Hoție și terorism!

Hoție și terorism!

In calitate de om politic am datoria să sesisez opinia publică si organele Statului în legătură cu diverse acte de corupție.

Directorul general al TAROM Werner Wolf  (originar din Brașov) riscă să arunce România într-un scandal internațional din cauza actelor grave de corupție pe care le a făcut cu vânzarea celor două avioane Airbus A 310.

Update: pentru cele relatate mai jos pun la dispoziția organelor abilitate actele și documentele care stau la baza acestei dezvăluiri.

Mai jos aveți cronologia actiunilor faptelor de corupție ale directorului general TAROM Werner Wolff, care prin acțiunile sale iresponsabile poate împinge România intr un scandal diplomatic cu repercusiuni grave .

Vânzare aeronave Airbus A310 – TAROM

21.11.2017 – WOLFF este numit în poziția de director general TAROM. (Deducerea logică este că numirea lui WOLFF la conducerea companiei s-a făcut prin trafic de influență deoarece acesta nu are competențe în aviație și nici nu era un cunoscut al administrației publice centrale)

28.11.2017 – Consiliul de administrație aprobă valorificarea celor două aeronave.
(La o săptămână după ce preia mandatul de director general interimar, WOLFF susține că are deja un cumpărător pentru cele două aeronave. Acest lucru este foarte atipic pentru o persoană care nu a avut de a face până la acel moment cu aviația, de unde se poate deduce faptul că el a fost pus la conducerea companiei cu scopul de a instrumenta vânzarea celor două aeronave)

26.12.2017 – WOLFF se deplasează în Armenia deși anunțul de vânzare nu fusese publicat iar acesta nu avea motive licite pentru această deplasare.
(WOLFF merge să negocieze cu armenii vânzarea celor două aeronave, favorizând astfel Armenia Airways CJSC în licitația publică care trebuia să se desfășoare conform legii. Este de menționat că, alte companii din Armenia au fost folosite de către Iran ca paravan pentru ocolirea sancțiunilor internaționale.)

27.12.2017 – Raportul de evaluare al aeronavelor este emis de către East Bridge S.R.L.
(Raportul de evaluare a fost emis de o societate autorizată ANEVAR, dar care nu are experiență în a evalua aeronave, iar criteriile prin care au depreciat valoarea aeronavelor nu sunt corespunzătoare realității, prin urmare evaluarea aeronavelor a fostă făcută necorespunzător. Societatea de evaluare nu este pe lista evaluatorilor aprobați de MINISTERUL TRANSPORTURILOR)

27.12.2017 – Are loc o întâlnire cu reprezentanții Armenia Airways CJSC (administrator armean).
(La întâlnirea cu Armenia Airways CJSC se subînțelege că nu au fost discutate aspecte ale legalității, bonității societății sau a beneficiarilor reali. Tranzacția dintre Armenia Airways CJSC trebuia gestionată ca o tranzacție de mare risc deoarece societatea armeană nu a avut niciodată activitate, capitalul social fiind de doar 83 de euro, societatea nu are date de contact reperabile publicului și îndeplinește toate condițiile unei societăți paravan. Coroborat cu faptul că Armenia este o zonă de conflict și cu datele existente privind companii precum VERTIR AIRLINES, ce au fost folosite pentru ocolirea sancțiunilor internaționale asupra Iranului, această tranzacție trebuia să aibă în vedere stricta respectare a legii 535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului.
19.01.2017 – Este publicat anunțul de vânzare al aeronavelor pe site-ul TAROM.
(Publicarea anunțului privind vânzarea aeronavelor se face doar pe site-ul TAROM, iar companiile precedente interesate de aceste aeronave în 2016 nu sunt recontactate, în concluzie se dorește ca Armenia Airways CJSC să fie singurul participant.)

02.02.2018 – Opinia RAȚIU & RAȚIU privind vânzarea aeronavelor TAROM.
(Opinia societății de avocatură RAȚIU & RAȚIU este că vânzarea aeronavelor trebuie să se facă prin licitație publică conform legii. Negocierea anterioară dintre TAROM și Armenia Airways CJSC nu numai că defavorizează alți potențiali cumpărători, ci încalcă și mandatul adunării generale a acționarilor prin care se solicita „valorificarea aeronavelor în cele mai bune condiții economice”. Nederulând un proces de licitație publică transparent, WOLFF prejudiciază compania TAROM prin dorința exagerată de a vinde aeronavele către Armenia Airways fără a mai fi interesat de alte opțiuni.)

06.02.2018 – Are loc schimbarea administratorului Armenia Airways CJSC cu un cetățean iranian.
(În acest moment WOLFF și consiliul de administrație TAROM trebuiau să aibă o idee clară asupra beneficiarului real. Din moment ce un cetățean iranian preia conducerea companiei, plus faptul că prin companii armene s- au mai folosit scheme de ocolire a sancțiunilor internaționale, survenea obligativitatea legală de a notifica Sistemul Național de Prevenire și Combatere a Terorismului (SNPCT), deoarece acționarul majoritar este MINISTERUL TRANSPORTURILOR, care conform art. 6 alin. 2 este parte a SNPCT. Acest lucru nu a fost făcut de către intermediarii tranzacției, iar analiza riscului privitor la finanțarea terorismului nu a fost efectuat.

20.02.2018 – Nota de fundamentare pentru vânzarea aeronavelor este prezentată consiliului de administrație TAROM
(WOLFF prezintă scrisoarea de intenție consiliului de administrație care nu este convins că o societate precum Armenia Airways CJSC, care are doar 83 de euro capital social, poate să susțină o tranzacție de mare valoare)
23.02.2018 – Mai multe persoane din consiliul de administrație TAROM (Vlad Elena, Bradea Ioana Alexandra, Socol Cristian) își dau demisia, deoarece sunt împotriva vânzării aeronavelor către Armenia Airways, în urma suspiciunilor ridicate de către un alt membru CA asupra bonității proeminentului cumpărător.
(Aceste persoane sunt înlocuite cu alte persoane ce vor favoriza vânzarea aeronavelor TAROM către Armenia Airways, printre care PETRAȘCU Elena și BRATU Georgeta Magdalena)

-> 3 luni mai târziu, după mari dificultăți, WOLFF reușește să convingă consiliul de administrație să aprobe vânzarea.

08.05.2018 – Statele Unite ale Americii impune sancțiunile internaționale asupra Iranului, printre care interdicția de a comercializa aeronave de pasageri și alte piese și servicii.
(Sancțiunile impuse de către Statele Unite ale Americii asupra Iranului afectează acordul JCPOA – Joint Comprehensive Plan Of Action, care dădea posibilitatea vânzării de aeronave către Iran. Conform Departamentului de Stat american, Republica Islamică Iran a fost desemnată ca stat terorist încă din 1984. Având în vedere aceste informații, este lesne de înțeles că sporirea capacității de transport a Iranului favorizează în mod direct terorismul.)

20.06.2018 – prima aeronavă TAROM înmatriculată deja în Armenia sub nr. EK31001 decolează către Erevan, fiind pilotată de echipaj TAROM.
(La data la care zborul a fost efectuat de către piloții TAROM, aeronava era înmatriculată în Armenia și intrase în proprietatea Armenia Airways. Echipajului TAROM nu îi era permis să opereze aeronava din moment ce aceștia nu sunt angajați Armenia Airways și nu au făcut un curs de conversie la operator.)

26.06.2018 – a doua aeronavă TAROM înmatriculată sub EK31002 decolează către Erevan, fiind pilotată de echipaj TAROM.
(Și de această dată aeronava este livrată de către piloți TAROM în aceleași condiții de nelegalitate, fără a fi angajați Armenia Airways sau a avea un curs de conversie la operator, așa cum prevede ORO.FC.120 Operator conversion training din EU 1178/2011.
01.12.2018 – Armenia Airways CJSC vinde cele două aeronave către Iran Air Tours, prin încălcarea sancțiunilor internaționale.
(Capacitatea de transport a Iranului este mărită cu două aeronave de dimensiuni mari care pot transporta persoane și mărfuri. Din moment ce Iran Air se află sub controlul Gărzii Revoluționare din Iran, este de notorietate faptul că se folosește de aeronavele din flotele companiilor aeriene pentru a transporta luptători și armament în zonele de conflict. În acest moment capacitatea lor a fost sporită cu alte 2 aeronave. Motivul pentru care există astfel de sancțiuni internaționale este acela de a reduce capacitatea de transport, cu scopul evident de a minimiza efectele terorismului.)

Concluzii:
WOLFF a fost numit la TAROM cu scopul de a duce la îndeplinire planul unui grup de interes ilicit pentru a devaliza compania, printre altele și vânzarea celor două aeronave către Armenia Airways CJSC, având la cunoștință natura tranzacției și beneficiarii reali.
WOLFF a colaborat cu forțe străine pentru a intermedia o vânzare printr-o companie paravan în vederea favorizării actelor de terorism. De ce s-ar expune WOLFF la o asemenea schemă periculoasă? Pentru beneficiile pe care le-ar fi obținut în urma intermedierii acestei vânzări, încasând aceste beneficii în timpul deplasării sale în India.
WOLFF, prin acțiunile sale nesăbuite, va pune România într-o lumină nefavorabilă, arătând că SNPCT, din care MINISTERUL TRANSPORTURILOR face parte, este ineficient. WOLFF a forțat România să contribuie în mod direct la favorizarea actelor de terorism perpetuate de Iran, stat declarat terorist de mai multe țări și organizații non-guvernamentale.

  • Radu Cristescu
  • primvicepreședinte Partidul Ecologist Român
Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.