Contestație respinsă la licitația autostrăzii Ploiești – Brașov

Contestație respinsă la licitația autostrăzii Ploiești – Brașov

Spaniolii de la Acciona Concesiones – FCC Construccion, eliminați de Comisia de Prognoză din cursa pentru construirea în parteneriat public – privat (PPP) a autostrăzi Ploiești-Brașov, au pierdut contestația depusă la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Pe 22 februarie, CNSC a respins ca nefondată contestația depusă de aceștia. Decizia CNSC poate fi contestată în instanță, la Curtea de Apel București.

Spaniolii s-au adresat CNSC după ce Comisia Națională de Strategie şi Prognoză (CNSP) le-a respins solicitarea de a participa la procedura de negociere competitivă în vederea construirii și operării în regim de PPP a autostrăzii Ploiești-Brașov, deoarece asocierea de firme spaniole nu a prezentat acordul de subcontractare dintre ofertanții asociați și cei doi subcontractanți declarați.

Spaniolii calificau la acea data decizia CNSP drept una “absurdă”, “nelegală” și care se datorează ”neînțelegerii specificului contractelor de PPP”, deoarece, potrivit lor, nici nu era nevoie de depunerea unui astfel de acord de subcontractare, atâta timp cât subcontractorii sunt firmele din asociere.

G4Media.ro a scris pe larg despre motivele invocate de spanioli în documentul depus la CNSC.

De construirea în parteneriat public-privat s-au mai arătat interesate următoare asocieri de firme:

  • – SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD – China
  • – ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S – SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG – Turcia
  • – Asocierea STRABAG-IC ICTAS (Lider de asociere STRABAG) – Austria
  • – Asocierea China Communiucations Construction Company LTD(CCCC) – MAKYOL (Lider de asociere CCCC) – China

Autostrada „Ploieşti-Braşov”, prevede o durată de proiectare, execuţie şi operare de 24 de ani. În cadrul proiectului este inclusă şi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire. Valoarea estimată pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro.

Pe autostradă va fi implementat un sistem de taxare “semi-închis”, care prevede bariere, precum și cabine de taxare acolo unde va fi cazul. Tarifele vor fi introduse pe parcursul finalizării tronsoanelor de autostradă. Taxa de utilizare a autostrăzii, care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși, este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul”, scrie în Studiul de fundamentare publicat de Comisia de Prognoză.

Contractul prevede, de asemenea, plăţi anuale din fonduri publice care să asigure recuperarea investiţiei de către partenerul privat.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.