blog-logo

Multe proiecte bune la Mândra, bani puțini

Multe proiecte bune la Mândra, bani puțini
Șerban Taflan, primarul comunei Mândra

Șerban Taflan, primarul comunei Mândra

„Dacă așteptam să vină alții să ne rezolve problemele, ne vedea Dumenzeu“, își începe povestea primarul Șerban Taflan, ales în fruntea comunei din 2001 și de atunci tot reales.
Secretul reușitei lui Taflan? După terminarea alegerilor, le-a spus consilierilor locali ca, indiferent de partid, să lase politică și să facă toți treabă.

„După ce am fost ales, le-am spus că la Primărie facem o singură politică; aia a nevoilor cetățenilor, pentru că n-am fost votați ca să ne certăm între noi, ci ca să facem ceva pentru comuna asta. Și oamenii au înțeles“, a delcarat primarul din Mândra pentru Ziarul Astra, al Consiliului Județean.
Despre lucrurile care s-au realizat în comună în ultimii peste zece ani, primarul spune că nu are rost să mai amintească. „Toată lumea știe ce s-a făcut. Problema noastră este să reușim să realizăm proiectele pe care le-am început sau vrem să le realizăm pentru comunitatea noastră“, spune Taflan.

Cea mai mare „durere“, alimentarea cu apă și canalizarea

Cele mai important obiectiv care trebuie realizat la Mândra, cu toate satele aparținătoare, este realizarea rețelei de alimentare cu apă și cea de canalizare în toate localitățile. „În zilele următoare vom semna contractul cu repre-zentanții Fondului de Mediu pentru finanțarea lucrările pentru satele Ileni și Drăușor. Este vorba despre o investiție de 7 milioane de lei noi. Pentru Mândra și Toderița am făcut o cerere către vicepremierul Liviu Dragnea, la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, pentru încă 10 milioane de lei“, a anunțat primarul Taflan care este stadiul acestor proiecte. Epurarea apelor se va face la stația de la Făgăraș.

Alte articole:   Mandat de arestare pentru un bărbat acuzat de furt calificat!
Drumurile sunt o altă prioritate

În privința realizării de proiecte pentru a obține finanțări, primarul din Mândra se poate lăuda că este în topul brașovean. Însă, deși multe dintre acestea au fost aprobate pentru finanțare, nu a primit ulterior niciun ban de la Guvern.
Acesta este cazul drumului care leagă Șona de Făgăraș. „Ni s-au aprobat 6,1 milioane de lei pentru acest obiectiv, încă din 2006, dar din această sumă am primit doar 500.000 de lei în trei ani. Cu banii aceștia am făcut tronsonul de intravilan de la Șona și ne-am oprit. Acum, am mers la București, la domnul Dragnea, să ne sprijine și cu asfaltarea DC 66A, Mândra – Toderița, o problemă nerezolvată de zece ani. Nu am putut accesa în acest ultim caz bani de la Comunitatea Europeană pentru că era clasificat drum județean și se acordau la acea vreme doar fonduri pentru drumuri comunale. Acum nu mai e drum județean, dar nu mai sunt linii de accesare la acest capitol“, își varsă oful Taflan.
Tot la capitolul infrastrucutăr, primarul din Mândra precizează că a cerut sprijin de la București pentru două poduri, pentru care a fost aprobată finanțarea în 2007 (!), dar banii nu au fost suficienți pentru lucările necesare…
Este vorba despre două poduri din beton peste râul Sebeș, în satele Râușor și Ileni. „Podurile au o deschidere de 18 metri și lățimi de 6 metri, respectiv 3 metri. Am primit 750.000 de lei, dar pentru finalizarea lucrăriloe la calea de rulare și finisare mai sunt necesare 300.000 de lei“.

Alte articole:   Prefectul Brașovului, eliberat din funcție
Agroturismul – o șansă fantastică pentru Mândra

Rezolvarea infrastructurii poate aduce oportunități de dezvoltare incredibile pentru locuitorii din Mândra.
Asfaltarea drumului Mân-dra – Toderița face accesul direct din DN1 către Poiana Narciselor. Mai mult, pentru punerea în valoare a zonei, edilii locali au cerut conducerii Apelor Române să aprobe realizarea unui baraj, care costă în jur de 15 milioane de euro. Ca de obicei, cerearea a fost aprobată în 2010, dar nu s-a alocat niciun ban.
Dacă s-ar face, primarul se declară mulțumit din mai multe motive: „Dacă s-ar face barajul, am termina cu inundațiile la Mândra. Apoi, se pot crea facilități pentru agrement, pescuit. Apoi, prin acea zonă trece și autostrada. Vă dați seama cea afluență de turiști ar fi?“.

Alte articole:   Artistul Iulia Șchiopu expune la BoltART
Un proiect strategic de interes național

Una dintre cele mai mari investiții în infrastructură din județul Brașov este construirea barajului de la Mândra, care va duce la apariția lacului artificial Veneția. Specialiștii spun că una dintre greșelile de după Revoluție a fost aceea că investiția a fost abordată strict prin prisma producției de energie electrică, dar care nu se justifică, având în vedere ce capacitate de producție va exista.
Mai mutle despre proiectul lacului artificial de la Veneția citiți AICI!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate