Bicicliştii şi pietonii nu sunt în siguranţă pe străzile Braşovului. Poliţia Rutieră cere reducerea limitei de viteză în oraş!

Bicicliştii şi pietonii nu sunt în siguranţă pe străzile Braşovului. Poliţia Rutieră cere reducerea limitei de viteză în oraş!

accident trecere pietoniÎn vara lui 2010, membrii Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov au decis majorarea limitei de viteză pe străzile principale din municipiul Braşov de la 50 km pe oră, la 60 km pe oră, şi chiar la 70 de km pe oră, pe tronsoanele cu două benzi pe sens de la intrările în oraş, în afară de intrarea dinspre Târgu-Mureş. 

Doar în interiorul cartierelor şi în zona unităţilor de învăţământ, s-a menţinut restricţia de viteză de 30 km/oră, iar în zona centrală şi în Şchei de 50 km/oră. La început, măsura a fost provizorie, dar de la începutul lui 2011, aceasta a fost bătută în cuie după ce autorităţile au observat că se circulă în bune condiţii şi traficul a fost fluidizat.

În cadrul unei întâlniri pe care Asociaţia pentru Integrare Socială şi Protecţia Mediului „Feed-Back” Braşov a organizat-o, săptămâna aceasta, cu autorităţile braşovene în vederea identificării unor soluţii tehnice pentru realizarea de pistelor de biciclete în oraş, reprezentanţii Poliţiei Rutiere Braşov au subliniat faptul că, în prezent, „bicicliştii şi pietonii nu sunt protejaţi şi de multe ori devin victime ale accidentelor rutiere”.

Alte articole:   Întreruperi de curent și gaz în câteva localități din județul Brașov

„În primele patru luni, comparativ cu perioada similară a anului 2013, numărul de accidente a crescut simţitor. De altfel, săptămâna trecută, în timpul unei discuţii cu administratorul oraşului, Miklos Gantz, am solicitat ca pe străzile din oraş să fie montate limitatoarele de viteză înaintea trecerilor de pietoni şi să fie redusă viteza maximă, de la 60 de km pe oră, la 50 km pe oră”, a declarat comisarul şef Szanto Florian, şeful Biroului Rutier Braşov, care este şi membru al Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov.

Refugiile pentru pietoni, prima măsură

Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, a precizat că, deja, municipalitatea a început să ia o serie de măsuri pentru a creşte siguranţa pietonilor, respectiv, pe arterele cu mai mult de două benzi de circulaţie pe sens, să fie amenajate, la trecerile de pietoni pe axul central al drumului refugii de aşteptare.

Alte articole:   VIDEO Consiliul Județean începe modernizarea drumului care leagă Brașovul de Covasna! Investiția se realizează cu fonduri europene, la doi ani de la semnarea contractului

„Acestea vor fi amenajate, în principal, în zonele unde există şcoli sau spitale. În funcţie de rezultate vom vedea dacă se impun şi alte măsuri”, a explicat Sorin Toarcea. Totodată, autorităţile locale au precizat că este nevoie şi de o reţea coerentă de piste pentru biciclişti, ţinând cont că reprezentanţii Centrului de Voluntariat au solicitat acest lucru, lansând chiar şi o petiţie, anul trecut, care a fost semnată de  2.900 de persoane.

„Voi discuta acest subiect atât cu primarul Braşovului, George Scripcaru, cât şi cu specialiştii din Primărie, iar perioada următoare trebuie să ne întâlnim, pentru a vedea ce se poate face în acest sens”, a precizat viceprimarul Adrian Atomei.

Alte articole:   Lista președinților și locțiitorilor la circumscripțiile electorale din Brașov

Pentru un oraş liniştit, limita de viteză recomandată: 45 km/h

Edilii au întocmit o nouă harta de zgomot pentru municipiul Braşov pentru a vedea unde există depăşiri ale nivelului de decibel admişi, fie din cauza traficului rutier, fie din cauza traficului feroviar sau din cauza activităţilor industriale. Cele mai mari probleme sunt, desigur, în ceea ce priveşte traficul rutier.

Şi specialiştii în domeniu le-au recomandat edililor reducerea limitei de viteză în oraş pentru a fi mai mult linişte, aceştia fiind chiar mai drastici decât poliţiştii şi recomandând o limită maximă de 45 km pe oră pe bulevardele principale şi la 30 de km/oră în Centru. O recomandare care nu este deloc pe placul şoferilor, dar este agreată de pietoni şi de biciclişti, care astfel s-ar simţi mult mai în siguranţă în trafic.

Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...
  1. Acum se vede efectul ”fluidizării” circulației, pusă la cale de ineptul George Scripcaru. Acest incompetent a transformat Brașovul în orașul mașinilor, în detrimentul oamenilor. Construirea de sensuri giratorii fără sens, eliminarea semafoarelor, mutarea și desființarea trecerilor pentru pietoni, îngustarea trotuarelor, toate astea au dus la scăderea siguranței pietonilor și nu e de mirare că au crescut accidentele. Singuar soluție e revenirea la intersecțiile semaforizate.

    Reply
  2. @Bogdan – am venit din nou in BV dupa aproape 14 ani si am ramas placut surprins de ce s-a realizat. Nu stii ce vorbesti in privinta sensurilor giratorii. Accidentele au scazut cu peste 30% numai datorita faptuului ca intr-o intersectie reduci viteza daca trebuie sa treci printr-un sens giratoriu. Ceea ce nu este valabil intr-o intersectie normala cu semafoare pe care din diverse motive(soare in ochi, camion care-ti blocheaza vederea … etc), poti sa treci cu vederea culoarea semaforului. Cifrele internationale demonstreaza cu statistici o reducere de pana la peste 41% a accidentelor in zonele fara semafoare si numai cu sens giratorii. Tarile nordice si in mijlocul europei(Franta) se procedeaza la fel. Cifrele sunt simplu de vazut pe paginile veb ale politiei circulatie. Singurii care se opun acestor sensuri giratorii sunt cei care nu-si pot da frau liber tendintelor vitezomane. Asa ca trag concluzia ca esti un tanar vitezoman. Asa ca sensurile giratorii s-au facut exact pentru a ne apara de vitezomanii inconstienti ca voi! In ceea ce priveste viteza in localitate, se stie ca o viteza cu cat este mai mica, provoaca blocaje in oras. Asa ca lumea a uitat ca inainte, cand viteza de circulatie in oras era de 50 km/h, erau blocaje dese si lungi si totusi erau accidente mai multe pt ca blocajele provoaca si pietonii care ajung sa traverseze printre masini si astfel sunt accidentati. 60 Km /h este ok. Langa scoli si gradinite sa se bage limitare de 30 km/h care sa se respecte(radar fix). Iar problema cu zgomotul nu este reala. Zgomotul va fi mai mult, inclusiv noxe, cand masinile vor provoca blocaje. Asa ca 45 km/h este o himera fara rost. Doar un oras fara masini va fi un oras linistit. Insa sa nu se uite ca BV este un oras industrial si turistic. Din asta traim. Orice interventie care rupe echilibrul creat, va provoca alte probleme.

    Reply
  3. @Bruno: locuiesc in germania (München) si traficul de aici este groaznic de… PROST GANDIT!!! incredibil, nu??
    1. giratorii nu exista in oras, nici macar in intersectiile mai mari si cu trafic mai redus din cartiere. Oamenii de aici sunt pur si simplu roboti si nu pot gandi pentru sine. Ei stiu un singur lucru: ori e rosu si stau la semafor, ori e galben si bagi viteza, ori e verde si treci liniștit. nu i-a dus capul sa puna cronometre care să afiseze cat timp mai au la dispozitie pana se schimba culoarea. In schimb nemtii se dau mari ecologisti si au inchis centralele atomice (de frica tsunami-urilor, fara gluma) si acum importa curent din Cehia si Franta produs cu… atomice 😀
    2. nemtii sunt obsedati de liniste. atat de obsedati incat pe intreaga lungime a unui orasel de la Bodensee s-a pus limita de 30km/h pe drumul national/european care traverseaza localitatea (Hagnau am Bodensee). Evident ca se facuse coada lunga in afara localitatii, dar localnicilor nu le pasa de asta. Ce conteaza ca masinile care se misca mai incet elimina mai mai multe noxe. Liniste sa fie! Printro ironie a sortii un Ferarri urma sa traverseze localitatea cu 30km/h. Si Ferarri e foarte silentios, nu??

    tragand linie: traficul din BV este foarte fluid si se circula foarte bine. La inceput radeam si noi de toate giratoriile aparute peste tot in oras. Cand am intrat la faculta exista un singur giratoriu in tot orasul, cel de la coltul str. nicopole cu bisericii romane, „la transformator” cum il stiam noi. apoi am inceput sa le apreciem pentru ca te fac sa gandesti in trafic, sa fii atent si functioneaza ca un semafor care se schimba in „verde” exact cand ai ajuns la intersectia respectiva.

