Grapă: PSD alege ministrul Transportului după competențele de desen tehnic la autostrăzi?

Grapă: PSD alege ministrul Transportului după competențele de desen tehnic la autostrăzi?

sebastian grapaDe câteva zile a revenit în actualitate un subiect care a stârnit mereu dezbateri: construirea autostrăzilor. Din păcate, este un domeniu în care excelăm doar în domeniul dezbaterilor și al studiilor de fezabilitate, spune senatorul PNL Sebastian Grapă.

Ministerul Transporturilor a publicat un document de sinteză al ”Master Planului General de Transport”, conform căruia România are ca prioritate construirea până în 2030 a 656 de kilometri de autostrăzi şi 2.226 de kilometri de drumuri expres.

„Dacă nu ne-am afla în plină campanie electorală, perioadă în care guvernul Ponta încearcă să construiască o serie de promisiuni pur electorale, dar atractive, nu aș sti ce reacție să am: să fiu bucuros de faptul că în Master Plan mai figurează ca regim de autostradă tronsoanele Sibiu-Braşov, Braşov-Comarnic, Ploieşti-Comar­nic, ceea ce ar însemna un beneficiu real pentru județul Brașov, sau să fiu dezamăgit de politica incoerentă și marcată de regres?”, a întrebat retoric senatorul brașovean.

El a precizat că Master Planul de Transport diferă puternic de planurile pe care Guvernul le-a prezentat la finalul anului 2013, care făceau referire la construirea, până în 2020, a 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 de kilometri existenți, iar acum discutăm doar de câteva drumuri expres.

Grapă susține că Planul exprimă, eventual, o mișcare de dute-vino aleatorie și lipsită de tact: „Acest document, pe care dl. Rus îl denumește Master Plan, nu este decât un caiet de desen, pictat la disperare, după citirea sondajelor de opinie. De fapt, de-a lungul timpului au existat numerosi miniștri care aveau același hobby: trasarea autostrăzilor pe hartă. Un demers care s-a concretizat prin câteva liniute pe o foaie și atât! În acest context, îmi exprim profunda îngrijorare față de perspectivele de dezvoltare a României, în lipsa infrastructurii adecvate, factor ce influențează decisiv atragerea investitorilor. Dacă vom continua în acest ritm, România va fi o destinație de afaceri care va prezenta interes doar pentru firme precum  AECOM, con­sultantul statului la realizarea Master Planului de Transport, pentru infima sumă de 9,5 milioane de lei (2,1 milioane de euro)”.

Alte articole:   Încă un incendiu de vegetație, la Șinca
Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap