blog-logo

Consiliul Local Brașov a pierdut procesul privind regulamentul de creștere și deținere a animalelor domestice

Consiliul Local Brașov a pierdut procesul privind regulamentul de creștere și deținere a animalelor domestice
Oamenii fac apel la Primărie sa-i scape de cainii vagabonzi

Oamenii fac apel la Primărie sa-i scape de cainii vagabonzi

Consiliul Local Brașov a pierdut procesul intentat de Asociația pentru Combaterea Abuzururilor și reprezentanții acesteia, Codruț Alin Feher și Claudiu Lucian Dumitriu, referitor la anularea în întregime a HCL nr. 66/29.03.199 (republicată prin mai mutle hotărâri de Consiliu Local), prin care s-a aprobat Regulamentul privind deținerea și creșterea animalelor domestice și a păsărilor de curte în municipiul Brașov.

Este vorba decizia 3094/R/12.06.2013, a Curții de Apel Brașov, în dosarul 14674/62/2011.

Astfel, devine nul regulamentul amintit, care conține o serie de prevederi ce erau sanționate cu amendă de către reprezentanții Primăriei Brașov, unele aberante de-a dreptul. Dintre acestea spicuim câteva:

Alte articole:   Valeriu Gheorghiţă, despre sechelele post-COVID: Disfuncţii respiratorii, cardio-vasculare, neurologice,oboseală sau dureri de cap

Cetăţenii care locuiesc în blocuri cu apartamente, pot creşte şi întreţine cîini şi pisici, numai cu acordul scris al tuturor celorlalţi locatari sau proprietari de pe scara blocului, (semnat şi ştampilat de preşedintele asociaţiei de proprietari sau locatari).În momentul cererii acordului scris, deţinătorul este obligat să prezinte colocatarilor carnetul de sănătate al animalului. (unii șefi de asociație au extins această prevedere la nivelul întregului bloc….)

Pe terenurile şi în curţile aflate în folosinţă comună sau coproprietate, deţinerea câinilor şi pisicilor se face cu acordul scris al celorlalţi colocatari sau coproprietari.

Pe teritoriul Municipiului Braşov este permisă creşterea animalelor domestice şi a păsărilor de curte în cartierul Stupini, numai de către cetățenii cu domiciliul sau reședința în acest cartier (deci dacă ai teren și stai în Valea Cetății nu ai voie să crețști în Stupini animale, apoi de ce nu poți crește animale și în alte cartiere?….)

Agenții economici, societățile comerciale, persoanele fizice sau juridice, orice alte instituții, au obligația să permită accestul echipajelor Serviciului Public Poliția Animalelor Brașov în incintele proprii pentru verificarea condițiilor de deținer și creștere, îngrijire a câinilor. (Poliția, Parchetul etc. au nevoie de mandat pentru a intra pe o proprietate)

Refuzul deținătorilor sau proprietarilor de animale de companie (câini și pisici) de a le steriliza  atrage plata contravalorii serviciilor de sterilizare efectuare de Serviciul Public Politia Animalelor Brasov în suma de 300 de lei/animal.

Alte articole:   Polițiștii din Brașov au dat, în perioada 5-7 martie, 515 sancțiuni contravenționale în valoare totală de aproximativ 222.100 de lei

Asociația de proprietari este îndreptățită să stabilească contribuția deținătorilor de animale la plata chektuielilor de întreținere (gaz, apa rece, apă caldă, curățenie în spațiile de folosință comună) (clauză care a dus la multe abuzuri din partea unor șefi de asociații)

 

Distribuie dacă îți place!
  1. Intr-adevar multe aberatii continea acest HCL si e bine ca a fost desfiintat dar personal imi pare rau ca fraza de mai jos nu se regaseste intr-o lege care sa fie pe bune aplicata. Ar avea efecte benefice daca AR FI APLICATA PE BUNE:

    "Refuzul deținătorilor sau proprietarilor de animale de companie (câini și pisici) de a le steriliza atrage plata contravalorii serviciilor de sterilizare efectuare de Serviciul Public Politia Animalelor Brasov în suma de 300 de lei/animal."

    Reply
    • de ce sa fiu obligata sa imi sterilizez animalul? daca eu il tin in curte si nu ii dau voie sa se inmultessca?

      Reply
      • Pai daca „nu-i dai voie sa se inmulteasca”, DE CE nu vrei sa-l sterilizezi?!!!! Pentru ca, daca nu-l dai la monta IL CHINUI si-l IMBOLNAVESTI! Daca-l dai la monta, atunci rezulta niste pui – ce faci cu ei? Ca ACEASTA ESTE PRINCIPALA SURSA A CATEILOR STRAZII- si unii ca tine tipa ca „nu mai vrem caini pe strazi!’!!!!…..In tari ca Germania- de ex- cand intri intr-un cabinet veterinar, prima intrebare este:”cainele este sterilizat”?….Sterilizarea scuteste cainele de suferinta si de boli grave mai tarziu – daca nu vrei sa-l dai la monta, adica daca nu „produci” pui.! Este limpede?

        Reply
    • de ce sa fi obligata ? pai de buna voie l-ai steriliza? De ce ai nevie de animal sa nu fie sterilizat? vrei sa faca pui ? Animalul e de companie … companie nu are treaba cu aparatul reproducator. Asta cu il tin in curte … sti cum, toti zic asa si culmea orasele romaniei sunt pline de caini si pisici !
      De ce te simti asa lezata ca ai fi obligata sa faci ceva? Traiul in societate e o suma de obligatii. Cate chestii faci de buna voie cu adevarat? Platesti impozite de buna voie? Sau fiindca esti obligata ?

      Reply
    • mergi pe la veterinar sa vezi cate fatuci cu catei de rasa vin si cer sfaturi de cum sa isi impuieze cateii. Cum vrei sa faca un sistem diferenta intre tine care poate nu vrei sa produci pui si o pipita care vrea sa produca? Intr-o tara civlizata cu o populatie educata reproducerea de a caini / pisici se face doar de catre unele persoane ce stiu ce si cum si nu produc in exces. crede-ma NU E CAZUL LA NOI !
      Cand vrei sa il sterilizezi pe animal stam de vorba … e o idee preconceputa ca sterilizarea e o mutilare a animalului … mila nu e justificata … trebe sa vi pe la noi sa vezi cate animale "mutilate" avem si ce "rau" o duc 😉

      Reply
      • Problema in Romania este ca nu avem o legislatie si nu avem cunostinte cu ceea ce presupune detinerea unui animal. Nu sunt legi specivice pe partea de vanzare si conditiile in care trebuie sa se produca aceastea.

