CFR este falimentată pentru a subvenţiona cu bani grei „regii feroviari“ Iorgu şi Ganea

CFR este falimentată pentru a subvenţiona cu bani grei „regii feroviari“ Iorgu şi Ganea

După ce newsbv.ro a publicat materialul cu neregulile descoperite de Curtea de Conturi la Societatea de Căi Ferate Braşov, am primit la redacţie un material amplu, care explică interesul celor de la Ministerul Transporturilor de a falimenta, încet-încet, societatea de căi ferate, pentru a plăti subvenţii colosale unor „băieţi deştepţi“. Poate procurorii DNA Braşov se autosesizează în acest caz… Dacă au voie :D. Iată scrisoarea primită:

„Odată cu anunţarea priorităţilor şi obiectivelor investiţionale strategice pentru 2011 Guvernul a considerat necesar să ne anunţe pe toţi sindicaliştii CFR că prosperitatea şi ieşirea din criză a României nu se poate face decât dacă se vor mai da afară 2.500 de angajaţi ai companiilor feroviare de stat şi numai dacă ni se vor reduce încă odată drastic veniturile.
Practic prin Legea 14 din decembrie 2011 am aflat , chiar dacă a trecut pe sub mână, ulterior am fost anunţaţi oficial, că nu mai avem dreptul la autorizaţiile de transport pe cale ferată şi nici la permisele de transport pe calea ferată. Sigur acest lucru a fost decis pentru toată populaţia şi inclusiv toţi pensionarii, dar… în ceea ce ne priveşte lucrurile sun extrem de grave…
Prin autorizaţiile de transport practic toţi angajaţii din sistem aveam dreptul de a călătorii cu trenul în mod nelimitat aceasta fiind o chestiune de bun simţ atâta timp cât o mare parte dintre noi facem efectiv naveta pentru a veni la servici, adică la CRF, ori ne deplasăm frecvent pentru diferite lucruri tot în interesul statului.
Prin permisele de călătorie s-au tăiat drepturile soţiilor/soţilor/copiilor celor angajaţi de a efectua cele 12 călătorii gratuite.
În condiţiile în care salariile ni s-au tăiat drastic, ne întrebăm efectiv cum vom mai merge la muncă…
Întrebarea pe care ne-am pus-o cu toţii este UNDE SE DUC TOTUȘI BANII STATULUI ALOCAȚI DOMENIULUI FEROVIAR?
În cele ce urmează vă supunem atenţiei concluziile noastre. Poate se va găsii cineva ca, până la urmă, să oblige DNA-ul să facă şi anchete serioase, adică acolo unde dispar multe milioane de euro…

Afaceri prospere pe banii statului

Din ianuarie încoace lumea sindicală feroviară fierbe la propriu. Acum după ultima evaluare a reprezentanţilor FMI putem spune că am dat în clocot. Deja ştim că trebuie restructurată compania naţională şi toate societăţile feroviare din subordine şi că, în esenţă, mai trebuie să plecăm în şomaj încă câteva mii de angajaţi (pe lângă cei disponibilizaţi deja în 2010 şi 2011) pentru a face economii substanţiale la bugetul statului.

Oare aşa să fie?

SNTFC CFR Călători concluzionează în şedinţele AGA din ianuarie şi februarie că actualele secţii şi trase pe linii neinteroperabile sunt ineficiente economic şi decide să renunţe la cel puţin 27 dintre acestea pe care le scoate la licitaţie în noiembrie 2011 şi le atribuie în parte către REGIOTRANS SRL Braşov, TRANSFEROVIAR CALATORI SRL Bucureşti  şi REGIONAL SRL.

Alte articole:   De săptămâna viitoare primariile vor putea cere bani de la stat pentru a trece la iluminarea stradală cu becuri LED
De aici încolo începe telenovela.

Deşi bolnavul nu a murit, rudele (a se citi firmele private care fac transport feroviar) se luptă deja pe împărţirea averii. Şi aici vorbim evident de deja celebrii GANEA IORGU şi COMANA COSTEL patronii SC REGIOTRANS SRL Braşov, dar şi de CĂLIN MITICĂ şi GAGA IULIAN, fraţii lor de la CLUJ care deţin TRANSFEROVIAR CALATORI SRL Bucureşti şi REGIONAL SRL, care, oameni oneşti, şi-au fi împărţit deja viitorul tort.
De unde atâta interes când se tot vaită că transportul feroviar nu e rentabil şi că au nevoie de subvenţii consistente de la stat, chipurile pentru „servicii sociale” ?.
Dacă studiem atent cifrele şi economiile (192.384.000 RON) pretinse de directorul DOBRE după darea afară a angajaţilor în 2010 şi 2011 vom observa cu surprindere că toţi banii  nu se vor mai duce pe salarii ci pe subvenţionarea lui GANEA IORGU, COMANA COSTEL, CĂLIN MITICĂ şi GAGA IULIAN. Avem voie să ne întrebăm atunci cum rămâne cu solicitarea FMI şi cui foloseşte trimiterea noastră în şomaj, pe care tot statul român va trebui să o finanţeze prin acordarea ajutorului de şomaj şi salariilor compensatorii.
Să socotim!
GANEA IORGU, COMANA COSTEL, GAGA IULIAN şi CĂLIN MITICĂ au obţinut prin Hotărârea de Guvern nr. 741/2010, o subvenţie de 113.593.350 RON pentru REGIOTRANS SRL, 14.380.570 RON pentru REGIONAL SRL şi 8.124.360 RON pentru TRANSFEROVIAR Grup SA.

Corecţie de criză de Crăciun!

Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de Sfântul CRĂCIUN (mai exact pe data de 23 decembrie 2010 ca să vedem cât de implicat era Ministerul Transporturilor) apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză. Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă, pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON,  REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei şi golăniei!
Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea noastră afară?!.
Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO gaură la bugetul de stat.
Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale.
De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul.
Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social!!!!? Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare !!!!?
Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii SCHIAUCU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU şi ……!!!!!
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA –  70%.
Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor!? POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 !!!!
Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci …. CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE NOI TREBUIE SĂ FIM CONCEDIAŢI ŞI CU SALARIILE DIMINUATE????.
Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din  Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi ??, evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român.

Alte articole:   Medierea în România este deficitară și acest lucru ne dăunează
Şi acum întrebare simplă:

Câţi dintre dumneavoastră nu v-aţi dori o firmă care să aibă cca.85% din venituri oferite cadou de statul român, care nu se interesează şi chiar nici nu vă întreabă cât de rentabili sunteţi? Aşa să tot faci afaceri.

Tehnic vorbind, ar mai trebui spusă şi încăpăţânarea acerbă a oamenilor de afaceri „oneşti” de a menţine un mecanism de acordare a subvenţiei calculat sub celebra formulă „tren/km” şi nu „călători/km”, mecanism care ar arăta tuturor că trenurile REGIOTRANS SRL, REGIONAL SRL sau TRANSFEROVIAR Grup SA circulă goale şi sunt chiar foarte multe înscrise în acte fără ca cineva să le verifice, măcar prin prisma datelor reale cerute la decontare (adică dacă chiar au circulat toate), pe lângă faptul că în fiecare automotor din ăla celebru sunt 2-3 călători (sâc! – avem şi poze în sensul ăsta).
În 14 noiembrie am văzut cu toţii o poziţie publică, de altfel demnă de toată lauda, a doamnei BOAGIU, care a spus că s-a săturat de subvenţia asta plătită degeaba.
Suntem întru totul de acord dar sincer ne îndoim că va avea puterea să-şi pună în practică intenţiile de eradicare a vampirilor, care sunt sprijiniţi prin mai toate departamentele din Guvern“.

Viitori foşti angajaţi ai RCF Braşov

Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...
  1. asa e! ne vor da pe toti afara sa ramana ei … si spagarii din guvern

    Reply
  2. Da, sa ramana ei, calca-i-ar TRENU”!!!!!!!!
    dar va veni si vremea lor, a desteptilor din Guvern,sa dea socoteala. Asa ca,draga Robert, stai linistit ca daca ii dau pe toti afara vor ramane ei, ajung in a se manca intre ei, ca atat is de prosti ca trebuie sa iasa dintre toti unul mai breaz!!!!!!

    Reply
  3. Primesc un car de ban si ne transporta ca pe niste cartofi cu trocariciuri de import … pericol … nu mai avem nici SMURD …

    Reply
  4. Ce sa mai spunem d-lor? asta este situatia, saracii oamenii (care nu sunt putini – 2500 … ) sunt nevoiti sa stea in somaj, vai de capul lor, fara permise de calatorie, fara nimic, nici ei, nici familiile lor. Unde se vor duce acesti oameni, oare? La privat… , sa fim seriosi… Dar ca sa aiba ei buzunarele pline de dau afara, calca si strivesc tot ce gasesc in cale si ii deranjeaza. Lasa sa traiasca ei, ca doar sunt capii din aceasta institutie si trebuie sa le acordam „respect !!”
    In toata tara asta este o varza fratilor, scapa cine poate, suntem in jungla.
    Asta da viata, sa simti ca traiesti…

    Reply
  5. Credeţi că aţi spus tot. Nici pe depart, domnilor ceferişti.
    După ce că statul îi finanţează masiv, infrastructura feroviară pe care o au în gestiune se duce de râpă pentru că nu au montat nici un şurub deşi aveau obligaţia să o facă prin contractele de închiriere cu statul (dacă e cineva interesat pot să vă trimit şi fotografii interesante despre cât de bine întreţin domnii ăştia infrastructura pe care o au în gestiune).
    Cum este posibil?
    Păi oamenii aceştia au prieteni prin MTI, CNCF CFR SA şi SNTF – uri, al căror unic scop în ultimii ani a fost să contribuie la propăşirea privaţilor şi la punerea pe butuci a companiilor naţionale. Severa şi incoruptibila doamnă ŞTEFĂNESCU ESTRELA, şef serviciu în transport în cadrul CNCF CFR SA şi cea care răspunde de subvenţie este o prezenţă nelipsită la chefurile organizate în Braşov de GANEA IORGU.
    Şi poate nu e lipsit de interes pe unde şi din ce bani îşi fac case (a se citi vile) ŞTEFĂNESCU ESTRELA (undeva prin OTOPENI) şi fostul director COSTACHE NICOLAU, (pe la PODUL OLT – Braşov).
    ALOOOOOOOOO………, DNA – ul…….. se aude?”

    Reply
  6. Domn’e, sunteti cusurgii si rau intentionati. Voi nu stiti ce domeniu de vacanta are Iorgu Ganea in Delta. Piscina, gazon, ponton si-l viziteaza vara in fiecare weekend cu elicopterul. Pai toate astea se tin cu cheltuiala, ce credeti voi. S-apoi, daca voi traiti cum numai voi stiti, vreti ca si Iorgu Ganea sa traiasca ca voi? Nu se poate! Ca doar a baut zeama de morcovi, nu ca voi!
    Oricum, DNA ar putea sa-si faca timp sa verifice si afacerile cu pacuri, bitumuri si altele asemanatoare cu pacura (sau chiar cu aceleasi acte, chiar daca o fi motorina).

    Reply
  7. Interesant domnilor, dar mai sunt multe de spus.
    De exemplu, puţini ştiu că de prin 2008 GANEA şi COMANA refuză să achite TVA – ul pentru subvenţie care până una alta este cam singura sursă de venit. Conceptul e discutabil din punct de vedere fiscal, dar…….. e totuşi de discutat.
    Dacă credeţi că miza e doar subvenţia în sine vă înşelaţi.
    FMI – ul cere întradevăr privatizarea/liberalizarea completă a transportului feroviar. Şi atunci, toţi oamenii de afaceri oneşti de care vorbim se străduie din răsputeri de un an de zile să-şi vândă afacerile către concernul feroviar englez ARRIVA (achiziţionat recent de concernul german feroviar DEUTSCHE BAHN). Numai domnii GANEA IORGU şi COMANA COSTEL ar vrea de la britanici cca. 60 milioane euro pentru REGIOTRANS. Ori ca să obţii aceşti bani trebuie să îţi demonstrezi rentabilitatea, fapt dificil atunci când 86% din venituri sunt din subvenţia dată de stat (pe care MTI încearcă să o reducă puţin în 2011 – toată aprecierea pentru eforturile doamnei ministru BOAGIU, doar că nu toţi cei care o consiliază sunt loiali intereselor CNCF.
    În aceste condiţii e de înţeles de ce se zbat oamenii de afaceri să-şi impună apropiaţi prin funcţii la MTI şi să menţină subvenţia la un nivel ridicat.
    Păi dacă le tai sumele din subvenţie nici cu toate artificiile inimaginabile nu vor mai putea demonstra vreunei firme de pe mapamond că sunt rentabili. Poate aud şi administratorii ARRIVA şi DEUTSCHE BAHN.
    Deschideţi ochii, domnilor din occident!

    Reply
  8. Cica ”Tara arde si….pe unii chiar ii doare-n…”. Dumneavoastra ca ziarist va da-ti de ceasul mortii, noi comentam pe aici si la ora la care scriu astia sunt toti in chef, evident ca pe banii nostrii ai ceferistilor.
    Chiar parca am vazut si un prefect pe acolo… e cam clar nu ….?!!!!!
    Singurul lor necaz e ca nu prea i-a mai onorat nimeni de la ministerul transporturilor, o fi stiind ea ANCA ceva…
    Si apropo, nu v-au invitat la masa?

    Reply
  9. Nu prea m-au invitat la masa, dar sincer, in locul meu, ati fi riscat :D?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.