blog-logo

DN 1 „este o ruşine şi un blestem”, iar tentativele de până acum de a începe autostrada Comarnic-Braşov au eşuat

DN 1 „este o ruşine şi un blestem”, iar tentativele de până acum de a începe autostrada Comarnic-Braşov au eşuat

autostradaDN 1 este la fiecare sfârşit de săptămână arhiplin, iar soluţia pentru cozile interminabile care se formează pe Valea Prahovei ar fi amenajarea autostrăzii Comarnic – Braşov, care a rămas la stadiul de promisiune de ani buni.

Fostul premier Petre Roman, actual deputat de Braşov, a ţinut să precizeze faptul că respingerea legii Parteneriatului Public Privat de către Comisia Europeană a pus piedici şi deschiderii ofertelor pentru realizarea acestei autostrăzi la începutul lunii iulie. „Această lege nu a fost conformă cu directiva Comisiei Europene în ceea ce priveşte achiziţiile publice, cu toate că proiectul de lege a fost elaborat de o firmă de consultanţă juridică. Nu înţeleg cât de greu era să facă un text de lege conform cu prevederile europene, iar acest lucru mă nemulţumeşte foarte mult, fiindcă proiectul autostrăzii este blocat cu toate că există trei mari competitori care au şi susţinerea financiară pentru demararea acestui proiect”, a precizat Petre Roman.

Alte articole:   4 persoane au decedat în accidentul de pe DN13

Acesta a ţinut să sublinieze faptul că proiectul pentru această autostradă a existat încă din 1991, când el deţinea funcţia de premier, însă a fost abandonat. „Termenul dat de Guvern pentru realizarea acestei autostrăzi este 2016 şi cred că este posibil să fie respectat ţinând cont de actualele tehnologii. Pot spune că DN 1 a devenit un blestem şi este o ruşine, mai ales după ce au început şi lucrările de consolidare a podurilor de pe centura Ploieştiului. Din cauza restricţiilor traficul este şi mai infernal şi trebuie urgentate demersurile pentru construcţia autostrăzii pentru a-i scăpa pe conducătorii auto de orele pierdute pe acest drum şi de această tensiune nervoasă”, a explicat deputatul braşovean.

Alte articole:   Iohannis: Din 15 mai se elimină purtarea măștii în exterior și restricţiile de circulaţie pe timp de noapte

Care este proiectul pentru autostradă

Soluţia optimă în vederea amenajării autostrăzii este prin forarea unor tunele între Comarnic şi Predeal, consideră Roman. „Există utilaje care fac astfel de tunele foarte repede, între 16 şi 18 metri pe zi. Proiectul din 1991 prevedea realizarea a două astfel de tunele, cu o lungime de  14 – 15 km, astfel că lucrările nu ar afecta actuala şosea”, a mai spus Petre Roman.

Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri. Finanţarea pentru autostradă de de 6,6 miliarde de lei. Pentru această sumă, concesionarul se va ocupa de obţinerea finanţării, de proiectare, de obţinerea avizelor, de construcţia propriu-zisă, dar şi de întreţinerea ulterioară a autostrăzii. Autostrada Comarnic-Braşov, a fost primul mare proiect pe care autorităţile au anunţat că vor să îl construiască prin parteneriat public-privat (PPP), însă toate încercările de până acum au eşuat.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate