blog-logo

Unde credeți că ar trebui să fie „Kilometrul 0“ al Brașovului?

Unde credeți că ar trebui să fie „Kilometrul 0“ al Brașovului?

kilometrul zero brasovBucureștenii (ca să nu zic miticii) se laudă cu au kilometrul zero, că de la ei pleacă totul. Mai nou, am citit că există și un kilometru zero al covrigilor, dar la mitici orice e posibil. Așteptăm cu încredere reportaje cu kilometrul zero al cocălarilor, maneliștilor, prostituatelor etc.

Revenind la Brașov, după mai multe consultări cu colegii, venim cu următoarele propuneri.

1. Centrul Civic, care sperăm va deveni un fel de „Downtown“ al Brașovului

2. Zona Modarom – Prefectură – Primărie (am porni chiar de la troița eroilor Revoluției din decembrie 1989)

3. Piața Sfatului (cu Casa Sfatului punct central)

4. Piața Unirii (Prima Școală Românească)

Alte articole:   Tichete sociale de 500 de lei pentru elevi. Cererile se depun în prima zi de şcoală

Evident, suntem deschiși la orice sugestii din partea voastră. Așteptăm părerile voastre la rubrica de comentarii sau pe Facebook!

Distribuie dacă îți place!
  1. Km 0. sa fie pus acolo unde a fost borna amplasata exact in acest scop. Borna pe care nu am mai vazut-o de un timp, pentru ca se pare ca a disparut.

    Reply
  2. […] că ar folosi la ceva, dar dezbaterea lansată aici poate scoate în evidență care cred brașovenii că ar fi punctul de plecare din […]

    Reply
  3. Imi aduc aminte ca acum… cred ca mai bine de 15 ani, era o borna cu km 0 in zona statiei de la Parcul Central, de pe strada Nicolae Iorga. Poate o punem in parcul central in locul tibunei cetateanului :)) ca sa se respecte ideea de km 0 si cred ca este un loc destul de central, dar si pietonal, ca daca o punem in mijlocul strazii…

    Reply
  4. Sa fie kilometru 0 la Biserica Neagra?

    Reply
  5. in Piata Unirii Prima Scoala Romaneasca

    Reply
  6. Centrul Civic 😀

    Reply
  7. Istoric vorbind, „kilometrul zero” a existat in Piata Sfatului, de unde porneau cele doua drumuri majore:
    1. drumul spre Feldioara (prima asezare majora teutona, mai importanta initial decat Brasovul, dar doar pentru scurta vreme), pe traseul Muresenilor – Lunga – Feldioarei – Podu Barsei;
    2. drumul spre Prejmer (trecatoarea principala ce trebuia aparata impotriva invaziilor tatare), pe traseul Republicii – Iuliu Maniu – Zizinului – Magnoliei – Craiter – CET – Stupinii Harmanului (drum disparut prin resistematizare in prima jumatate a secolului al XIX-lea).
    Existenta acestor drumuri a generat si necesitatea construirii celor doua porti principale de acces in Cetate („Manastirii” si „Portica”).

    Pentru cei ce nu doreau totusi sa intre in Cetate si sa-si continue drumul, existau doua „variante ocolitoare”, respectiv o tangenta prin zona actualului Parc Titulescu, ce unea pe exterior cele doua porti, precum si o centura pe langa Canalul Timis (azi Str. Mihai Viteazul – Stadionului), care avea avantajul de a evita si Blumana.

    In perioada recenta, la calculul distantelor fata de alte localitati, „kilometrul zero” a fost considerat intr-adevar km 168 al DN 1, respectiv unde era borna de pe Str. Nicolae Iorga. Pentru drumurile nationale nr. 11 si nr. 13, care chiar au punct de pornire din Brasov, kilometrii zero erau insa ramificatia de la Hidromecanica, respectiv cea de la Bartolomeu.

    Reply
  8. Ținând cont de mârlănia cu care se umple spațiul public din centrul istoric de cârciumi ale unor politruci iar în campania electorală de bannere cu moaca unui utilizator de Garnier, kilometrul zero nu poate fi decât la jumătatea distanței dintre Buruienești și Timișoara, localități de unde ne/am căpătuit cu cei doi venetici.

    Reply
  9. Piața Sfatului (cu Casa Sfatului punct central)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.