        Reply
    • ca sa nu fiu misogin … pipite cu catele la impuiat si impotenti ce se mandresc cu cioaiele cainelui … bolnaviccios !

      Reply
    • Ivan Petre Theodor 27 iunie 2013, 9:16 AM

      ai uitat de faza cu e Pacat ! :)))))

      Reply
    • MyKitty Brasov Si daca eu vreau sa-mi inmultesc pisicile? Doar pentru ca-s plin de bani si pot sa le intretin si am unde sa le adapostesc si nu deranjeaza pe nimeni. Traiul in societate este o suma de obligatii? Dar drepturile unde le lasam? Am dreptul sa fac ce vreau cat timp nu lezez morala sau spatiul intim al persoanelor din comunitatea mea.
      De cand si pana unde imi ingradeste mie CL dreptul de a creste mai multe generatii de animale?
      Pune mana si mai citeste constitutia, drepturile omului.

      Reply
      • Tu esti liber sa faci ce vrei la ma-ta-n bolul de cristal.
        „Am dreptul sa fac ce vreau cat timp nu lezez morala sau spatiul intim al persoanelor din comunitatea mea.”
        PAi ma pulete eu sunt parte din comunitatea ta (din pacate) si tu impuiind pisicile uite ma lezezi pe mine la melodie. Daca nu te duce capul taci … de fapt e bine ca ai glasuit, era nevoie si de un exemplu pentru care avem nevoie de legi … o lege trebuie sa oblige oamenii sa faca ceea ce ei de buna voie nu fac … ca daca toti am face de buna voie ceea ce trebe nu am mai avea nevoie de legi. Stiu e prea adanc pentru tine … lasa asa !
        Doar un dobitoc poate sa aduca in mod voit pe lumea asta animale cand atatea mor in chinuri pe toate drumurile … pentru astia ca voi as pune taxa pe prostie imediat dupa ce v-as castra.

        Reply
    • E bine pentru femele sa fie castrate!Nu mai fac piometru si cancer mamar!

      Reply
    • MyKitty Brasov…aduni atatea aberatii,incat mai bine sa te duci in timpul aceea in care vrei sa comentezi, sa speli vasele in bucatarie. Tulburi nervii oamenilor mai putin…cred

      Reply
    • Marius Cu-un Id-normal 29 iunie 2013, 7:56 AM

      Timea, mai bine asculta-ti sfatul propriu!
      provoci mai multe dureri de cap in scurtul tau comentariu decat MyKitty in toate postarile.
      Mi se pare incredibila atitudinea de rahat a oamenilor care nu vor sa si castreze animalele si apoi urla ca ii musca maidanezii si ii miorlaie noaptea pisicile!
      ai animal si esti capabil sa te ocupi puii lui ? bravo !!!
      din pacate, la noi se demonstreza zilnic contrariul… si totusi, romanu sare cu gura cand vine vba de castrare!

      Reply
    • Cristina Ciobanu 29 iunie 2013, 11:53 AM

      pentru ca dumneata probabil ai mascul si nu te intereseaza ca poate lasa bortoase alte femele. deci puii nu sunt in curtea dumitale. iar daca i-ai avea, probabil i-ai abandona pe la tomberoane. de aia

      Reply
    • S-a infiintat OMUL care sa tina ANIMALUL in curte si si-a insusit el puterea de "a nu-i da voie sa se inmulteasca"……….Sterilizarea este f importanta pt sanatatea animalului (minimalizeaza riscul de cancere) si este bine si pt sanatatea lui psihica…………Trebuie educatie ,din poarta-n poarta pana sa inteleaga ROMANUL ca nu este singura specie si ca ANIMALELE TREBUIE TRATATE CU RESPECT !

      Reply
    • Betty Ghindea pt ca din pacate, femelele vor face cel mai probabil tumori mamare din cauza activitatii hormonale, poate si piometru

      Reply
    • betty Ghindea… vezi rasp pe care l-am dat Marianei Burcin: >>> Sterilizarea este sanatoasa in primul rand pentru animalul tau, daca tii la el, crede-ma ca am vazut numeroase cazuri si stiu ce vorbesc, am lucrat voluntar intr-un cabinet aproape un an. Nu ti-ai dori ca fetita preferata sa moara de cancer mamar, piometru, sau baietelul sa-ti tranteasca un cancer de prostata etc etc. Sunt oameni care renunta la lupta, desi INCA se mai poate face operatia pentru salvarea vietii animalutului… 🙁 genul de ignoranti "lasa, ce sa-l mai chinui… e batrana…" de parca n-ar exista anestezie sigura… Cat despre cateii si pisicile comunitare operatia este la pret foarte acceptabil, doar cateva zeci de RON(vorbesc de medicii care lucreaza cu ONG-urile), iar in campanii de sterilizare se fac gratuit daca un ONG reuseste sa aduca bani din DONATII de afara, ca romanii ciuciu, nu dau nici 2% o semnatura pentru o castrare. PS: afara insemnand, repet, donatii, nu fonduri europene cum cred unii analfabeti.

      Reply
    • tumorile mamare sunt maligne in proportie de peste 90% la pisici si peste 50% la catele. deci necastrarea le produce o moarte in chinuri. Formarea tumorilor si chisturilor este FAVORIZATA de administrarea de anticonceptionale

      Reply
    • Radu Hossu. Daca tu esti plin de bani si vrei sa-ti inmultesti pisicile ca vrei urmasi de la una din ele pe care o iubesti, este problema ta. Daca nu sterilizezi un animal platesti(tot zici ca esti plin de bani) o TAXA ANUALA pentru fiecare animal necastrat pe care il detii.

