blog-logo

Chiar dacă nu are încă finanţarea asigurată, Primăria vrea să dea drumul lucrărilor la „ocolitoarea de shopping”

Chiar dacă nu are încă finanţarea asigurată, Primăria vrea să dea drumul lucrărilor la „ocolitoarea de shopping”

Ocolitoare strada zona shoppingProiectul privind amenajarea unei artere directe care să lege zona cartierului Noua, de centrele comerciale de pe Calea Bucureşti şi ocolitoarea Braşovului mai are un singur hop de trecut pentru a obţine banii europeni în vederea realizării, ţinând cont că practic va fi realizat din economiile făcute de Primăria Braşov pentru derularea altor proiecte cu bani europeni. Reprezentanţii Primăriei Braşov au precizat că Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional a stabilit ca municipalitatea braşoveană să lanseze licitaţia pentru realizarea investiţiei, urmând ca semnarea finanţării să se realizeze cât mai curând, având în vedere că au mai fost depuse o serie de clarificări cerute de Autoritate. Reprezentanţii Primăriei estimează că în aproximativ o săptămână anunţul va fi validat şi postat pe SEAP, iar în 17 zile după ziua postării va fi termenul final de depunere a ofertelor (licitaţia fiind de tip cerere de oferte), astfel că ordinul de începere a lucrărilor va fi dat până la finele acestui an. Costul estimat al investiţiei este de aproximativ 12 milioane de lei fără TVA, iar lucrările trebuie să se finalizeze în cel mult un an, astfel ca să poată fi decontaţi banii europeni.

Alte articole:   O călătorie între viață și moarte a determinat-o pe Antonela Coroamă să devină un spirit luptător

O cale de acces directă spre centura Braşovului

Primăria Braşov a avut depuse pe Planul Integrat de Dezvoltare prin Polul de Creştere Braşov 17 proiecte, iar faţă de valoarea estimată a acestora a fost efectuată o economie datorită faptului că preţurile de adjudecare au fost mai mici, astfel că se va putea finanţa şi această investiţie. Edilii au mai obţinut finanţări europene pentru astfel de proiecte, respectiv pentru Drumul Coresi, care face legătura între cartierele Tractorul şi Triaj, iar prin intermediul Companiei de Drumuri şi pentru finalizarea ultimelor tronsoane din ocolitoare. Artera va avea o lungime totală de 2,145 km, trei sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Noua stradă ar urma să plece din apropierea intersecţiei străzilor Prunului cu Laminoarelor şi prelungirea Poienelor, respectiv din zona fostei staţie de betoane aflată lângă poarta de acces spre platforma Roman şi să urmeze fostul traseu al căii ferate industriale care a fost dezafectată de mai mulţi ani. Pe această nouă arteră ar urma să fie amenajate trei sensuri giratorii.

Alte articole:   Colegiul Medicilor cere suplimentarea numărului de locuri la rezidenţiat pentru medicină de familie

Conform PUZ-ului aprobat pentru această zonă, pe câmpul din spatele centrelor comerciale este prevăzută şi amenajarea unor străzi de legătură între Canam şi noua şosea, între Carrefour şi această nouă arteră, dar şi spre cazino şi Selgros. Aceste străzi sunt prevăzute în PUZ, dar nu vor fi amenajate în cadrul acestui proiect, terenul pe care trece acestea fiind în proprietate privată. „Ocolitoarea de shopping” va traversa apoi calea ferată, pe dedesubt, va merge o porţiune de câteva sute de metri paralel cu linia ferată spre Dârste şi va urma actualul drum nemodernizat care face legătura între tronsonul I al ocolitoarei şi staţia de betoane amenajată lângă linia de cale ferată. La intersecţia cu ocolitoarea va fi amenajat cel de-al treilea sens giratoriu.

Distribuie dacă îți place!
  1. Era giratoriilor nu s-a încheiat. Probabil se va ajunge la un giratoriu pe cap de locuitor.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.