blog-logo

GSK continuă investițiile la Brașov

GSK continuă investițiile la Brașov

Pascal Prigent

GlaxoSmithKline (GSK) continuă planul de investiţii în România cu scopul de a contribui la creşterea speranţei de viaţă a românilor. Continuând proiectele derulate în ultimii ani, strategia companiei pentru 2012 se concentrează pe doi piloni principali – intensificarea dialogului cu autorităţile pentru creşterea accesului românilor la tratamente inovatoare şi susţinerea cauzelor sociale critice în arii precum mortalitatea infantilă, îngrijirea paliativă şi comunităţile defavorizate.

Strategia prin care GSK România şi-a propus să contribuie la creşterea speranţei de viaţă a românilor este strâns legată de nivelul investiţiilor realizate pe piaţa locală. Astfel, GSK a investit în România în ultimii 13 ani peste 141 milioane de dolari, o direcţie importantă fiind dezvoltarea poziţiei de producător de medicamente la cele mai înalte standarde de calitate. Prin urmare, aproximativ 106 milioane de dolari au fost investiţi în fabrica GSK de la Braşov, aceasta devenind singura facilitate de producţie din România care produce branduri globale şi care realizează exporturi către 80 de ţări din toată lumea.

Pentru acest an ne-am propus să continuăm investiţiile în România şi să ducem la alt nivel proiectele în care suntem implicaţi. Avem rădăcini puternice aici şi peste 1.100 de angajaţi în toată ţara şi dorim să ne dezvoltăm activităţile pentru a contribui la creşterea speranţei de viaţă a românilor. Sperăm ca mediul legislativ şi economic să devină favorabile acestor planuri investiţionale, printr-un nivel mai ridicat de transparenţă, stabilitate şi predictibilitate, necesare dezvoltării tuturor companiilor, indiferent de domeniul de activitate”, declară Pascal Prigent, Directorul General al GSK România.

De asemenea, numai în ultimii 5 ani, GSK a investit mai bine de 1,6 milioane de dolari în proiecte de sănătate şi de educaţie în sănătate din arii critice precum mortalitatea infantilă, îngrijirea paliativă şi proiecte dedicate susţinerii comunităţilor defavorizate. Astfel, din 2010 compania este unicul partener al Salvaţi Copiii România în proiectul „Fiecare copil contează”, menit să contribuie la reducerea mortalităţii infantile în România (aflată acum la dublul mediei europene) şi să îmbunatăţească sănătatea şi calitatea vieţii copiilor români cu vârste între 0 şi 5 ani. Totodată,  GSK sprijină de 10 ani HOSPICE Casa Speranţei în eforturile organizaţiei de a extinde serviciile de îngrijire paliativă la nivel naţional. De asemenea, anul trecut, GSK a demarat proiectul “Sănătatea copiilor din Delta Dunării” alături de Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta, prin care peste 80% dintre copiii din această zonă săracă şi izolată a României au beneficiat de un consult medical gratuit şi de o campanie pentru sănătate. Recent a fost lansat Delta Warning Report, raportul de evaluare a stării de sănătate a copiilor din zonele izolate ale Deltei Dunării, ceea ce reprezintă un prim pas pentru a schimba în bine starea de sănătate a acestora, precum şi a părinţilor lor. În urma concluziilor din raport şi a dezbaterilor generate pe marginea acestuia, vor fi evaluate posibilele direcţii de acţiune ale proiectului – pe care vom continua să-l dezvoltăm împreună cu Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta.
Pe fondul investiţiilor realizate în 2010-2011 şi a unui portofoliu de produse foarte bine adaptat pieţei locale, GSK România a înregistrat anul trecut o creştere peste performanţa pieţei. Astfel, potrivit Cegedim, vânzările GSK România s-au ridicat în 2011 la 151,8 milioane euro, cu o creştere de 11,03% faţă de 2010. GSK are pe piaţa românească un portofoliu de 80 de produse, în peste 140 de forme de prezentare, în 13 dintre cele mai importante arii terapeutice: boli respiratorii, urologie, afecţiuni ale sistemului nervos central, boli infecţioase, oncologie etc. De asemenea, GSK are şi cel mai complex portofoliu de vaccinuri pediatrice, cu peste 10 mărci de vaccinuri care previn boli grave, ce pot avea consecinţe dramatice asupra stării de sănătate a oamenilor, precum poliomielita, hepatita, pneumonia, meningita şi cancerul de col uterin.

Alte articole:   ANAF a actualizat Ghidul fiscal pentru persoanele care realizează venituri din chirii

În acelaşi timp, GSK România îşi reafirmă deschiderea la dialog cu autorităţile şi toţi actorii cheie ai industriei farmaceutice pentru identificarea celor mai eficiente soluţii de creştere a accesului populaţiei la tratamentele necesare. România este în prezent singura ţară din Uniunea Europeană în care există o perioadă de aşteptare de un an până când un nou produs este evaluat pentru a fi inclus în lista medicamentelor compensate. Mai mult, lista medicamentelor compensate nu a fost actualizată integral de aproape jumătate de deceniu, din august 2008. Astfel, conform EFPIA Patient W.A.I.T. indicator, 2010, pacienţii din România aşteaptă aproximativ 1.200 de zile pentru a avea acces la cele mai noi tratamente disponibile, chiar şi atunci când pe piaţa internă nu există alternative de tratament. În prezent, pacienţii români nu au acces la peste 130 de produse inovatoare, ce aşteaptă actualizarea listei de medicamente compensate.

Alte articole:   Brașovenii pot face doza a 4-a cu vaccinul Comirnaty produs de Pfizer

 

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.