      Reply
  2. Intr-adevar multe aberatii continea acest HCL si e bine ca a fost desfiintat dar personal imi pare rau ca fraza de mai jos nu se regaseste intr-o lege care sa fie pe bune aplicata. Ar avea efecte benefice daca AR FI APLICATA PE BUNE:

    "Refuzul deținătorilor sau proprietarilor de animale de companie (câini și pisici) de a le steriliza atrage plata contravalorii serviciilor de sterilizare efectuare de Serviciul Public Politia Animalelor Brasov în suma de 300 de lei/animal."

    Reply
  3. MyKitty, din pacate suntem pe un site public si nu imi pot exprima in cuvinte neaose parerea mea despre tine.

    Fraza e ciudata rau. Refuzul de a accepta o prestatie atrage plata acelei prestatii. (neefectuate) .

    Reply
  4. MyKitty Brasov, ce ar fi sa te sterilizezi tu? Nu de alta dar sa nu mai inmultesti cretinii de pe pamant. Ca doar mama prostilor e mereu gravida!

    Reply
  5. Mai lasati-ma cu asociatia asta de 2 lei. E plin Brasovul de caini, sunt zone unde nici nu ai ce sa cauti, ca sa nu mai spun de plimbatul cu bicicleta. Si eu iubesc cainii, dar ii tin in curtea mea, nu sa alerge lumea de pe strada. Propun ca acesti aparatori ai maidanezilor sa ia cainii si sa-i tina acasa la ei. Nu e normal sa fie atatea haite in Brasov si sa nu mai ia nimeni masuri. Multumita acestor papagali… hingherii nu isi mai fac treaba acum! Rusine Feher si Dumitriu….

    Reply
    • esti destept tare tu, asa-i??

      bravo tie ca ii tii in curte.
      si maidanezii de unde vin desteptule ? de la tampiti care arunca puii ca nu s in stare sa si castreze animalele si le abandoneaza.
      romani tampiti, ‘tu-va mama voastra de ipocriti

      Reply
  6. Ar trebui in noua lege sa se stipuleze, in mod expres Numai asa in ani , se va putea reduce numarul de animale, ale strazii, STERILIZAREA< animalelor de companie OBLIGATORIU.

    Reply
    • Multe basini la creier aveti, pai eu de exemplu nu suport gay, acu sa cer sa fie omorati si aia nu, altu nu suporta furnicile, si tot asa, pana la urma sa fim toti sterilizati ca de, de ce nu cereti sa fie introdusa pedeapsa cu moartea pt unu prins ca a dat intr-un animal, al lui sau de pe strada? Va garantez eu ca in 2 luni dupa ce primu isi ia adio de la noi nu mai se plange nimeni de nimic

      Reply
    • Adina Warren "de ce nu cereti sa fie introdusa pedeapsa cu moartea pt unu prins ca a dat intr-un animal,"

      Pai eu as cere pedeapsa cu moartea .. De ce mi-as dori sa ramana in viata un cacat uman care nu e capabil sa isi vada de pizda masi si trebuie sa abuzeze un animal? Chiar asa pretios e omul ? Daca da … atunci sa o dovedeasca. Abuzand un animal se arata clar ca acel om valoreaza exact cat cacatul din fosa. Deci … glontul si la revedere.
      Fatuca noi am vrea sterilizarea cainilor … nu a stapanilor de caini … desi in foarte multe cazuri sterilizarea stapanilor ar face minuni in societate.

      Reply
    • Adina Warren Nici eu nu suport gayii … dar nu i-as cere omorati … bolile trebuie intai tratate.

      Reply
    • Pai atunci trateaza cauza, lasa cainii si pisicile si ia-te de oameni, ca aia fac rau, si nu mai imi zice fatuca ca nu esti civilizat..haha

      Reply
    • Pai nu e boala cica, conform tarilor civilizate care iti plac tie asa mult….

      Reply
    • Adina Warren Eu m-as lua de oameni .. .da cica nu am voie … numa politia poate sa se ia de oameni si ei nu sunt prea entuziasmati. Iar cauza e clara … pisicile si cainii se inmultesc necontrolat … de ce? fiindca nu mai sunt in natura ca sa fie controlate de NATURA.
      Daca am domesticit aceste animale am devenit responsabili de controlul reproducerii lor … si asta se face in doua moduri … sterilizare sau puii in punga de plastic si la ghena de gunoi … decide tu care e cea mai decenta metoda.
      Si nu am zis nicaieri ca imi plac tarile civilizate … nici o tara de fapt nu e civilizata cat timp permit uciderea animalelor sanatoase dar accepta ca cei ce le-au abandonat pe strazi sau adapsoturi sa ramana in viata si nesterilizati !

      Reply
    • Adina Warren e boala stai relax … doar ca fiind atat de multi bolnavi nu mai ai cum sa ii tratezi in mod decent … asa ca au facut un artificiu si au declarat boala respectiva drept normalitate acceptabila. Asta insa nu schimba nicicum realitatea !

      Reply
      • Alooo… MuKtty, vezi ca de la atatea comentarii tampite incepi sa te tampesti si tu!

        de unde pana unde zici tu ca e boala? nu fac rau nimanui, isi vad de treburile lor la fel ca un hetero, sunt capabili sa se intretina singuri.
        ia mai documenteaza te putin si nu mai da din taste la ce nu te pricepi, intelegi? sau pt ca faci o fapta buna tre sa faci o tampenie sa echilibrezi balanta??

        care anume e realitatea ? nu inteleg ce e cu comentariul asta cretin!

        Reply
        • Hai sa nu deviem in discutii dinastea … poate la un alt articol. Atat ma duce si pe mine capul sa fac diferenta intre normalitate si boala … faptul ca nu fac rau nimanui n-are a face. Bolnavul de cancer face rau cuiva ?
          Realitatea e aia pe care tu refuzi sa o percepi, in nici un caz nu e aia in care boala se transforma asa hocus pocus in normalitate din pix si articole cu care cica eu ar trebuii sa ma documentez !

