A fost lansat Programul de microindustrializare

A fost lansat Programul de microindustrializare

Circa 165 de companii din întreaga țară ar putea ajunge să beneficieze de un ajutor de stat de până la 450.000 lei, în acest an. Luni dimineață a fost deschisă sesiunea de depunere online a planurilor de afaceri pentru a obține această finanțare.

Oportunitatea este oferită de Guvern, prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, care gestionează Programul naţional multianual de microindustrializare.

Pot aplica firmele mici și mijlocii care au o vechime de cel puțin un an. Sunt excluse de aici cele din Regiunea București – Ilfov. Timpul de depunere a planurilor de afaceri este scurt, doar până la sfârșitul lunii, dar beneficiile sunt mari. De altfel, majoritatea celor interesați probabil că s-au pregătit, documentele au fost postate pe site-ul ministerului de acum o lună. Industrie înseamnă nu doar firme cu sute de angajați, și cu doi-trei. Personal mi-aș dori cat mai multi beneficiari din Brașov. Economia județului are nevoie de industrie într-o proporție mai mare. În 2016, ponderea în cifra de afaceri a județului era de numai 5% pentru industrie, față de 15% pentru comerț”, anunță deputatul Roxana Mînzatu.

O companie va putea solicita și primi un ajutor nerambursabil de maximum 450.000 lei care va putea însemna cel mult 90% din valoarea cheltuielilor proiectului. Diferența de minim 10% va fi aportul propriu al companiei solicitante sau cofinanțarea la proiect. Compania va putea aduce cofinanțarea, fie din surse proprii, fie apelând la componenta de creditare

Costurile eligibile, adică cele care pot fi decontate cu ajutorul nerambursabil primit sunt precizate pe categorii în anexa 13 la ghidul programului de finanțare. Acolo se găsesc și sumele maxime pe fiecare tip de cost care sunt acceptate la finanțare. De exemplu, se poate cumpăra mobilier, birotică, sisteme de protecție a valorilor umane dar acestea nu pot depăși 60.000 lei. Un alt exemplu: sunt eligibile echipamentele tehnologice și IT, aparate de măsură și control, autoutilitarele, achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie, inclusiv din elemente prefabricate, instalațiile de încălzire și climatizare. De asemenea, programul oferă posibilitatea de a se deconta din ajutorul primit realizarea site-ului afacerii, plata unui consultant sau comisionul datorat fondului de garantare a creditelor pentru IMM (dacă este cazul)”, explică deputatul brașovean.

În anul 2018 Guvernul oferă 74.359.000 lei sumă care, se va regăsi anual în buget, până în 2020.

„În curând se vor putea depune proiecte în programului guvernamental denumit, pe scurt, COMERȚ 2018. Schema de finanțare nerambursabilă susținută de la bugetul de stat vizează dezvoltarea şi modernizarea activităţii comercianţilor şi prestatorilor de servicii de piaţă”, completează Roxana Mînzatu.

Loading...
  1. Matracuca aceasta uita ca e reprezentanta celor care au distrus in 28 de ani in mod deliberat marea industrie pe care Romania a avut-o si au dat resursele tarii spre exploatare companiilor din afara Romaniei.
    Acum vin prea-minunatii si spun ca incurajeaza microindustrializarea pe bani de la buget, bani care sunt de fapt contributiile noastre din taxe si impozite, “donate” visteriei guvernului si apoi returnate ca (sic) fonduri nerambursabile…

    Si tot aceasta matracuca are impresia ca “promovarea” dumneai ca parlmentar s-a facut pe merite deosebite(emisiunea “Secretele Brasovului”): https://www.youtube.com/watch?v=62oOA_LtgMI
    De fapt s-a facut doar pe principii de “proxenetism politic” – a se vedea ca prin legea finantarii activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale, promovarea femeilor pe locuri eligibile aduce subventii in plus partidelor, subventii proportionale cu numarul femeilor promovate: http://www.roaep.ro/finantare/wp-content/uploads/2016/05/Legea-nr.-334-2006-actualizata.pdf

    “ART. 18
    (1) Partidele politice primesc anual subvenţie de la bugetul de stat, în condiţiile legii.
    (2) Suma alocată anual partidelor politice nu poate fi mai mare de 0,04% din veniturile prevăzute în bugetul de stat. Pentru partidele politice care promovează femei pe listele electorale, pe locuri eligibile, suma alocată de la bugetul de stat va fi majorată proporţional cu numărul mandatelor obţinute în alegeri de candidaţii femei”

