blog-logo

Primarii din 16 localităţi braşovene au bătut palma pentru RAT-ul metropolitan

Primarii din 16 localităţi braşovene au bătut palma pentru RAT-ul metropolitan

Municipalitatea braşoveană a bătut palma cu edilii din alte 15 localităţi, din zona metropolitană Braşov, pentru constituirea Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. Conform hotărârii adoptate de aleşii locali, personalul acesteia are rolul de a face demersurile pentru organizarea eficientă a sistemului de transport public şi acoperirea nevoilor de mobilitate ale tuturor locuitorilor din zona metropolitană. „Din experienţa oraşelor şi aglomerărilor urbane din statele Uniunii Europene, organizarea la nivel metropolitan a sistemelor de transport public a contribuit la dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale prin asigurarea necesarului de mobilitate a locuitorilor şi implicit accelerarea procesului de dezvoltare economică şi socială”, se precizează în raportul de specialitate care a stat la baza constituirii acestei Asociaţii şi a aprobării hotărârii de Consiliu Local.

Alte articole:   Pepe are acum un nou look!

La nivelul zonei metropolitane Braşov, realizarea unui sistem de transport la nivel metropolitan poate avea o serie efecte benefice cum ar fi creşterea nivelului de siguranţă şi confort al călătorilor, optimizarea traficului, creşterea mobilităţii populaţiei în interiorul spaţiului metropolitan către zone de interes public (zone de dezvoltare economică, zone comerciale, spaţii de agrement şi petrecere a timpului liber), dar şi dezvoltarea turismului în spaţiul metropolitan, prin asigurarea posibilităţii turiştilor de a ajunge facil la diverse obiective turistice din interiorul Zonei Metropolitane Braşov cu ajutorul transportului public.

Primăria Braşov a participat la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu suma de 250 de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada 2014 – 2020 este crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării proiectului.

Distribuie dacă îți place!
  1. Cu aceasta ocazie se vor da foc la arhive si se vor ascunde marlaniile facute de Pulpea si Scripcaru de-a lungul anilor. Pulpita se poate pensiona linistit acum, fara sa il mance parnaie. Buna treaba chestia asta cu asociatia metropolitana, cel putin pentru unii. Iar daca tot se infiinteaza aceasta mizerie, pot incepe sa fure din nou linistiti.

    Reply
  2. […] a locuitorilor şi implicit accelerarea procesului de dezvoltare economică şi socială”, se arată în raportul de specialitate care a stat la baza constituirii acestei Asociaţii şi a aprobării […]

    Reply
  3. Lipsesc exact cele mai importante informatii: Care sunt localitatile adiacente Brasovului ce vor intra in RAT-ul metropolitan? Si care este planul exact pentru transportul acestora, in conditiile in care unele au deja regie de transport locala?

    Reply
    • care sunt localitatile din zona metropolitana se stiu, pentru ca infiintarea zonei metropoliane s-a facut in urma cu cativa ani. la aceasta ora nu sunt informatii despre rute etc. probabil (!) cele existente, cum este cea de la Sacele, vor fi inghitite de RAT, cu tot cu personal si active

      Reply
      • cea de la Sacele este nu numai falimantara, dar este o piedica in calea dezvoltarii orasului. Nu mai plangeti dupa cai morti de ani buni! Saracii de ei! De la portar la director sunt toti niste incompetenti, needucati si unii chiar nespalati! Din 2007 am fost nevoit sa plec sa lucrez in alte tari si am vazut ce inseamna ca anumite lucruri sa fie facute in comun de mai multe orase. Unde is doi puterea creste!

        Reply
  4. doresc sa aflu mai mult despre acest proiect si daca se enumara printre cele 16 localitati si saul nou comuna halchiu va multumesc.

    Reply
  5. care sunt cele 16 localitati.

    Reply
  6. Care sant cele 16 localitati?firmele de transport actuale isi bat joc de calatori!

    Reply
  7. sunt localitatile din zona metroopolitana

    Reply
  8. […] o Zonă Metropolitană legată mai mult prin vorbe, astăzi se vorbește despre RAT-ul metropolitan în cele 16 localități componente. Ar fi bun, numai că fără o legătură feroviară între […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.