blog-logo

Primele fotografii de la tronsonul de ocolitoare dintre DN 13 şi DN 1

Primele fotografii de la tronsonul de ocolitoare dintre DN 13 şi DN 1

ocolitoarea  brasovului2Proiectul „Construcția variantei de ocolire a Municipiului Brașov, Lot 1: Tronson I, DN1-DN11 și Lot 2: Tronson III, DN13-DN1“ face parte din Axa Prioritara 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport. Reprezentanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au precizat că lucrările au întârziat, mai bine de şase luni, din cauza procesului de expropriere, care a durat foarte mult, ţinând cont, în total, s-au expropriat 326.000 de metri pătraţi, şoseaua trecând şi pe terenuri private, dar şi din cauza necesităţii găsirii unor soluţii tehnice pentru lucrări care nu erau prevăzute, cum ar fi mutarea traseului unei magistrale de gaz, care de fapt a decalat termenul de inaugurare cu o bucată de timp. „Procesul de expropriere a fost destul de dificil, am avut şi o situaţie în care am fost nevoiţi să apelăm la executorul judecătoresc pentru a putea începe lucrările pe respectiva porţiune. Totodată, au trebuit relocate două conducte magistrale, şi lucrarea a fost dificilă ţinând cont că era deja vremea rece”, a explicat Viorel Costea, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.

Directorul general al CNADR, Narcis Neaga, a afirmat la festivitatea de inaugurare că Braşovul va deveni un centru nodal şi pentru viitoarele construcţii de autostrăzi Braşov-Sibiu şi Braşov-Bacău.

De asemenea, primarul George Scripcaru a declarat că este bucuros că s-a terminat lucrările la acest tronson, adăugând că este supărat că lucrările la centura municipiului nu au putut fi finalizate în întregime, având în vedere insolvenţa firmei Alpine Bau GmbH.

Alte articole:   Lidl România modifică orarul de funcţionare al magazinelor pentru a face economie de curent

„Sper ca în perioada de iarnă se vor derula procedurile de achiziţii pentru dublarea tronsonului II care face legătura între DN11 şi DN13 cu o lungime de 4,92 de km, în partea de nord a oraşului, şi finalizarea tronsonului I ca urmare a insolvenţei firmei Alpine Bau GmbH, în lungime de 7,92 de km, care face legătura între DN1 şi DN11. Eu am aşa o frustrare în acest sens. Banii sunt pe POS Transport, am muncit mult şi mă deranjează că nu s-a finalizat. Dacă o firmă din România făcea ce a făcut Alpine Bau GmbH, cred că era un adevărat tărăboi, dar iată că dacă o firmă mare din altă ţară a făcut ce a făcut, din punct de vedere al unora lucrurile sunt în regulă şi nu cred că ar trebui să fie aşa. Nu mi se pare normal să laşi lucrările de izbelişte, să iei şi banii, să laşi zeci poate chiar sute de firme din România în insolvenţă, să pleci şi să nu se întâmple nimic. Iată că o firmă din România a finalizat acest proiect al tronsonului III şi măcar avem bucuria să avem un capăt de autostradă la Braşov“, a spus primarul.

Scripcaru a mai spus că se are în vedere pregătirea pentru perioada de finanţare 2014-2020 a legăturii între viitorul aeroport internaţional Braşov-Ghimbav, cu ocolire a oraşelor Ghimbav şi Codlea şi ieşire în DN1 între Codlea şi Dumbrăviţa, dar şi legarea acestor căi rutiere de viitorul drum expres Sfântul Gheorghe – Braşov.

Alte articole:   Trafic restricționat în cartierul Coresi

Traseul variantei de ocolire a municipiului Brașov, Tronson III DN 13 — DN 1 se desprinde din centura existentă care face legătura între DN11 și DN13 (Tronsonul II) printr-un pasaj superior ce traversează DN 13 (legătura între varianta de ocolire și DN 13 se realizează prin intermediul unui nod rutier). Contractul de lucrări a fost atribuit firmei VECTRA SERVICE S.R.L, iar consultanța este asigurată de firma EGIS ROMANIA S.A.

Valoarea totală a acestui contract este de 97.587.883,61 lei (fără TVA), din care 85% reprezintă finanțare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Pe traseul tronsonului III al variantei de ocolire a municipiului Brașov au fost prevăzute 5 lucrări de artă, respectiv: la km 0+423, un pasaj cu lungimea totală de 116,00 m; la km 2+044, un pod cu lungimea totală de 26,60 m; la km 3+282, un pasaj cu lungimea totală de 105,27 m; la km 4+432, un pasaj cu lungimea de 85,60 m; la km 5+805, un pasaj cu 3 deschideri de câte 40,40 m și o lungime totala de 132,40 m. Pentru asigurarea legăturii variantei de ocolire cu rețeaua stradală a municipiului Brașov, la km 1+795 (intersecție cu str. Plugarilor), a fost amenajată o intersecție la nivel tip girație.

Alte articole:   Utilizatorii Instagram sunt vizaţi de o campanie phishing. Recomandările specialiștilor

Precizăm că CNADNR SA a transmis către antreprenorul VECTRA SERVICE S.R.L. notificări în vederea cuantificării sumelor reprezentând penalitățile datorate de către antreprenor. În data de 12.03.2012, CNADNR a semnat cu antreprenorul ALPINE Bau GmbH un contract, având ca obiectiv principal lucrările de construcție a variantei de ocolire a municipiului Brașov, Lot 1: Tronson I, DN 1 — DN 11. Contractul menționat a fost reziliat de către CNADNR-SA în data de 10.07.2013, din cauza intrării în insolvență a antreprenorului Alpine Bau GmbH. Stadiul fizic al lucrărilor la momentul rezilierii contractului era de 56%.

Până la data de 03.12.2013, suma datorată de către antreprenorul Alpine Bau GmbH se ridică la valoarea de 33.816,30 lei, reprezentând dobânda pentru nerecuperarea avansului acordat. La această sumă se va adăuga valoarea lucrărilor de remediere ce vor fi determinate de expertiza tehnică ce se va realiza la reluarea lucrărilor de către noul antreprenor și vor fi recuperate din garanția de bună execuție a antreprenorului Alpine, în conformitate cu prevederile contractuale.

În prezent documentația de atribuire a contractului „Construcția variantei de ocolire a municipiului Brasov Lot 1: Tronson I, DN—DN 11“ a fost finalizată  în vederea transmiterii la Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP) pentru aprobare.

Pentru Tronsonul II al Variantei de Ocolire a Municipiului Brașov cuprins între DN 11 — DN 13, documentația de atribuire pentru proiectare și execuție a fost transmisă la ANRMAP în vederea aprobării.

Distribuie dacă îți place!
  1. […] Porțiunea de 6,34 kilometri a fost deschisă traficului la începutul acestei luni. […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate