blog-logo

Scrisoarea cititorului: Referitor la „transportul electric“ din Brașov

Scrisoarea cititorului: Referitor la „transportul electric“ din Brașov

Troleibuz RAT BrasovIn cursul zilei de 20 noiembrie 2013 angajati ai RAT Brasov au demontat un tronson al retelei de troleibuz intre cap de linie Stadionul Tineretului – giratoriu str. Lunga. Reteaua nu mai era folosita dar putea fi refolosita in cazul prelungirii retelei pana la fostul stadion municipal sau chiar in zona Brintex-Depozite ILF. E evident ca actualul capat de linie, pt. traseele 3 si 5b este inutil, troleibuzele (cate unul/ora circula aproape goale).
In luna septembrie 2012 a fost desfiintata reteaua de troleibuz de pe strada Aurel Vlaicu, la doua zile dupa ce proiectantul a predat RAT Brasov proiectul privind infiintarea unui traseu de troleibuze Triaj – Garii – str. Aurel Vlaicu – Stad. Tineretului. In februarie 2011 primarul Scripcaru anunta reintroducerea pe str. Aurel Vlaicu, de ce nu se respecta vointa primarului?
Doresc sa ne transmiteti CINE a dat dispozitia desfiintarii retelei de troleibuz de pe tronsoanele amintite anterior. Atrag atentia ca retelele apartin domeniului public al municipiului Brasov, fiind in administrarea RAT, deci era nevoie de Hotarare a Consiliului local pt. demontarea lor. Nu am gasit astfel de Hotarari.
In alta ordine de idei, deplang distrugerea sistematica a transportului electric cu troleibuze, in timp ce orasele europene (re)introduc sau extind retelele electrice si achizitioneaza troleibuze moderne, cu consum energetic scazut.
In perioada 2007-2013 (cu prelungire pana in anul 2014) s-au alocat fonduri europene pt. introducerea si/sau modernizarea retelelelor de troleibuz sau tramvai. De ce Brasovul nu a accesat fonduri nerambursabile pt. refacerea retelelor de troleibuz desfiintate abuziv?
In perioada 2014-2020 vor fi fonduri europene disponibile pt. achizitionarea troleibuzelor si tramvaielor NU si pt. achizitionarea autobuzelor (fie ca acestea sunt hibrid sau electrice). Aveti proiecte pt. extinderea retelei de troleibuz in Brasov si Zona Metropolitana?
De asemenea, va rog sa nu mai induceti publicul ca doriti achizitionarea „autobuzelor electrice” cu fonduri europene, ca tocmai am aratat ca acest lucru este imposibil. De fapt, tehnologia acestor vehicule electrice se afla doar la faza de testare, circuland doar microbuze electrice, de proba. Aceste vehicule sunt greoaie, scumpe si cu durata de viata scazuta. Exemplu, Shanghai-ul, ce a introdus in anul 2010 autobuzele electrice ce isi incarcau bateriile in statii, cu ajutorul unui pantograf, le transforma in troleibuze.
Fiindca este vorba de decizii politice solicit raspuns Primariei, nu numai RAT Brasov.
Cu stima,
Silviu Sintea
Organizatia Non-Guvernamentala „TRANSIRA”

Alte articole:   FOTO Artă din materiale reciclabile. Elevi brașoveni premiați de Comprest în cadrul "De la mic la mare reciclăm și desenăm"

Răspunsul RAT Brașov, remis newsbv.ro, îl puteți citi AICI!

Distribuie dacă îți place!
  1. pentru ca troleibuzele sug! merg incet si foarte incet, sunt mari si se misca greu prin trafic. autobuzele merg ok, mai ales cele mici

    Reply
  2. Acest primar incompetent şi lipsit de viziune a eliminat tramvaiul din Braşov. Va rămâne în istoria oraşului.

    Reply
  3. As vrea sa impartasesc o "surpriza " tare neplacuta din saptamana aceasta.Trebuie spus ca sant un brasovean tare mandru de orasul nostru.Dar intamplarea din aceasta saptamana,m-a facut sa-mi fie rusine. Intamplarea: am condus pe fiica mea la gara.cum,trenul avea peste 30 min intarziere,eram nevoiti sa asteptam.ok.afara fiind ger,ne-am indreptat catre sala de asteptare.Dar surpriza! BRASOV-ul,un oras dintre cele mai mari dioras european,

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate