probleme decat aeroportul ? acum eu nu prea doresc sa intru in polemica cu tine, insa exista politicieni locali si nationali alesi de catre noi care ne fac infinit mai mult rau decat Macedonschi. pedeapsa sau aprecierea lor sta in unica noastra putere, de a-i arunca ca pe niste masele stricate sau de a-i realege. vox populi are puterea. sau ?

    Reply
  5. Nea Dane,

    Ai partial dreptate dar aberezi mult, chair daca ai 10000 de taxiuri in perioada de sarbatori nu vei avea oricum prea multe in trafic, Primaria nu poate face necesarul luand in calcul perioada de sarbatori sau articolul asta aberant, se face o analiza pe parcursului unei perioade mult mai lungi, probabil ani de zile daca poti intelege.

    Simt in tonul articolului faptul ca probabil nu ai gasit un taxi disponibil intr-una din zilele de sarbatori si te-ai hotarat (nervos pe acest fapt ” asa ceva nu se poate”) sa scrii rapid un articol, mai faci ceva audienta:))

    Aveai tot respectul meu pana ai scris articolul ala (in Decembrie a fost scris)in care ai scris ca un pieton a fost accidentat pe trecerea de pietoni la intersectia Carpatilor cu Zorilor, concluzia a fost ca masina nu are nimic din spusele martorilor,ce mai conta pietonul? Asa ceva e incceptabil, nu am vazut un articol cu scuze ceva, probabil erai prea ocupat sa-l musti pe incompetentul de Macedonschi, in leagatura cu care ai dreptate, nu face nimic pentru turismul brasovean, doar vorbarie goala.

    Te sfatatuiesc sa te documenteazate mai temeinic cand scrii articole, nu bazate pe incidente personale pe care le transcrii la nivel general.

    Scuze eventuale greseli gramaticale, am scris in graba.

    Bafta!

    Reply
    • Dl. Claudiu, nu sunt nervos ca nu am gasit taxi, pentru ca am masina personala. Apoi, informatiile despre un accident sau altul vin de la cititori precum Dvs. Nu am spus ca sunt corecte, erau declaratii „la cald“, iar informatii de la politie nu au venit in niciun fel. Este aceeasi situatie in care televiziunile iau declaratii de la martori, care au vazut ce au vazut, organele de ancheta stabilesc, uneori dupa luni de zile, ce s-a intamplat. Apropos de cazul Huidu, unde au murit trei oameni, de care sigur va amintiti.
      Am semnalat un incident, care a perturbat traficul in zona, iar cei grabiti au evitat zona si au fost multumiti. Revenind la problema (lipsei) taximetrelor din Brașov, am prezentat extrase din regulament, am prezentat declaratii de la OPC, si sunt convins ca sunteti de acord ca sunt probleme. Au mai fost sarbatori la Brasov si anii trecuti, dar nu au existat astfel de situatii. Sa fim onesti sa spunem acest lucru. Pe de alta parte, orice propunere/critica pe aceasta tema, o astept cu incredere din partea cuiva care vrea sa face ceva pentru orasul asta

      Reply
  6. Sebi, am înţeles că te-a deranjat aspectul legat de împodobirea staţiunii. Era doar un exemplu din ceea ce semnalam la momentul acela. Însă mă refeream la lipsurile staţiunii, care vrea să concureze cu cele din afară. Aminteam de amenajarea Peşterii Laptelui, ca punct de atracţie şi o sursă de venit tocmai pentru bugetul local. Poiana Braşov nu e staţiune privată, de aceea cred că ce ţine de domeniul public trebuie amenajat tocmai pentru atragere de venituri la buget. Mă refer la parcări, ca să nu mai blocăm turiştii iarna, că şi de acolo vin bani din taxa de staţiune plătite hotelurilor, până la capacităţi de agrement. Mă uit la Râşnov, unde, spre exemplu, Veştea a ştiut să găsească soluţii moderne să atragă turişti.
    Amplasarea unor simple centre de informare turistică nu ţine loc de turişti, iar în extrasezon turişti mai puţini înseamnă implicit încasări mai mici la bugetul local. Mai dau un exemplu cu administrarea instalaţiilor de transport pe cablu, care în majoritatea staţiunilor străine sunt deţinute şi administrate de autorităţile locale. Pe când la noi sunt ale unui privat care dă doar o treime din încasări bugetului local. Şi ca exemplu, treimea ce a revenit municipiului nostru doar în data de 31 decembrie 2014 s-a ridicat la aproximativ 200.000 de euro.

    Cât despre înţelegerea menirii de consilier local, am pretenţia că am văzut şi am înţeles cum stau lucrurile şi din postura de executiv şi din cea de consilier local.
    Cred că din bilanţul activităţii fiecărui consilier se poate vedea foarte clar ce a făcut pentru comunitate şi cât a înţeles care este rolul său ca ales.

    Reply
    • Razvan, de acord cu multe dintre problemele expuse de tine – rezolvari?? ai fost si in executiv, esti si in legislativ. AU trecut doi ani de la alegerile locae. Solutii?? Rezolvari?

      Reply
    • Dl Razvan, doar o lamurire, legat de incasarile pe transportul de cablu cred ca e o greseala, conform calcului dvs. societatea care administreaza ar fi incasat apoape 700000 euro pe date de 31.12.14. Aceasta suma se traduce in peste 100000 de urcari.

      Conform site primarie (mai jos linkul cu sursa) capacitatea maxima de transport pe cablu dupa extinderea domeniului schiabil din Poiana Brasov este de 4211 persoane/ora, la un simplu calcul sa ajungem la suma dvs., transportul pe cablu trebuie sa functioneze cam 25 ore pe zi la capacitate maxima.
      Stiti bine programul de functionare si ca nu la toate orele se marge la capacitate maxima, poate revizuiti suma de 200000 euro sau aduceti argumente suplimentare.

      https://extranet.brasovcity.ro/Lists/Anunturi/Attachments/35/DATE%20TEHNICE%20DOMENIUL%20SCHIABIL.pdf

      Reply
      • Domnule Claudiu, calculul se face diferit, pe treceri la turnicheţi şi puncte. E vorba de încasări la final de an şi primele zile din 2015.

        Reply
      • Asa da, dvs. ati sris „treimea ce a revenit municipiului nostru doar în data de 31 decembrie 2014 s-a ridicat la aproximativ 200.000 de euro” de aici confuzia.

        M-as bucura sa incasam atat dar din pacate nu suntem la acest nivel.

        Reply
  7. Dl. Dan aveti partial dreptate, in legatura cu accidentul eu ma astepatam doar sa vad un pic de interes fata de pieton, ceva simplu probabil inlocuita partea cu „masina nu are nimic” cu „din pacate nu avem informatii legate de starea pietonului, speram ca este ok”

    In legatura cu nr. taxiurilor eu vad problema in felul urmator: autoritatile impreuna cu firmele de taxi promoveaza si sustin un sistem in care 99% din masinile taxi au un singur sofer, bineinteles ca pe acest sistem majoritatea vor lucra ziua si isi vor lua zilele libere Duminica si sarbatorile, de aici rezulta cel mai mare dezechilibru pe timp de noapte, zilele de Duminica si sarbatorile.
    Chiar daca s-ar suplimenta nr. de masini pe acelasi sistem nu s-ar schimba prea multe.
    In Europa se lucreaza minim 2 soferi pe masina chair 3 in unele tari, acest sistem e mult mai eficient in ceea ce priveste acoperirea perioadelor de noapte, Duminici etc. sa nu mai vorbim ca creeaza mai multe locuri de munca si rezolva si problema lipsei (mai exact nu lispsesc pe cat sunt parcate taxiurile)
    Exemplul cu masina personala nu e cel mai inspirat, majoritate celor care circula cu taxiul au si masina personala. Mai ales de sarbatori romanul mai iese si fara masina, mai cinsteste si el un pahar :))
    Si eu condamn atitudinea unor taximetristi fata de client, aici s-ar rezolva daca primaria ar face o campanie prin care informeaza cetatenii despre drepturile lor, stiu din surse ca departamentul care se ocupa de autorizatii din cadrul Primariei ia masuri daca are reclamatii de la cetateni, dar cine stie ca pe langa OPC exista acest departament in cadrul Primarie, aici cred ca puteti aduce o contributie importanta, dvs, presa, printr-o campanie de informare.
    Extrasele din regulament sunt importante dar mai important cred ca este ca cetateanul sa fie informat asupra drepturilor si unde poate reclama comportamentul abuziv al taximetristilor.
    Inca o sugestie, cred ca OPC-ul poate colabora mai strans cu departamentul care se ocupa de taxi din cadrul Primariei, cel putin daca transmite reclamatiile catre primarie si sunt chemati la interviuri cativa taximetristi dupa fiecare reclamatie de la OPC, chiar suspendate cateva licente de taxi (chiar si pe o perioda de timp ca penalizare)in accest fel s-ar mai domoli baietii, le-ar mai creste respectul fata de client.

    Seara buna!

    Reply
  8. Ca executiv (fost viceprimar) am gestionat ce mi-a fost delegat ca şi competenţe, iar ca şi consilier local tocmai ce am propus şi amintit nişte posibile soluţii cu privire la Poiana Braşov.
    Am făcut acelaşi lucru punctual şi în alte situaţii, de când sunt doar consilier local, chiar dacă uneori am supărat, iar criticile erau îndreptăţite. Nu ne putem preface că nu vedem anumite probleme ori să nu le semnalăm doar pentru că cineva poate se simte deranjat. Cât despre rezolvări majoritatea decide. Eu îmi fac datoria şi propun soluţii.

    Reply
  9. Cu privire la taximetrie m-am exprimat zilele trecute despre cum vad solutionarea. O parere similara a avut si colegul Radu Puscariu. Din punctul meu de vedere Primaria, impreuna cu consilierii locali, are obligatia sa gaseasca solutii la problema cauzata de retragerea de pe piata a unui numar insemnat de masini de la firmele de taximetrie ale caror patroni au probleme cu legea. Cred ca in perioada urmatoare trebuie stabilit foarte clar numarul de masini de taximetrie necesar Brasovului (se stabileste in functie de numarul de locuitori), diferenta de care este nevoie in momentul de fata. Ideea unei companii de taximetrie a Municipalitatii este de asemenea una care a mai fost adusa in discutie de conducerea RAT Brasov si cred ca nu este una rea. RAT Brasov ar putea intra pe piata taximetriei (cu atat mai mult cu cat azi exista un deficit de taxiuri in oras) cu masini si soferi care sa respecte ad literam regulamentul, care sa functioneze respectand toate normele legale si care sa impuna un stardard in aceasta activitate. La toate acestea se adauga si alte cateva reglementari cerute de-a lungul timpului de taximetristi.

    Reply
  10. Dl Razvan, apropo de respectat regulamentul am si eu o intrebare, cate campanii de instruire referitor la regulament a facut taximetristilor Primaria care incaseaza banii din impozite de la taximetristi si firme taxi.
    Avand in vedere fluxul de personal cred ca aceste instruiri trebuie facute periodic, in cazul in care va ganditi ca scoala pentru atestat care se face la 5 ani acopera acest aspect sa stiti ca nu.

    Nu cred ca rezolvati problema respectarii regulamentului prin simplu fapt ca aduceti un nr. nou de taxiuri, ce se intmpla cu taximentristii vechi? ce faceti in legatura cu ei? De ce ar deveni mai respectosi? Municipalitatea sa asigure cadrul propice pentru afaceri si cetateni in primul rand apoi daca are fonduri pentru investitii poate mai face si o prioritizare inainte sa ne repezim sa cumparam taxiuri din banii statului, vedeti ca aveti un aeroport de terminat.

    Reply
    • Pentru respectarea legii nu ne face nimeni nicio instruire, nici mie, nici dvs, nici altcuiva. Legea (regulamentele locale sunt asimilate legilor)trebuie respectată de toată lumea, iar necunoaşterea nu este o scuză. Taximetriştii vechi sau noi,toţi trebuie să respecte aceleaşi reguli.
      Cadrul e regulamentul, care desigur este perfectibil. Soluţia legată de RAT se referă exact la asigurarea acelui număr minim de taxiuri care să existe în trafic şi pe de altă parte poate fi o activitate care să aducă venituri suplimentare la buget. Investiţiile municipalităţii aduc plus valoarea la buget, din care se pot susţine proiectele pentru comunitate (exemplu aeroportul, doar că acolo implicarea poate fi doar parţială etc). În fond şi la urma urmei corect este să dezbatem public soluţii la diferite probleme şi să identificăm cele mai bune rezolvări, ca şi proiectele prioritare.

      Reply
  11. Asa este, necunoasterea legii nu este o scuza. Aici avem o problema de mentalitate (la nivel de tara), daca o informare rezolva anumite aspecte de ce sa o facem ca doar suntem acoperiti legal.

    Legat de partea cu venituri suplimentare va doresc noroc.
    Ati facut un calcul de rentabilitate? Va rog sa studiati problema rentabilitatii la tariful si taxele actuale, va spun eu care sunt economist ca nu veti face profit. De ce credeti ca facea Martax evaziune fiscala? Sa nu credeti ca aprob ce faceau ei, aveau la dsipozitie optiunea de a mari tariful si de a lucra legal, alegerea i-a apartinut patronului.

    Chiar sunt curios sa vad calculul de rentabiliatea pe ideea de RAT de a intra pe piata taxi, probabil ca au discutat sa se afle in treaba, nicidecum cu studiu in fata, ceva normal de altfel, in Romania.

    Reply
  12. Apropo de discutia cu facut studiu sau nu, nu pot sa nu mi-o amintesc pe ministruta finatelor cu Dl premier asigurand-ul pe presedinte ca a facut studii serioase, toate bune si frumoase pana i s-au cerut studiile :)))

    Deci e clar ca daca asa se lucreaza la nivel de ministru nu avem pretentii de la condurecerea RAT, probabil ca si ei cred cu tot sufletul :))

    Reply
  13. Primaria ar trebui sa se ocupe de problemele taximetristilor ,sa nu mai lase loc de concurenta neloiala prin impunerea unui tarif unic stabilit de comun acord impreuna cu patronii de companii de taxi(tarif care sa se actualizeze anual avand in vedere costurile crescande ale carburantilor si intretinerii masinii)Claudiu spunea mai ca a facut ceva calcule din care reiese ca nu este rentabila activitatea de taxi.Atunci de ce va mai mirati ca sunt atatea reclamatii din partea clientilor care sunt refuzati pentru curse scurte sau din alte motive?Raspunsul vi l-ati dat singur.

    Reply
  14. Pe mine, ca nefumatoare, ma deranjeaza sa urc intr-un taxi care duhneste a tutun. Nu am pretentia sa fie parfumata masina pe dinauntru, dar macar soferul sa nu conduca cu tigara aprinsa. Sau sa intrebe „Va deranjeaza daca fumez”? Deja intru pe teritoriul bunului simt, care nu e scris negru pe alb intr-un regulament 🙂

    Reply
  15. Toti isi dau cu parerea dar nimeni nu are dreptate, nu gasiti taxiuri pt ca nu mai sunt soferi sa le conduca, si in curand vor fii si mai putini si asta datorita patronilor gen de la Tod Martax Rey si altii mai mici si sa va explic de ce : ei acum chipurile dau salar angajatilor dar remuneratia nici macar minimul pe economie nu-l dau deoarece contractele de munca sunt fractionate in doua unul de 7 ore si unul de oara desi este un singur sofer pe masina plus ca soferii li se interzice sa aduca raportul z de pe ceas cu mai mult de 200 de lei incasari altfel patronul percepe 60% din incasari asa ca faceti voi o socoteala dreapta 200 lei incasari 140 decont la masina 80 lei combustibil cu cati bani ramane soferul?? Nu mai pun spalatul masinii, rovigneta sunt platite din banii soferului. Domnul primar este curent cu aceste lucruri dar se face ca ploua. Asa ca sa nu va mirati ca nu gasiti taxiuri pt ca nu mai sunt soferi sa stea 14 ore in trafic pt 700 de lei nu in conditiile astea nu pana cand nu se reglementeaza legea taximetriei si respectarea codului muncii si sunt multe de spus asa ca lasati-o balta cu fanteziile

    Reply
    • Din cauza aceasta m-am lasat de taximetrie in Brasov. Banii pe care ii faci in 14 ore in taxi poti sa ii faci in 8 ore in alt domeniu. Si in plus toti patronii se uita la tine ca la ultimul gunoi.

      Reply
  16. Bine punctat DL. Mircea.

    Revenim la ce spuneam, la tariful actual nu este rentabil sa ai firma de taximetrie decat daca incalci legea.

    Este un semn bun faptul ca soferii incep sa nu mai accepte conditiile ilegale oferite de patroni, dar ar trebuie sa se implice si autoritatile de control mai mult, nu stiu daca e treaba primarului acest aspect, dar cu siguranta sunt institutii care ar trebui sa se sesizeze legate de ilegalitatile comise de patronii firmelor de taxi.

    Reply
  17. Taxi: …”are sa se actualizeze anual avand in vedere costurile crescande ale carburantilor si intretinerii masinii)…”

    Si noi, care credem ca pretul combustibilului scade drastic… 🙂
    N-am fi in Romania (din pacate), daca magarii de acest gen n-ar fi la ordinea zilei, nu? 🙂

    Reply
  18. Haosul din taximetrie nu este cauzat de regulament, ci de oamenii din Primarie care trebuie sa aplice legea si regulamentul.Asta o spune cineva care a fost implicat in aceasta activitate si a incercat sa faca ceva. Problemele luate punctual:
    1)Regulamentul a fost refacut dupa ce Primaria a pierdut in contencios administrativ prima varianta votata de Consiliul Local. Chiar daca la prima vedere par hilare prevederile lui sunt conforme cu legea taximetriei, care prevede sanctiuni si pentru clientii care nu platesc cursa ( sanctiunea este de 1000 de lei si este aplicabila de catre cel care constata: Politia, Politia Locala). Cat priveste celelalte prevederi referitoare la comportamentul soferului sunt prevazute sanctiuni si in lege si in ordinul de aplicare al legii cat si in regulament. Responsabile de comportamentul soferului sunt si firmele deoarece nu au regulamente de ordine interioara, nu au fisa postului, si nu aplica la standarde de calitate. Sistemul in care lucreaza soferul este unul evazionist si nu stimuleaza la respectarea unor reguli si standarde.In momentul in care patronul ii cere sa-i dea o suma fixa si ce este peste ii ramane lui, soferul nu tine cont de nimic pentru a obtine mai multi bani. O firma daca ar incerca sa lucreze legal acum ar disparea de pe piata, deoarece nu s-ar incadra la tariful maxim prevazut de HCL acesta fiind de 2,2 lei. Discutia este mai ampla si daca este nevoie revin.
    2)Prezenta masinilor in trafic este reglementata si ea :
    -dispeceratele trebuie sa asigure in trafic minim 30% din masinile arondate lor. PFA sunt obligate sa lucreze minim 8h. Daca firmele ar lucra legal, atunci ar avea 3 soferi pe masina si continuitatea serviciului ar exista.
    3)In 2003 cand a aparut legea taximetriei serviciul era condus de o anume Minciu. Acesta doamna este din acelasi sat cu Todoran si numele ei de fata este Todoran. Fiul marelui Todoran, Dan Todoran actualul patron Tod taxi ii spunea matusa. Personal nu cred ca exista nicio legatura de rudenie intre ei ci totul este doar o coincidenta. Sotul acestei doamne are si, ghiciti ce? Desigur, firma de taxi( pana acum 2 ani o avea). La protestele taximetristilor a fost mutata pe un alt post de catre primar. Din experienta mea cei mai aprigi aparatori ai firmelor de taximetrie din Brasov sunt Primarul Scripcaru si Miklos Ganz City Manager.
    4) Tariful poate fi mentinut la un nivel acceptabil numai daca se reduce numarul de masini aplicand legea si se asigura continuitatea serviciului respectand cei 30% obligatorii. Respectarea continuitatii se face angajand 3 soferi pe masina. Uite cum apar locuri de munca legale.

    Reply
  19. Dragi clienti sunte-ti ofensati ca nu gasiti taxiuri???
    SunteTi furiosi ca vi se cere un pret si nu se pune ceasu
    Si noi taximetristii ne-am saturat sa va mirosim basiniile si sa ne dati 1 leu de persoana pe cand la autobuz platiti 2 lei
    Taximetria nu este un serviciu social
    Acum orice jegos care are 2, 3 lei in buzunar ia taxiul si mai face si comanda

    Reply
  20. Normal ca va comvine
    Ia sa fie pretul pe km 5 lei si pornirea dubla sa vedem mai aveti atatea basini in cap jegosilor

    Reply
    • Stimabile „noi taximetristii”, tariful prevazut de primarie este unul MINIM, deci matale poti sa ceri oricat vrei mai mult, dar nu mai putin. Este chiar atat de greu de inteles? Iti pui noul pret pe portiera si gata, baga gaz! Sunt sigur ca vei avea numai clienti selecti, daca le arati aceeasi stima pe care ai aratat-o in postarea de fata…

      Reply
  21. Solutie la problemele Taxi: Lasati piata libera de taximetrie nu mai impuneti numar maxim…astfel dispare monopolul creat de marii patroni care tin autorizatii pe dreapta…sau incearca sa le vanda pe mii de euro pe piata neagra cu concursul autoritatilor.O firma serioasa are nevoie de minim 70 de masini cu 3 soferi / mașină si eventual 15 soferi de schimb part time si face fata tutoror solicitărilor brasovenilor….este simplu dar nu usor daca exista vointa si cine trebuie sa se ocupe din partea primariei ISI face treaba si nu mai umbla dupa…spaga…Succes! Daca cineva are nevoie de consultanta. ..sa ma contacteze…

    Reply
  22. „g) să nu utilizeze codurile de urgenţă la care răspund taximetriştii. În situaţii critice justificate taximetristul poate transmite apel de urgenţă prin mijloacele specifice de comunicare, aflate în dotarea autovehiculului taxi, către serviciile specializate de intervenţie rapidă respectiv Poliţia Comunitară sau Jandarmeria;
    h) să nu folosească un limbaj neadecvat, suburban care să deranjeze clienţii ”

    Primul punct, intr-o situatie urgenta nu ai timp sa anunti jandarmeria si politia locala pentru ca pur si simplu lor nu le pasa ca tu ai o problema cu un cretin care ti-a pus cutitul la gat, ei sunt ocupati la Modarom ( in special politia locala) sa pazeasca taxiurile care nu parcheaza in statia taxi. Pai cum sa nu folosesti codul de urgenta cand stii foarte bine ca daca anunti politia, jandarmeria etc nu vine nici dracu.

    Punctul doi, am inteles nu este civilizat. De limbajul clientilor cine se ocupa? Ce sa-i spun eu unuia care se urca si incepe sa-i dedice nevestei injuraturi la telefon?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap