blog-logo

Prea mulţi bani cheltuiţi pe „plombe”. Consilierii locali le cer asfaltatorilor să utilizeze materiale de calitate!

Prea mulţi bani cheltuiţi pe „plombe”. Consilierii locali le cer asfaltatorilor să utilizeze materiale de calitate!

asfaltariNe-am obişnuit deja, ca după lunile iarnă străzile să se umple de gropi, chiar dacă unele dintre acestea au fost asfaltate relativ recent. Mai grav este faptul că şi termenele de garanţie date de constructor sunt destul de mici şi de obicei expiră atunci când carosabilul se degradează, astfel că reparaţiile se fac tot cu bani de la buget.

Termene prea mici de garanţie

Secretarul Comisiei de Buget – Finanţe din cadrul Consiliului Local Braşov, Iulian Mara, a precizat că în perioada următoare toate contractele încheiate cu firmele de construcţii vor fi luate la bani mărunţi pentru a vedea unde se pot renegocia termenele de garanţie.

Alte articole:   Accident pe DN1, la ieșirea din Vlădeni spre Perșani

„Conform legii privind calitatea în construcţii, Legea 10/1995, se dau nişte termene de garanţie, dar, în momentul de faţă, în contractele încheiate de Primărie cu prestatorii de lucrări sunt prevăzute termenele minime, respectiv între 12 şi 24 de luni pentru străzile unde s-au făcut modernizări, adică s-a turnat covor asfaltic, şi între 6 şi 12 luni, pentru lucrările de reparaţii. Vom discuta şi cu constructorii pentru a vedea în ce măsură putem stabili alte termene de garanţie în contractele deja încheiate, cum ar fi cele pentru reparaţii străzi”, a precizat consilierul local.
Anul trecut, pentru Capitolul „Bunuri şi Servicii”, în care se înscriu şi lucrările de reparaţii la străzi, au fost alocate 180 de milioane de lei, însă suma cheltuită până la finele anului 2012 a fost mai mare cu 10 milioane de lei.

Alte articole:   Accident pe DN11, la Popasul Căprioara

Cum se pot face economii

Mara este de părere că în cazul în care s-ar folosi materiale mai bune, chiar dacă preţul iniţial este mai mare, municipalitatea va avea de câştigat, fiindcă astfel se vor economisii banii cheltuiţi cu manopera aferentă reparaţiilor ulterioare. „Asfaltul nu mai trebuie să fie un consumabil. Termenele stabilite de prestatori în contractele încheiate cu municipalitate sunt în conformitate cu termenele de garanţie a materialului. Dacă se vor folosi materiale mai bune, cu o garanţie mai mari, preţul lucrării iniţiale ar fi într-adevăr mai mare, dar apoi, nu am mai achita manoperă pentru reparaţii, am reduce din disconfort pentru şoferi, dar şi din imaginea negativă pe care o are oraşul, în special în faţa celor ce vin din afară, când străzile sunt pline de gropi. Dacă este posibil vom stabili termene de garanţie şi de 5 ani pentru lucrările de modernizare a carosabilului”, a punctat Iulian Mara.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate