blog-logo

Consiliul Județean Brașov a aprobat cursele în cadrul zonei metropolitane

Consiliul Județean Brașov a aprobat cursele în cadrul zonei metropolitane

Autobuz-41Consiliul Județean Brașov a aprobat astăzi, cu unanimitate de voturi, „Programnul de tranport public de persoane prin curse regulate în trafic județean pentru anii 2014-202“.

Practic, decizia a fost luată pentru a putea fi selectat un operator regional, în zona metropolitană, proiect susținut de Agenția Metropolitană Brașov și care reiese din studiile realizate la nivelul Polului de Creșțere Economicpă Brașov.

La începutul lunii martie, Primăria Braşov a bătut palma cu edilii din alte 15 localităţi, din zona metropolitană Braşov, pentru constituirea Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov.

La nivelul zonei metropolitane Braşov, realizarea unui sistem de transport la nivel metropolitan poate avea o serie efecte benefice cum ar fi creşterea nivelului de siguranţă şi confort al călătorilor, optimizarea traficului, creşterea mobilităţii populaţiei în interiorul spaţiului metropolitan către zone de interes public (zone de dezvoltare economică, zone comerciale, spaţii de agrement şi petrecere a timpului liber), dar şi dezvoltarea turismului în spaţiul metropolitan, prin asigurarea posibilităţii turiştilor de a ajunge facil la diverse obiective turistice din interiorul Zonei Metropolitane Braşov cu ajutorul transportului public.

Alte articole:   Rata șomajului în Brașov a ajuns la 2%, în luna iulie. Localitățile din județ cu cele mai multe persoane fără loc de muncă

Primăria Braşov a participat la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu suma de 250 de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada 2014 – 2020 este crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării proiectului.

Pe de altă parte, dacă înaintea alegerilor locale se vorbea despre proiectul-pilot în care RAT să preia cursele de la Săcele la Brașov, Consiliul Local a renunțat în 20 iunie la această idee, iar problemele financiare de la regia de transport în comun ridică amri semne de întrebare dacă RAT va putea prelua această sarcină, în contextul în care oricum parcul auto este, mai în gluma, mai în serios, pe butuci.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.