          Reply
          • Documenteaza te ca vbesti prostii.
            bolnavul de cancer nu face nici un rau dar la un moment dat devine incapabil sa si poarte singur de grija. Un efect al bolii.
            Arata mi tu un caz unde o persoana gay a ajuns neajutorata.
            Nu, n ai de unde??? a da, pentru ca nu e o boala. O boala are efecte negative asupra psihicului si fizicului. Ceea ce nu e cazul aici.
            vorbesti fix ca sa te aflii in treaba, desi habar n ai.
            Zici ca esti in echipa cu Adina Warren care saraca e dusa rau.
            Ramai la aparat animalele, la asta macar te pricepi.

    • esti nebun, nu controlezi tu natura daca tot tu sustii ca nu se poate controla singura…

      Reply
  7. iubitorii de animale au condamnat mii de caini la moarte, sa inceapa aruncarea puilor in strada … sa inceapa inmultirea lor

    Reply
  8. PT LUCIAN : CAND O SA DAI VOTUL UNUI REPREZENTANT ONG ATUNCI SA DESCHIZI PAPAGALUL ALA DE OM LAS SI DE SCLAV , ACEI CAINI SUNT PE STRADA DIN CAUZA FAMILIEI TALE CARE AU VOTAT GUNOAIE ,TINETI BANUTZA ACASA (MAMA) LA URMATOARELE ALEGERI SAU DUTE SI IATI DE GAT PRIMARUL SI CONSILIERUL LOCAL CU CARE AI VOTAT CA DIN VINA LOR AI CAINI PE STRADA

    Reply
  9. PT CUCUL : DANE ADRESA TA DE ACASA SA TI ADUCEM TOTI PUII CARE VOR FI ARUNCATI PE STRAZI DACA NU VREI STERILARI,DAR CAND ACEI CAINI VOR FI UCISI VEI ZBIERA , PAI NICI PE STRADA CU MIILE NU POT FI LASATI IDIOTULE

    Reply
  10. PT LUCIAN : acei caini sunt ai primariei , eu i as forta sa ia acasa cainii pe idiotii care au votat un asemenea primar si consilieri locali (ma refer la primarul in mandatul caruia sau inmultit)

    Reply
  11. va dati seama cum le vor creste bugetele si la medicii veterinari prin obligativitatea asta de sterilizare, ca nu au si ei un pret acceptabil se arunca la milioane.sterilizarea celor de pe strada da, dar gratis.cu banii furati de primarii de la cetateni ptr nnntaxe, iar eu see you animalul meu fac ce vreau oferindu I o viata decenta nu neaparat taiat.

    Reply
    • Ce faci cu puii? In sac si in girla? Sau mai simplu cite o bita in cap? Poate intelegi ca nu faci ce vrei atita timp cit aduci prejudicii comunitatii si animalelor prin nesimtire si iresponsabilitate punind astfel in dificultate pe cei care se comporta civilizat in relatie cu animalul lor de copanie.

      Reply
    • sterilizarile se fac gratuit sau cu f putini bani……….Idea este sa se trezeasca si sa se urneasca romanul sa inceapa sa fie responsabil si sa actioneze cu respect ! Respectul este universal si nu poti respecta pmul dar ura animalele si ecosistemul……….

      Reply
    • ba nu, Mariana Burcin, sterilizarea este sanatoasa in primul rand pentru animalul tau, daca tii la el, crede-ma ca am vazut numeroase cazuri si stiu ce vorbesc, am lucrat voluntar intr-un cabinet aproape un an. Nu ti-ai dori ca fetita preferata sa moara de cancer mamar, piometru, sau baietelul sa-ti tranteasca un cancer de prostata etc etc. Sunt oameni care renunta la lupta, desi INCA se mai poate face operatia pentru salvarea vietii animalutului… 🙁 genul de ignoranti "lasa, ce sa-l mai chinui… e batrana…" de parca n-ar exista anestezie sigura… Cat despre cateii si pisicile comunitare operatia este la pret foarte acceptabil, doar cateva zeci de RON(vorbesc de medicii care lucreaza cu ONG-urile), iar in campanii de sterilizare se fac gratuit daca un ONG reuseste sa aduca bani din DONATII de afara, ca romanii ciuciu, nu dau nici 2% o semnatura pentru o castrare. PS: afara insemnand, repet, donatii, nu fonduri europene cum cred unii analfabeti.

      Reply
  12. Astia incalca dreptul de proprietate la greu. Dicteaza ei ce sa fac eu in curtea mea!
    Treziti-va ma si faceti ceva see you adevarat util pentru urbe si pentru bietii maidanezi infometati!

    Reply
    • iN CURTEA TA FACI CE VREI ATITA TIMP CIT NU-TI ABANDONEZI ANIMALELE PE UNDE TE TAIE CAPU' SAU OMORI PUII IN MOD BESTIAL.

      Reply
    • Nu dicteaza nimeni nimic, mama a fost amenintata ca ia amenda ca hraneste pisici sub geam, a fost politia si am zis ca hraneam purumbeii ce-s eu de vina…cica da ce dati d-astea la pumbei zise el destept….zic da le dau si la ciori acu nu-i vina mea ca au mancat pisicile…saracul a ramas interzis…si n-a luat nimeni amenda…

      Reply
  13. My kitty, tu ai tot dreptul sa sustii sterilizare la toate animalele, dar singura mea intrebare este, daca facem asa, in cativa ani see you ce ramanem, daca iti pun tie lesa si iti dau bobite eu sunt de acord….da mi-e ca nu faci fata ca de obicei javrele fac mai mult scandal decat maidanezii.

    Reply
    • Cam pe unde in lume ai vazut tu animalele acestea disparute, extincte din cauza sterilizarii? Peste tot in lume se ucid animale din cauza suprapopularii iar tu iti faci griji ce se va intampla peste cativa ani? In tarile civilizate prin sterilizare se mentine numarul populatiei canine si feline in niste limite rezonabile, si chiar si in aceste conditii se ajunge ca multe animale sa fie eutanasiate din cauza suprapopularii.
      Hotarati-va o data … sunt animalele strazii o problema care va deranjeaza cu adevarat? Daca da … solutia e simpla … inchiderea robinetului: sterilizare in masa, interzicerea comertului cu animale (animalul nu e normal sa il cumperi ca pe o bucata de plastic … fiindca acesta nu e o bucata de plastic, ci o fiinta, iar din pacate majoritatea populatiei daca ar fi sa dea un examen sa dovedeasca ca ii duce capul sa aibe grija de un animal ar pica lamentabil mai ceva ca la bac).
      Plus de asta un om normal la cap (poate sa traiasca cu semenii lui, nu e nevoie sa paraziteze alte animale. Ce e cu nevoia asta morbida de a tine un animal in lesa? Si cand vad si groaza de a ramane animalul fara coaie … mi-e clar ca e ceva boala psihica la mijloc.

      Reply
    • Cam pe unde in lume ai vazut tu animalele acestea disparute, extincte din cauza sterilizarii? Peste tot in lume se ucid animale din cauza suprapopularii iar tu iti faci griji ce se va intampla peste cativa ani? In tarile civilizate prin sterilizare se mentine numarul populatiei canine si feline in niste limite rezonabile, si chiar si in aceste conditii se ajunge ca multe animale sa fie eutanasiate din cauza suprapopularii.
      Hotarati-va o data … sunt animalele strazii o problema care va deranjeaza cu adevarat? Daca da … solutia e simpla … inchiderea robinetului: sterilizare in masa, interzicerea comertului cu animale (animalul nu e normal sa il cumperi ca pe o bucata de plastic … fiindca acesta nu e o bucata de plastic, ci o fiinta, iar din pacate majoritatea populatiei daca ar fi sa dea un examen sa dovedeasca ca ii duce capul sa aibe grija de un animal ar pica lamentabil mai ceva ca la bac).
      Plus de asta un om normal la cap (poate sa traiasca cu semenii lui, nu e nevoie sa paraziteze alte animale. Ce e cu nevoia asta morbida de a tine un animal in lesa? Si cand vad si groaza de a ramane animalul fara coaie … mi-e clar ca e ceva boala psihica la mijloc.

      Reply
    • Dar de ce te doare pe tine de altul care vrea coaiele cainelui sau motanului propriu intacte?

      Reply
    • Si mai las-o moale cu asa zisele tari civilizate care nu au caini pe strada dar toti sunt homosexuali….

      Reply
    • Adina Warren pai ma doare ca cainele ala o taie cand prinde o catea in calduri si face pui pe spatiul public …. apoi respectivul cu puta mica care trebuie sa compenseze cu coaiele animalului vine si urla ca il manaca maidanezii pe afara si cere primariei sa vina sa ii "ia" adica sa ii ucida … sa nu ne mai coim atat dupa cuvinte. Asta e ipocrizie.

      Reply
    • sunt perfect de acord, eu ma intalnesc cu stapani de caini care lovesc maidanezi ci cainii lor in lesa, dar repet, omul e de vina….

      Reply
    • tocmai te-ai exprimat intr-un mod injositir si rasist…………..

      Reply
    • cine e rasist? ce treaba are rasismul aici?

      Reply
  14. Eu nu imi tin animalul in lesa, si nici see you asta nu sunt de acord, dar multi il tin ca sa nu dea peste nebuni care se plang…

    Reply
  15. Si, ca se te lamuresc mai bine, in conditiile tale de vocabular "civilizat" , eu nu te plac, am aceleasi drepturi ca tine nu? eu vreau sa fii tu eutanasiat, am dreptul nu sau sterilizat….ca eu prefer sa dau la un maidanez din cota mea de oxygen si nu tie…

    Reply
    • Aici se vorbea de sterilizat cainii … dar vad ca tu deviezi grosolan. Iar realitatea arata ca nu ai aceleasi drepturi ca si mine, cum probabil nu ai nici aceleasi datorii sau obligatii ca si mine.

      Reply
    • Marius Cu-un Id-normal 29 iunie 2013, 12:00 PM

      wow :)).
      cat minte sa ai sa spui ca din cauza sterilizarii controlate or sa dispara animalele?!
      pentru din astea ca tine ar trebui introduse si sterilizare umana.
      cat depre comentariul cu tarile civilizate. nota 0, stai jos si scoate-ti internetul ca nu l meriti!

      Reply
    • Dar ce drepturi am eu in viziunea ta?

      Reply
    • Marius Cu-un Id-normal Pai tu poate esti gay mai, si d-aia nu-ti place comentariul meu

      Reply
    • Marius Cu-un Id-normal 29 iunie 2013, 12:09 PM

      Adina Warren tu sigur esti o mare proasta :)))
      si ai demonstrat-o in doar cateva cuvinte :)))

      Reply
    • Daca esti asa sigur tin sa te anunt ca nu sunt singura proasta, tu esti las din start ca nu iti dai numele, da-ti numele si mai vedem….

      Reply
    • Marius Cu-un Id-normal 29 iunie 2013, 12:25 PM

      n-o mai da la intors. esti si atat! ;). condoleante pentu neuronii tai morti!

      Reply
    • Marius Cu-un Id-normal 29 iunie 2013, 12:26 PM

      Adina Warren ppff.. iar ma cobor la minte prostului si nu e bine.
      oricum pe net nu rezolva nimic discutiile astea.
      haidi pa… ti-am acordat un minim de importanta pe care nul meriti

      Reply
    • Tu in viziunea mea nu ai nici un drept … ce ai facut ca sa ai vre-un drept ? Ai asa drepturi pe moca?

      Reply
    • eu am platit statului roman o gramada de bani pe moca…ce ai facut tu?

      Reply
    • da tu cat am dat eu la stat si dupa sa comentezi

      Reply
    • si mai esti si prost rau eu ii scriu lu marius fara id si raspunzi tu ca sa te dai de gol….nu prea te duce mintea sau internetul

      Reply
    • Si n-ma ma drepturi, n-am nimic, doar vb si eu….

      Reply
    • Si eu platesc statului … se numesc taxe si impozite … si nu le-ai platit moca, le-ai platit fiindca esti obligata … nu de mine ci de stat … deci ce mi te plangi mie? Poate fata de stat ai drepturi … fata de mine nu ai nimic … esti doar un nume pe o pagina de web .. si cam atat. Si hai lasa cu cat dai tu statului … da ce esti prostituata de lux cu carte de munca? hai uimeste-ma ce mare directoare esti mataluta de umfli buzunarele statului moca ?

      Reply
  16. […] Astfel proprietarii de animele nu mai sunt nevoiţi să ceară acordul scris al vecinilor dacă stau la bloc, nu mai plătesc amendă dacă nu-şi sterilizează animalelor, iar preşedinţii de asociaţii de proprietari mai pot stabili cât plăteşte la întreţinere un locatar la care un animal de companie, scrie newsbv.ro. […]

    Reply
  17. Mira Pantazopol Iordanescu 29 iunie 2013, 12:21 PM

    IN SFARSIT….a inceput JUSTITIA ROMANA sa-si faca treaba? IN SFARSIT….Felicitari Combaterii ABuzurilor…Tot inainte, legile TREBUIE RESPECTATE de toti, nimeni nu are dreptul sa incalce Constitutia Romaniei, primarii NU SUNT DOMNI FEUDALI….Sper ca a primit si POLITIA o copie a acestei hotarari judecatoresti….poate vine ziua cand se trezeste si Politia la realitate si incepe sa sa protejeze cetatenii NU SA-I TERORIZEZE , si sa aplice legile Romaniei nu legile scornite de primari….Primarii vine si pleaca, legile raman…BRAVO!

    Reply
    • cam multe HCL sunt abuzive si in plus incalca legi importante.. ma refer la legi adevarate, scrise in monitorul oficial, in Codul civil, penal_ alea sunt legi. Dar primarii se cred un fel de… imparati in tara chiorilor, niste stabori locali!! Huo!

      Reply
  18. „Cetăţenii care locuiesc în blocuri cu apartamente, pot creşte şi întreţine cîini şi pisici, numai cu acordul scris al tuturor celorlalţi locatari sau proprietari de pe scara blocului, (semnat şi ştampilat de preşedintele asociaţiei de proprietari sau locatari).În momentul cererii acordului scris, deţinătorul este obligat să prezinte colocatarilor carnetul de sănătate al animalului. (unii șefi de asociație au extins această prevedere la nivelul întregului bloc….)”

    Treaba asta mi se pare extrem de utila si necesara, va trebui reintrodusa in noul Regulament. Mai mult decat atat, noul Regulament va trebui sa contina si sanctiuni severe, intrucat multi proprietari de animale isi bat joc de vecini.

    Reply
    • Intr-o tara plina de frustrati stramutati de la tara la oras nu poti sa pui astfel de aberatii. Cum sa dicteze vecinii ce am eu in casa mea? Dar vecinii imi platesc mie rata la apartament? Ei sunt proprietari de rang 1 eu de rangul 2 .. .un fel de proprietar de mana a doua doar fiindca am animal? Daca un vecin te deranjeaza (din orce motiv) te duci si ii faci plangere la politie si gata … Nu e nevoie de o lege speciala fiidnca asta ar duce la abuzuri. Daca un vecin are dreptul sa mearga sa se planga la politie ca il deranjeaza cainele meu, si eu trebuie sa pot sa merg la politie ca sunt deranjat de sforaitul lui pe aceeasi lege.. Astfel se echilibreaza treburile … Cand vecinul stie ca si eu pot sa il fut cu aceeasi lege o sa vezi ca de fapt nici nu il deranjeaza asa de tare ce am eu in casa.
      Deci ti se pare normal ca daca eu vreau sa am un caine in casa mea, vecinii sa poata zice ca nu sunt deacord fiindca ii deranjeaza? Atunci banui ca ti se pare normal inainte sa faca careva copii in bloc sa ceara acordul scris al tuturor vecinilor, parafat si stampilat … si plodul face galagie de iti vine sa ii spargi capul. E ok asa? Nu prea cred.
      Deranjul e o chestie subiectiva. Pe unii ii deranjeaza pasarile care ciripesc afara … acum ce sa fac? Adica eu l-as interna la psihiatrie … dar cica are drepturi si de fapt nu e bolnav psihic. Noroc ca acum s-au inventat materialele izolatoare. Daca e frig afara iti izolezi apartamentul. De ce daca te deranjeaza vecinii nu ai pune mana sa iti izolezi peretii ? Cu izolatie groasa suficient functie de gradul de „sensibilitate” psihica de care suferi …

      Reply
    • Romanul mai are mult de invatat pana va pricepe el cu adevarat cum e cu proprietatea privata aia care e sfanta.

      Reply
  19. Kitty, draga, vorbesti aiurea, de parca n-ai cunoaste bine romanul.

    La mine in bloc, cainii latra in voie, ziua-noaptea, dernajand toti vecinii.
    La mine in bloc absolut toti proprietarii de caini si pisici isi scot animalele la WC afara, mai exact in locul de joaca special amenajat pt. copii.
    Tot locul de joaca, groapa cu nisip, dar si spatiul verde e plin cu rahat de caine.
    Si asta in ciuda faptului ca exista panou de avertizare la intrarea in locul de joaca.
    Daca indraznesti sa atentionezi proprietarul, te trimite-n mata…
    La mine in bloc toate lifturile sunt pline cu pisat de caine.
    La mine in fata blocului masinile sunt pline cu urme de de pisici, hranite de babele „sufletiste”.
    La mine in fata blocului este plin de resturi de mancare in putrefactie aruncate pe geam de catre cei care asa considera ca trebuie hraniti pisicile si cainii vagabonzi.

    Kitty, cele enumerate mai sus nu sunt argumente pertinente si suficiente pt. regula pe care o sustin?
    100 de proprietari de apartamente n-au dreptul la liniste, curatenie, trai civilizat din cauza a 10-15 proprietari de animale?

    Proprietatea-i sfanta,… pina la o anumita limita.

    Reply
    • „Kitty, cele enumerate mai sus nu sunt argumente pertinente si suficiente pt. regula pe care o sustin?”

      Nu nu sunt motive pertinente. Sa iti explic de ce. Pentru fiecare motiv enumerat de tine mai sus nu ai nevoie de o lege speciala. Pui manuta ca un bun cetatean si torni la plangeri la politie pana te plictisesti. Politia trebuie sa vina si sa isi faca treaba. Aaaaa .. .dar politia nu isi face treaba, si sa fim cinstiti, nici tu nu ai chef sa te complici. Asa ca e mai simplu sa susti o lege care ma baga pe mine bulk in cacat cu toti taranii, deci animalele mele nu deranjeaza. Scuze, dar prefer sa muncesti tu pentru linistea ta decat sa am eu interdictii din cauza ca romanul e puturos !

      Reply
    • Star dust, ce nume, se crede star pe undeva.

      La mine in bloc, cainii latra in voie, ziua-noaptea, dernajand toti vecinii.>>>>>> La tine la bloc sunt niste animale chinuite(poate), care nu dorm in pat moale pufos si uscat ca tine, lichea ce esti ce nu meriti asa ceva. Si stau poate chinuite nu din vina lor, deci cum pedepsesti pe cineva pentru o vina care nu-i a lui?!

      La mine in bloc absolut toti proprietarii de caini si pisici isi scot animalele la WC afara, mai exact in locul de joaca special amenajat pt. copii.>>>>> 1.WOW!!! Ce frumos ca au inceput si romanii sa scoata pisicile in lesa =)))!!! 2.Ti-ar placea sa faca toti in casa?! :)) PS la problema asta: E treaba gunoierilor sa stranga gunoiul ca de-aia ii platim. 3.E treaba primariei sa faca un gardut cu portita la locul de joaca de copii, daca nu face nu-s de vina animalele. Du-te si CERE la primarie un gard ca lumea, iar proprietarilor nesimtiti fa-l ereclamatie individual, nu legi la gramada. 4.E treaba primariei sa faca si locuri de joaca pentru animale dar nu face. Nu exista locuri pentru animale, exista doar locuri pentru copii. Si chiar daca ar exista_ alea ar fi PENTRU JOACA animalelor, dar necesitatile si le pot face pe orice tufis, iarba, copac. PS(pt pb. asta) spatiul verde nu-i al tau, chiar daca oi fi pus de jur imprejur sarma, plastice unsuroase, cartoane jegoase, lacat si ti-ai plantat acolo patlagele, carciumarese etc.

      Tot locul de joaca, groapa cu nisip, dar si spatiul verde e plin cu rahat de caine. Si asta in ciuda faptului ca exista panou de avertizare la intrarea in locul de joaca. Daca indraznesti sa atentionezi proprietarul, te trimite-n mata. >>>>>>> La tine la bloc e o situatie fericita ca ai panou la locul de joaca, deci ai si gard??!. 99.99% din terenurile de joaca nu au decat niste jucarii stricate de boschetari, plin pe jos de prezervative uzate, mucuri de tigara, uneori chiar seringi… Nu crezi ca-s mai periculoase decat cainii? La mine la bloc copiii se joaca impreuna cu cateii personali impreuna cu copiii vecinilor.

      si continui: La mine in bloc toate lifturile sunt pline cu pisat de caine.>>>>> Accidente de astea se intampla rar, e firesc, dar e simplu: DACA-s nesimtiti si nu sterg ceea ce face animalul propriu, fa-le lor reclamatie, nu interzici tu detinere de animale la toata lumea. Nu legi aiuristice pentru TOTI proprietarii de animale.

      La mine in fata blocului masinile sunt pline cu urme de de pisici, hranite de babele “sufletiste”.>>>>>> Aici te dai de gol deja cu toata nimitnicia: 1.sa te impiedici de niste urme minuscule de labute(care unui om normal i se par amuzante sau nici nu le ia in seama), spune multe despre tine, la fel ca si 2.parereile preconcepute ca mila pentru animale au doar femeile sau ca la fel de preconceputul cretinism cum ca animalele nehranite ar pleca d-acolo… :))))))))

      La mine in fata blocului este plin de resturi de mancare in putrefactie aruncate pe geam de catre cei care asa considera ca trebuie hraniti pisicile si cainii vagabonzi.>>>>>>>>>>>> Lasand la o parte ca „fata blocului” nu-ti apartine, de data asta daca chiar spui ca din cauza a cateva bucatele de mancare sau unui castron de ciorba cu paine(care oricum dispar in 24 de ore) s-ar crea vreun miros pe strada (sau, mai rau, in casa ta!!), sau cine stie ce catastrofa cosmica s-ar declansa… ei bine: MINTI CU NERUSINARE, esti un nimic!!!!!
      PA!

      Kitty, cele enumerate mai sus nu sunt argumente pertinente si suficiente pt. regula pe care o sustin?
      >>>>> Si acum raspund si eu la fel ca si Kitty, ca nu, nu sunt argumente pertinente, sustii niste imbecilitati.

      Reply
  20. ” La mine in fata blocului masinile sunt pline cu urme de de pisici, hranite de babele “sufletiste”.”

    Asa si crezi ca daca „babele” nu ar mai hrani acele animale ele ar dispare? Exterminarea prin infometare? Nu mai bine ai face tu plangeri la politie ca cei ce le abandoneaza sa intre in puscaie? Daca dupa tine exterminarea prin infometare e ok atunci sper sa se pise toate matele pe masina ta si sa ti-o faca praf. Din punctul meu de vedere cu o asemenea mentalitate eu personal nu iti recunosc dreptul la existenta pe aceesi planeta cu mine. Din fericire pentru tine e o lege care ma obliga sa te tolerez .. .doar sa fi constient mereu de ce traieiesti … fiindca e ilegal sa fi impuscat … sper ca nu credeai ca traiesti fiindca esti un tip descurcaret si util societatii !

    Reply
  21. Mentalitatea ta, limbajul folosit, Kitty, imi pare rau ca trebuie sa o spun, e jalnica, tipica promiscuitatii morale bacanice ereditar-autohtone.

    Tocmai de asta e tara asta, si romanul, in situatia in care e: fiecare considera ca poate sa-si faca de cap, cum vrea si ce vrea.
    Fara sa-i pese de altul, de parerea lui: cui nu-i convine, n-are decat sa se duca la politie.

    PS.
    Dupa parerea mea, animal de companie fara stapan n-are ce cauta pe spatiul public. Ca ne place, sau nu, trebuie „eliminat” de acolo pt. faptul ca la un moment dat poate insemna un risc pt. colectivitate.
    In al doilea rand, cine vrea pisica, caine in casa, n-are decat sa se mute din bloc, si astfel nu va deranja pe nimeni.

    „Pentru fiecare motiv enumerat de tine mai sus nu ai nevoie de o lege speciala.”
    Ba da, cunoscand faptul ca romanul oriunde se afla, isi face de cap, ar trebui reglementat pina si cand sa merga la buda din fundul curtii…

    Reply
    • Mentalitatea ta e aia de comunist puturos … eu sunt liber sa mi se rupa de tine …
      Deci tragand linie nu esti capabil sa imi rapsunzi la intrebare … de ce nu faci plangere la politie daca ceva te deranjeaza?

      „Fara sa-i pese de altul, de parerea lui: cui nu-i convine, n-are decat sa se duca la politie. ”

      Pai nici tie nu iti pasa de parerea mea .. .deci suntem chit !

      „Dupa parerea mea, animal de companie fara stapan n-are ce cauta pe spatiul public.”

      De acord … deci politia sa isi faca treaba si sa ii prinda pe cei care abandoneaza. Apoi dupa ce puscariile sunt pline cu astfel de infractori discutam si despre animale (victime) … momentan colectivitatea e pusa in pericol de infractorii ce colcaie prin ea. Colectivitatea isi merita soarta fiidnca ii tolereaza in libertate.

      „In al doilea rand, cine vrea pisica, caine in casa, n-are decat sa se mute din bloc, si astfel nu va deranja pe nimeni.”

      Cine pastele ma-tii esti tu sa imi spui mie sa ma mut daca vreau ceva anume … Tu cand ipotetic te-ai mutat la mine in bloc mi-ai cerut acordul ? Poate ca eu nu sunt deacord ca tu sa respiri asa aproape de mine.

      Reply
    • tu faci caz de limbaj, mai si spui babele alea? pai sa-ti vorbesc cum meriti, troaca sadica lipsita de logica.
      ce zici mah, „cine vrea caine si pisica sa plece din bloc”??!! Hai sictir!!!! Te crezi stapanul vreunui bloc?! Esti agentie imobiliara sau proprietar care inchiriaza locuinte? Da, ai putea ATUNCI sa dai afara. Pana atunci nu mai manca kkt

      Reply
  22. Kitty, esti un cocalar de munte, mitic get-beget.

    Reply
  23. MyKitty: ” La mine in fata blocului masinile sunt pline cu urme de de pisici, hranite de babele “sufletiste”.”
    Asa si crezi ca daca “babele” nu ar mai hrani acele animale ele ar disparea? Exterminare prin infometare? Nu mai bine ai face tu plangeri la politie ca cei ce le abandoneaza sa intre in puscaie? Daca dupa tine exterminarea prin infometare e ok atunci sper sa se pise toate matele pe masina ta si sa ti-o faca praf. Din punctul meu de vedere cu o asemenea mentalitate eu personal nu iti recunosc dreptul la existenta pe aceesi planeta cu mine. Din fericire pentru tine e o lege care ma obliga sa te tolerez .. .doar sa fi constient mereu de ce traieiesti … fiindca e ilegal sa fi impuscat … sper ca nu credeai ca traiesti fiindca esti un tip descurcaret si util societatii !

    MyKitty, subscriu MOT-A-MOT, ai perfecta dreptate!

    Sunt prea tampiti uratorii de animale si dupa ce ca nu se pricep la animale isi permit sa comenteze despre.. chiar isi inchipuie cretinii ca animalele pleaca daca nu le da nimeni mancare sau mor?! Pai daca ar avea unde sa plece mai bine ar pleca la un stapan, dar nu parasesc locul, iar de murit nu mor, doar ar fi mai chinuite_ spre incantarea sadicilor.

    Reply
  24. Buna ziua. Stiu ca au trecut ani de cand nu s-a mai comentat pe aici dar trebie sa zic si eu ceva. Vad pe aici niste sustinatori ferventi ai animalelor. Sunt convins ca sunt vegetarieni. Ipocritilor. De ce nu intretineti si relatii sexuale cu ele daca tot le iubiti asa tare. Pai, bai iubitorilor de animale, ati trait vreodata in bloc cu 3 babe care cresc 60 de pisici intr-un apartament de 40 mp? Stiti ce inseamna sa nu poti aerisi casa din cauza mirosului de fecale animale amestecat cu otet? Chipurile sa mascheze mirosul de hoit. Stiti ce inseamba sa stai cu frica permanenta ca bebelusul tau se poate imbolnavi din cauza focarului de infectie generat de pisicile respectivelor babe?
    Si apropo de cei care hranesc animale la coltul blocului: de ce sa stau eu cu spaima ca oricand haita care s-a strans pe langa bloc poate sa imi muste familia sau pe mine. Sau pe oricare cetatean care trece prin preajma? Sunt de parere ca voi, ce care nu sunteti de acord cu o reglementare stricta a cresterii, detinerii si controlului modului de inmultire a animalelor domestice sau salbatice sunteti niste cretini.
    In rest……mult respect.

    Reply
  25. acea hotarare anulata continea reguli de bun simt. nu inteleg de ce au anulat-o. posibil ca judecatorii au si ei caini, caci cainii pun cele mai multe probleme: stapanii nu strang excrementele, nu ii sterilizeaza, cainii polueaza fonic, deranjand pe ceilalti locatari. exista niste legi despre poluarea mediului, si latratul e tot o poluare. nu numai mirosurile. nu cred ca cuiva i-ar place zilnic sa-i ajunga la nari cate o duhoare de sa nu poti sta in casa. asa e si cu zgomotul, un caine latra de cel putin cateva ori pe zi, unde mai pui ca uneori si noaptea. plus ca constitutia garanteaza dreptul la un mediu sanatos: pai daca zilnic sunt stresat de zgomotul facut de un caine, cum au garantat judecatorii din Brasov care au anulat aceasta hotarare, acest drept? sa le fie rusine !!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.