blog-logo

Transformarea RAT în operator regional va duce la desfiinţarea firmelor mici de transport

Transformarea RAT în operator regional va duce la desfiinţarea firmelor mici de transport

Autorităţile braşovene pregătesc portofoliul de proiecte pe care să îl propună spre finanţare în perioada 2014 – 2020. Potrivit viceprimarului Adrian Atomei, care alături de primarul George Scripcaru este reprezentant al municipiului Braşov în Comisia de planificare a Regiunii Centru pentru alocarea financiară 2014-20120, unul dintre proiectele prioritare este crearea unui operator regional de transport în comun. „Am avut deja o primă întâlnire şi cu primarii din zona metropolitană şi împreună am convenit ca unul dintre proiectele pentru care să obţinem finanţarea este cel privind crearea unui sistem de transport în comun care să fie operat de o singură regie pe raza celor 16 localităţi din această zonă. Practic, nu vor mai exista toate aceste firme mici care operează pe diferite trasee, însă, fiecare administraţie locală din zona metropolitană trebuie să aibă un aport la bugetul acestei regii”, a precizat Atomei.

Alte articole:   „Oameni și Datini”- Expoziție de fotografie etnografică la Muzeul Tradițiilor Codlene

În luna iunie, Consiliului Local Braşov, a aprobat iniţierea procedurilor de transformare a RAT-ului în operator regional. În prezent, dintre cele 16 localităţi din arealul metropolitan, numai două, respectiv Braşov şi Săcele, dispun de un sistem propriu de transport în comun, în timp ce transportul de persoane între localităţile zonei metropolitane Braşov este asigurat de către operatori privaţi în baza unor licenţe de transport acordate de ARR (Autoritatea Rutieră Română). Pe de altă parte, în prezent siguranţa şi confortul sunt deficitare, iar pe multe rute circulă mijloace de transport vechi, ce oferă condiţii reduse de confort şi nu respectă normele de siguranţă rutieră.

Alte articole:   VIDEO Țeapă marca Carrefour. Ce a pățit un brașovean care a cumpărat un produs

Inginerii, băgaţi în „schemă”

Totodată, lista proiectelor ce vor fi propuse pentru finanţare continuă cu mai multe proiecte de infrastructură, cum ar fi parcări subterane în centrul Braşovului, extinderea pietonalului din Centrul vechi sau realizarea unei variante ocolitoare a Zonei Metropolitane. Pentru ca ideile să fie cât mai bune şi proiectele viabile, edilii au apelat şi la ajutorul unor ingineri, care au şansa să îşi pună în valoare ideile. „Toate aceste proiecte trebuie să ţină însă cont şi de cele trei strategii de dezvoltare durabilă a Braşovului, respectiv cea a municipiului, cea a zonei metropolitane şi cea a judeţului, de aceea Consiliul Judeţean va avea un rol integrator în dezvoltarea acestor proiecte. Trebuie să urmărim şi obiectivele pe care vrem să le atingem nu doar să facem nişte proiecte fără finalitate” , a explicat Atomei.

Alte articole:   Lista centrelor de evaluare pentru copiii cu viroze respiratorii

Portofoliul de proiecte trebuie conturat până la 10 septembrie, iar deja anul viitor, pentru cele care vor fi declarate eligibile de către Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru să se întocmească şi studiile de fezabilitate.

Distribuie dacă îți place!
  1. […] 250 de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada …, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării […]

    Reply
  2. […] de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada …, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate