blog-logo

Şcolile de şoferi cu promovabilitate sub 40% rămân fără autorizaţia de funcţionare

Şcolile de şoferi cu promovabilitate sub 40% rămân fără autorizaţia de funcţionare

scoala soferiŞcolilor de şoferi care din toamna acestui an nu vor avea minimum 40% promovabilitate li se suspendă autorizaţia de funcţionare, iar după un an, procentul trebuie să ajungă la 50%, conform OMT 733 din 25 aprilie 2013, discutat miercuri la Braşov în cadrul Forumului Naţional al Şcolilor de şoferi din România, organizat de Federaţia Naţională a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier din România (FNPFTRR).
„Acţiunea este făcută cu un scop clar, acela de a ajuta statul să economisească cel puţin 4,1 miliarde de dolari pe an, bani pe care îi pierde societatea românească din cauza accidentelor de circulaţie. Mai mult, urmărim ca până în anul 2018 examinarea cursanţilor şcolilor de şoferi să fie făcută de cei care fac pregătirea. Trebuie să avem şcoli capabile ca după ce l-a pregătit să-i dea şi permisul de conducere. Noi avem acum o instituţie care face pregătirea şi alta care face examinarea. (…) Acum sunt 1.500 de şcoli de şoferi în România şi 15.000 de instructori. Sunt foarte mulţi. Peste 80% din cei care lucrează la şcolile de şoferi au şi un alt serviciu de bază. (…) Acum 23% dintre cursanţi sunt admişi după prima examinare. (…) Prin reorganizarea şcolilor de şoferi ne dorim ca reducerea costurilor cu victimele accidentelor de circulaţie să scadă cu 50%“, a declarat miercuri, la Brașov, preşedintele FNPFTRR, prof. Adrian Caşcaval.
Sursa citată a precizat că România este pe locul doi în Europa după Estonia ca număr de victime pe şosele şi de aceea este absolut necesar să se facă ceva mai mult în ceea ce priveşte educaţia, iar şcoala de şoferi să fie responsabilă pentru cursantul pe care îl pregăteşte. Până pe 25 aprilie când a apărut OMT 733, şcoala de şoferi nu avea nicio răspundere asupra pregătirii cursantului.
„Din 24 aprilie 2013, şcoala de şoferi este obligată să aibă un procent de promovabilitate. Este o mare supărare. Media de reuşită pe plan naţional la şcolile de şoferi era de 23% după primul examen. Eu unul îmi pun de multe ori întrebarea: oare este nevoie să mai faci şcoala de şoferi, că 23% promovabilitate obţin şi dacă învăţ acasă. Problema numărul unu este lipsa de respect a instructorului şi a şcolii de şoferi în general“, a mai arătat Adrian Caşcaval.
El a adăugat că de multe ori instructorul este mai interesat ca elevul să pice examenul decât să îl ia, pentru că la fiecare examen îi mai cere nişte bani şi încet, încet se adună o sumă. De acum înainte este vorba de asumarea integrală a cursantului, deci şcoala de şoferi să-şi asume integral cursantul pe baza unei transparenţe.
O persoană decedată după un accident rutier costă statul român între 200.000 şi 300.000 de dolari, în timp ce o persoană accidentată grav costă 100.000 de dolari. Conform unui studiu realizat de Banca Mondială, aceste sume includ toate costurile pe care statul le suportă în procesul de creştere a unui cetăţean, dar şi banii pe care persoana decedată i-ar mai fi virat în visteria statului, dacă nu ar fi decedat.

Distribuie dacă îți place!
Alte articole:   Polițiștii brașoveni au dat amenzi de peste 16.000 lei, în doar două ore

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate