
Guvernul a decis să nu mai treacã cu vederea „scăpările” asistaţilor social aşa că le-a impus acestora plata obligaţiilor fiscale către bugetele locale, mai exact, achitarea impozitelor pe casele avute în proprietate, condiţionându-i cu sistarea plăţii ajutorului social.
Termenul limită dat celor care primesc ajutoare de la stat pentru a-şi onora obligaţiile fiscale a expirat în data de 31 martie. Cei care primesc fie indemnizaţii pentru creşterea copilului, fie alocaţii de susţinere familială sau venit minim garantat, care nu au reuşit, indiferent de motiv, să-şi plătească dările către bugetul local, riscă acum să rămân fără ajutorul de la stat, în conformitate cu prevederile legale.
Edilii fac un apel către aceste persoane să îşi achite cât mai repede dările locale pentru a evita situaţia de a li se tăia aceste drepturi. Verificarea îndeplinirii condiţiilor prin prisma plăţii impozitelor locale se face anual, până la data de 31 ianuarie, pentru obligaţiile de plată aferente anului anterior, pentru familiile aflate în plata la această dată, şi au drepturi stabilite de cel puţin şase luni. În cazul în care la 31 ianuarie nu sunt achitate obligaţiile legale către bugetul local, pentru anul anterior, se acordă o perioadă de graţie de 2 luni, pentru plată. Dacă nu se face dovada plăţii până la 31 martie, de către titular, se procedează la suspendarea plăţii prestaţiei sociale, pentru o perioadă de maximum 5 luni. Reluarea se face cu luna următoare achitării obligaţiilor, cu plata inclusiv a drepturilor cuvenite pe perioada suspendării.
Câteva sute de asistaţi
În evidenţa Direcţiei de Servicii Sociale Braşov sunt 180 beneficiari de ajutor social şi 104 beneficiari de alocaţie pentru susţinerea familiei. Dintre aceştia, 60 beneficiari de ajutor social, respectiv 25 beneficiari alocaţie de susţinere deţin în proprietate bunuri mobile şi imobile, pentru care plătesc taxe la bugetul local. „Documentul legal care atestă plata obligaţiilor către bugetul local este Certificatul fiscal pentru persoane fizice privind impozitele şi taxele locale, emis de către Direcţia Fiscală a Municipiului Braşov. Acest document trebuie prezentat la Direcţia de Servicii Sociale pentru a face dovada plăţii acestor dări. În prezent, DSS instrumentează aceste dosare trimiţând somaţii de plată. În situaţia în care nici pe perioada suspendării beneficiarii nu îşi achită obligaţiile faţă de bugetul local, dreptul încetează cu data de 1 septembrie 2013”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.