blog-logo

Tetkron şi RAT, „căpuşe” la bugetul Primăriei. Vezi ce planuri de redresare vor să le impună edilii

Tetkron şi RAT, „căpuşe” la bugetul Primăriei. Vezi ce planuri de redresare vor să le impună edilii

cet brasovŢinând cont că bugetul local a început să intre „la apă”, viceprimarul Răzvan Popa este de părere că trebuie stopată risipa care se face prin subvenţionarea unor regii şi societăţi care sunt în subordinea municipalităţii.

În vizorul edililor au intrat Tetkron, societatea care se ocupă de distribuţia agentului termic, dar şi Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov. Viceprimarul a precizat că ambele societăţi sunt pe pierdere, astfel că este nevoie de impunerea unor planuri de management pentru ca acestea să se redreseze. „Trebuie să avem nişte repere pentru ceea ce vrem să facem pe viitor, fiindcă, până acum, s-a mers din inerţie. Nu spun că aceste societăţi trebuie să aducă neapărat profit, dar nici să fie un raport aşa dezechilibrat între costuri şi eficienţă”, a precizat Răzvan Popa.

Alte articole:   Dacă învinge Corona, SR Brașov ajunge lider în Liga a 3-a, Seria a 5-a

Tetkron trebuie să reducă pierderile cu 5% anul acesta

Astfel, în şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor Tetkron, de luna viitoare, conducerii societăţii îi va fi prezentat planul de management şi indicatorii de performanţă pe care trebuie să îi atingă până în 2017. Planul de management vizează reducerea ponderii subvenţiei de la Consiliul Local în totalul veniturilor Tetkron, a pierderilor de pe reţele, dar şi al creşterii numărului de abonaţi de la 12.000, la cel puţin 15.000, în următorii patru ani. „În momentul de faţă pierderile pe reţele sunt undeva la 38 – 39%, iar până în 2017 ar trebui să nu depăşească 20%. În prezent, se fac investiţii importante în sistemul de transport şi distribuţie, tocmai pentru a reduce aceste pierderi”, a explicat Popa. Acesta a precizat că aceste criterii de performanţă impuse conducerii Tetkron vor fi evaluate, periodic, tocmai pentru că interesul edililor este ca lucrurile să se pună pe picioare şi nu doar să se dea nişte termene, care, în final, nu sunt duse la îndeplinire şi câteva persoane sunt concediate. „Interesul nostru nu este să încărcăm pe cineva cu responsabilităţi şi să-l dăm afară, iar problemele să rămână tot nerezolvate. Cel puţin pe 2013, vrem ca aceste pierderi de pe reţele să fie reduse cu 5%, iar gradul de încasărilor să crească cu 10%. Practic, neavând nişte ţinte pe care trebuie să le atingem, nu putem vorbi de eficientizare”, a subliniat Popa.

Alte articole:   România, locul doi la cei mai ieftini carburanți din Uniunea Europeană

RAT primeşte o „derogare”

Şi la RAT Braşov ar urma să fie aplicată aceeaşi schemă ca la Tetkron, numai că de anul viitor, Răzvan Popa susţinând că, întâi de toate, Regia trebuie să îşi definitiveze proiectul de informatizare a sistemului de transport, finanţat din fonduri europene, dar şi să se stabilească exact ce va presupune transformarea sa în operator metropolitan. „Întâi trebuie să transformăm RAT în societate comercială în vederea extinderii activităţii în zona metropolitană, lucru ce se va întâmpla în ce-a de-a doua jumătate a anului. Totodată, trebuie să definitivăm un studiu de oportunitate cu privire la ce înseamnă ca RAT să fie operator regional. Trebuie să ştim cum vor contribui şi celelalte localităţi, de câte linii va fi nevoie şi implicit de câte autobuze noi, dar şi de ce resurse umane şi financiare este nevoie”, a precizat Popa.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.