Au început lucrările de dublare a Pasajului Fartec

Au început lucrările de dublare a Pasajului Fartec

Începând de astăzi, în zona Pasajului Fartec, s-a mai deschis un şantier, care se va închide peste aproape  doi ani. Este vorba de dublarea vechiului pod de pe B-dul Griviţei, la câte două benzi pe sens. Practic, lângă actualul pod, pe partea dinspre Bartolomeu (strada Grigore Ureche) se va construi un nou pod, astfel ca şoseaua să aibă patru benzi până la ieşirea din oraş spre Târgu-Mureş .

Acest proiect este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – Poli urbani de creştere, iar valoarea totală este de 13.423.993,39 lei  + TVA, cofinanţarea Primăriei Braşov fiind de 2%.

Reprezentanţii Primăriei susţin că lărgirea pasajului era necesară ţinând cont că valorile de trafic din zonă au crescut foarte mult, iar capacitatea de circulaţie pe Pasajul Fartec a fost depăşită, începând cu anul 1995.

O rută alternativă

Totodată, la baza acestui proiect a stat şi faptul că în zona cartierului Tractorul există planuri mărţe de dezvoltare, respectiv viitorul cartier Coresi, care va fi amplasat pe platforma vechii uzine de tractoare. În acest sens, în toamna lui 2011 au început lucrările la artera directă între străzile 13 Decembrie şi Hărmanului, iar în urmă cu un an a început şi construcţia Pasajului Independenţei, peste calea ferată, unde lucrările au fost finalizate în proporţie de 75%. „Este un proiect foarte important pentru Braşov, care rezolvă o problemă majoră de infrastructură, respectiv fluidizarea traficului spre Târgu Mureş. Prin dublarea Pasajului Fartec vom finaliza, în mare măsură, proiectul de optimizare a accesului rutier înspre şi dinspre Sighişoara-Târgu Mureş, iar corelat cu pasajul Independenţei şi drumul de legătură prin fosta platformă industrială Tractorul vom crea o alternativă rutieră pentru legătura zonei Bartolomeu-Stupini cu cartierele Tractorul, Triaj şi Craiter. Această ieşire din Braşov, DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până acum câţiva ani, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă am amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi am amenajat trotuarele. Pasajul a rămas singura zonă în care traficul se gâtuia, pentru că se venea din două benzi pe sens, iar pe pasaj este o singură pe sens, ceea ce ne creează blocaje în trafic“, a precizat primarul George Scripcaru.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate

Share via