    Ca sa nu mai vorbim de faptul ca in 2017 au incercat sa ridice stacheta si sa acceada in esalonul “proxenetismului politic de lux” dubland tariful doamnelor si de asemenea sa modifice referinta de calcul a subventiilor de la “venitul la bugetul de stat” la “produsul intern brut” ca sa castige si gura lor o paine cinstit furata de la comunitate…
    Se poate urmari usor procesul legislativ prin care au incercat sa ne fure “legal”: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=16710

    Aceasta este forma pe care presedintele a promulgat-o in 2018 dar pe care CCR a declarat-o neconstitutionala in ansamblu:
    http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2017/pr505_17.pdf

    “Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    Articol unic.
    – La articolul 18 din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 23 iunie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    „(2) Suma alocată anual partidelor politice de la bugetul de stat este de cel puţin 0,01% şi de cel mult 0,04% din produsul intern brut. Pentru partidele politice care promovează femei pe listele electorale, pe locuri eligibile, suma alocată de la bugetul de stat va fi majorată dublu proporţional cu numărul mandatelor obţinute în alegeri de candidaţii femei.”

    Pentru cei interesati sa afle si cati bani primesc partidele politice din buzunarele noastre, informatiile sunt foarte publice si ar fi de dorit ca ele sa fie promovate in media astfel incat cetatenii sa stie exact ce bani le papa partidele politice:
    http://www.roaep.ro/finantare/subventii-publice-2018/

    In acelasi dulce stil clasic ca cel al politicienilor de la carma tarii care acum sprijina din marele lor suflet microinsudtrializarea, pe plan local primaria BV a distrus in mod deliberat aria verde din zona Garii BV si acum se straduie, evident tot pe banii nostrii, sa o refaca…
    In Romania se merge foarte mult pe principiul “cine face si desface are toata ziua ce face” sau si mai nimerit “cooperativa munca in zadar”… dar pana cand?

    Reply
    • Frumos comentariu. Am aflat lucruri noi. Multumesc.

      Reply
      • Cu placere. Ar fi util ca toti cetatenii sa se implice in astfel de investigatii si sa le mediatizeze pentru a fi cunoscute matrapazlacurile din spatele cortinei.
        Un urmator pas ar putea fi efectuarea unor vizite oficiale (audiente programate) la cabinetele de parlamentar ale alesilor si sa le cerem respectuos printr-o cerere scrisa sa demonsteze ca voturile pe care le dau in plenul Parlamentului pe diverse proiecte legislative sunt conform cu vointa si in slujba poporului.

        Propunerea aceasta vine ca alternativa la protestele de strada pentru ca protestele ii legitimeaza pe mai-marii comunitatii sa “hraneasca” si “sporeasca” in mod activ efectivele fortelor de ordine precum si “munitia” aferenta, asa cum de altfel se observa in ultima vreme.
        Concret, noi cetatenii iesim in strada, ei guvernantii suplimenteaza fortele de ordine, protestele noastre fiind obiectul lor de activitate

        Rezultatele protestelor nu sunt vizibile, parerea comunitatii nu conteaza pentru mai marii cetatii, deci protestele si referendumurile sunt aproape inutile(a se vedea ca aproximativ 7 milioane de romani au votat in 2009 pentru parlament unicameral si 300 de parlamentari, votul a fost validat de CCR si ar fi trebuit sa fie deja creat cadrul legal de catre legislativ si apoi sa fie implementata aceasta vointa a poporului).

        Deci ceva e de facut, dar in mod inteligent, evitand sa ne coboram la nivelul si la asteptarile „alesilor”.

        Si o posibila reforma fundamentala ar putea veni daca s-ar trece de la mandat reprezentativ al alesilor la mandat imperativ astfel incat sa se evite traseismul politic, derapajele legislative si bataia de joc a alesilor, existand si posibilitatea de a retrage mandatul de parlamentar inainte de sfarsitul celor 4 ani, daca e nevoie, astfel incat cel mandatat sa nu arda gazul de pomana pe banii cetatenilor in Parlament.
        Detalii: http://blog.avocatoo.ro/mandat-reprezentativ-vs-mandat-imperativ/

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.