Patru linii RATBV din Brașov vor fi deservite de troleibuze

Patru linii RATBV din Brașov vor fi deservite de troleibuze

RATBV va introduce transportul electric pe patru dintre cele mai aglomerate linii din oraș. Este vorba despre linia 1 (Livada Poştei – Triaj), Linia 2 (Livada Poştei – Rulmentul), Linia 6 (Saturn – Livada Poştei) şi Linia 31 (Valea Cetăţii – Livada Poştei).

Astfel, autobuzele diesel vor dispărea, fiind înlocuite cu cele 26 de troleibuze articulate noi care vor fi cumpărate pentru Brașov de Ministerul Dezvoltării Regionale prin Programul Operațional Regional în baza unui parteneriat încheiat între cele două instituţii, iar traseele sunt amintite în caietul de sarcini al licitației.

Conform aceluiaşi document, dintre cele 26 de troleibuze, 6 vor fi alocate pentru linia 1, 3 pentru linia 2, 10 pentru linia 6 şi 7 pentru linia 31.

Primarul Brașovului, George Scripcaru a explicat că rutele au fost alese pentru că, în mare, acestea sunt acoperite în ceea ce privește rețeaua de alimentare. Unde nu există fire de contact, respectiv tronsonul Ceasul Rău – Livada Poștei – Bulevardul Eroilor – Patria, motoarele troleibuzelor vor fi alimentate de acumulatori, care pot asigura deplasarea vehicului pe o distanță de 5 km.

O altă condiţie impusă prin caietul de sarcini este ca aceste mijloace de transport în comun să aibă autonomie pe baterii, astfel încât să poată circula şi atunci când liniile de contact nu sunt sub tensiune.

„Am ales patru dintre rutele care pe de o parte îndeplinesc condiţiile de încărcare, iar pe e altă parte au şi reţea de contact pe cea mai mare parte. Acesta este unul dintre proiectele de transport în comun care sperăm să crească şi calitatea acestuia, prin asigurarea unui transport cât mai puţin poluant. În acest sens, urmează şi alte achiziţii de troleibuze, autobuze electrice şi hibrid care să circule pe traseele din Braşov”, a declarat George Scripcaru.

Cele 26 de troleibuze unt de tip articulat, cu planşeu jos (podea integral coborâta), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă – kneeling).Viteza maximă de circulaţie a acestor troleibuze va fi de 75 km/h, limitată cu dispozitiv limitator de viteză reglat la 55 km/h. De asemenea, troleibuzele vor fi dotate cu sistem de recuperare și înmagazinare a energiei la frânare.

Valoare totală a fost estimată la estimate la 78 de milioane lei fără TVA.

Licitația a fost lansată zilele trecute de Ministerul Devoltării , iar ofertele vor putea fi înregistrate până la data de 15 noiembrie 2018, atribuirea urmând să aibă loc cel târziu în mai 2019.

Loading...
  1. Exista si troleibuze neelectrice?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.