    Reply
  4. @Mannes – cunosc problematica din Germania. Am studiat si locuit ani indelungati acolo. Am lucrat si in Konstanz, asa ca mi-e cunoscuta si Hagnau am Bodensee. In general in jurul lacului, vara se circula mai incet din cauza turistilor. Tocmai de aceea, imediat ce treceam in Franta in Weekend, se simtea fluiditatea traficului. Si la fiecare intersectie a soselei nationale cu un alt drum se gasea un sens giratoriu. Asa ca nu putem sa-i consideram pe francezi masochisti in momentul in care si-au introdus sensurile giratorii si inafara oraselor. Mai ales ca acolo daca nu convine cuiva ceva, iese imediat cu purcel, catel la manifestatie si-o pune de o mini-revolutie. Insa in RO, toti nemultumitii de reguli(anarhia pare singura oranduire sociala iubita de incultura in masa a romanului), se plang de orice le pare lor ca le ingradesc pornirile colerice(aici ma refer la motoare turate si vitezomanie in oras). Scripcaru chiar daca este criticat de multi, a multumit si mai multi dintre brasoveni. Si cum este imposibil sa-i multumesti pe toti, mereu se vor gasi si nemultumiti. Insa majoritatea este multumita si asta conteaza.

    Reply
  5. @Bruno: merci de raspuns. parerea mea este ca limita de 60km/h pe unele drumuri din oras este cam mult si asta are impact asupra securitatii traficului. 70km/h pana la noul indicator cu terminarea localitatii pe DN1 mi se pare acceptabil in schimb, nefiind zona construita si locuita. as vrea sa vad in BV intr-un viitor nu indepartat posibilitatea de a calatori de la un capat la celalalt al orasului folosind un singur bilet de autobuz, precum si o infrastructura pentru biciclete bine gandita. oricum, in conditiile in care trotuarele nu pot acomoda si parte pietonala si pista de biciclete, iar pista desenata pe sosea este periculoasa din cauza traficului, este bine ca macar se incearca si autoritatile sunt totusi receptive si la nevoile biciclistilor. sofer fiind spun sincer: vreau sa fiu „invitat” sa-mi las masina acasa cand am de facut drumuri prin oras.

    Reply
  6. Toata lumea isi da cu parerea. Ba ca este mare viteza, ba ca este mica. Siguranta pietonilor este o marota atita timp cind ei pietonii circula bezmetic, nu respecta nici o lege. Au ajuns sa treaca, cu nesintire, pe rosu la trecerile de pietoni semaforizate. Pe pietoni ii tot cainati, dar eu, la Brasov, macar o data pe an, nu am auzit de vreo o actiune de a-i amenda, ori macar ai speria sa nu mai umble pe strazi mai rau ca la tara, fara nici un Dumnezeu.

    Reply
  7. @Costel – probabil ca acesta este si motivul pentru care politia doreste scaderea vitezei de circulatie de la 60km/h la 50km/h. Pentru ca de cand s-au introdus 60 km/h, nu se mai intampla ceva deosebit si circulatia se desfasoara fara incidente majore. Adica, este exact asa cum ar trebui sa fie intr-un oras dintr-o tara civilizata. Inainte de 2010, la viteza de 50 km/h, nu-si mai amintesc oamenii acuma dar, erau mai mereu blocaje in trafic. Iar foarte multi soferi erau prinsi circuland cu 60 km/h si puteau fi amendati. Astazi nu se mai incaseaza amenzi semnificative. Deci din punctul de vedere al cetateanului brasovean(cu sau fara masina), desi sunt mai multe masini in trafic decat inainte de 2010, astazi se poate ajunge mai repede de la A la B, nu se mai produc atatea noxe ca inainte de 2010 deoarece sunt mai putine blocaje in trafic si deoarece poti circula cu masina in treapta 6 de viteza-la ralenti(altfel inainte de 2010, la 50 km/h, trebuia sa circuli in treapta 5 sau chiar 4), fapt ce duce la o viteza mai fluida in trafic la o turatie mult mai mica a motorului si cu mult mai putin consum de carburant, deci cu noxe mai putine! Ei, si aici este probabil dilema politiei. Scazandu-le incasarile nu mai pot face mici autodotari sau investitii semnificative(o parte din banii de pe amenzi puteau sa-i pastreze pt lucrari administrative). Asa ca pt ei inainte de 2010 era ok! Daca aveau incasari de la soferi(aici esto o mica incompatibilitate pt ca puteau sa provoace anumite controale in zone in care nu erau necesare doar pentru a-si creste incasarile), puteau sa investeasca. Astazi nu prea mai au incasari pe contrabentii si plang dupa timpurile apuse pe care doresc sa le intoarca. Insa incasarile contraventionale pt depasirea vitezei in localitate este cel mai bun barometru ca treaba merge bine in oras. Mai bine ca inainte, desi astazi sunt mai multe masini in trafic. Iar cu pietonii este o problema. O masina oprita are un sofer care n-o paraseste. un pieton care vede un politist poate fugi si trebuie sa te iei dupa el. Asa ca lenea i-i face pe politistii de la circulatie sa se intoarca cu spatele si sa nu incerce sa amendeze pietonii indisciplinati. M-as gandi ca ar trebui sa fie amendati si ei(politistii), daca sunt prinsi ca nu reactioneaza la incalcarea legii..!? Asa ca nu soferii sunt de vina ca politia este comoda. Politia este de vina. Cand vor veni si sesizari cu poze (unde politistul a vazut o contraventie si nu a reactionat), probabil ca politia va incepe sa-si faca datoria. Pana atunci va continua sa doarma somnul frumoasei adormite si sa viseze sa reintroduca reguli contraindicate numai ca sa-si scoata niste bani de la o clasa de participanti in trafic care si asa este mulsa ca vaca milka. De la Soferi care nu comenteaza sa nu-i ridice permisul! Pietonului ce sa-i ridice? Buletinul?

    Reply
  8. Accidentele au aparut din cauza desfiintarii semafoarelor.
    In unele locuri n-au avut ce face si le-au pus la loc, asa ca acum avem si sens giratoriu si semafoare.
    Dar in multe locuri semafoarele inca lipsesc si traversarea e un adevarat pericol. De exemplu la Gara, la capatul lui Saturn sau la Faget.
    Prin montarea obstacolelor de cauciuc nu se fluidizeaza circulatia. Ar trebui sa inteleaga odata si militienii ca obstacolele impiedica circulatia, nu o favorizeaza.
    In schimb creste nivelul de zgomot si poluare cu azbest, pe faza de franare, si poluare cu funingine de diesel in faza de accelerare. Solutia este plasarea unor camere video sau militieni care sa dea amenzi unde legea este incalcata, si nu pedepsirea in masa a tuturor soferilor.

    Reply
  9. Problema nu o reprezinta traficul, acesta este doar o consecinta a lipsei transportului in comun metropolitan. Creati conditii ok de transport in public si eu cel putin nu m-as mai urca in masina decat in weekend.

    Reply
  10. @Sdf – in principiu, ai perfecta dreptate. Problema insa se va schimba doar usor sesizabil. Si asta pentru ca Brasovul este si oras turistic major si majoritatea turistilor vin si se vor deplasa cu masina, neglijand transportul in comun. Pentru a se simti o schimbare majora, trebuiesc facute neaparat si drumurile pt circulatia cu bicileta prin oras. Iar asta este o problema pentru ca ar trebui regandita complet toata circulatia din Brasov astfel incat multe drumuri vor deveni doar cu sens unic pentru ca nu vor avea capacitatea din c auza spatiului redus dupa introducerea benzii pentru biciclete, sa mai permita circulatia in ambele sense. Asa ca va fi o problema mare cu construitul drumului de biciclete si cu schimbarile de sens ale majoritatii arterelor …!? Um mare haos pana se va realiza formula ideala de fluiditate in trafic. Nu stiu cine-si va asuma o asemenea lucrare care ar costa zeci de milioane si ar schimba radical si obiceiurile de trafic ale brasovenilor..!? Sa te tii atunci cum vor apare inflexibilii nemultumiti(in general pensionarii si cei care se duc si la chioscul de paine din colt, cu masina si nu pe jos). Oamenii inca nu sunt deschisi pentru asemenea schimbari. Insa eu personal mi-as dori sa vina cineva la primarie care sa aibe curajul sa-si puna lumea in cap, punand in aplicare un asemenea plan. L-as sustine fera rezerve!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate