S-a dat ordinul de începere a lucrărilor la Aeroport. Fără panglică!

S-a dat ordinul de începere a lucrărilor la Aeroport. Fără panglică!

Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a dat ordinul de începere a lucrărilor la etapa a treia pentru Aeroportul de la Ghimbav.

„Am semnat ordinul de începere a lucrărilor la Aeroport. Nu am considerat necesar să facem din această etapă una festivistă, cu tăiere de panglici, pentru că lumea s-a săturat de festivitpți și așteaptă de la noi să vadă că se întâmplă lucruri concrete, iar eu aceasta mi-am propus când am preluat mandatul”, a declarat Adrian Veștea, contactat de newsbv.ro

Potrivit proiectului, ce-a de-a III-a etapă, cuprinde execuția căii de rulare Alfa, cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri plus acostamente, platformei de îmbarcare-debarcare, care va avea dimensiunea de 135 m/145 m şi va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 de metri, și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj, aferente pistei de decolare-aterizare.

Lucrările vor fi executate de SC PORR Construct SRL din Bucureşti, care a avut oferta de preţ cea mai scăzută (26.581.072,28 lei plus TVA în valoare de 5.050.403,73 lei). Lucrările vor dura patru luni de la momentul deschiderii şantierului. Contractul este finanţat cu bani de la buget.

De asemenea, preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea a anunțat că au început și studiile CBR  pentru pista aeroportului. CBR, California Bearing Ratio, măsoară capacitatea portantă a pământului natural și este este un coeficient în funcție de care se stabilește ce tonaj suporta terenul alăturat pistei de aterizare.

Loading...
  1. Dragilor,

    Sunt unul dintre brasovenii care doreste disperat sa poata zbura de aici oriunde in lume. Din nefericire suntem condusi la CJ de incompetenti de sus pana jos, de la Presedinte la consilierii care nu inteleg nimic din ceea ce inseamna strategie, viziune, progres. Ne-am pricopsit cu indivizi care din 4 in 4 ani vorbesc despre Aeroport fara sa inteleaga de fapt ce fac. Sunt foarte curios ce se va intampla cu banii irositi din bugetul CJ, mai ales cu cei care-i cheltuiesc inconstient pe proiecte sortite esecului.
    Am si eu o intrebare pentru cei care se uita pe aici. De fapt mai multe.
    1. Daca exista vreun studiu privind curentii de forfecare?
    2. Daca functionarea aeroportului este conditionata de existenta autostazii BV-Bucuresti?
    3. Cine raspunde pentru o investitie facuta fara studiu de impact privind costurile de operare viitoare?
    4. De ce nu se vorbeste nimic de inexistenta interesului pentru ca aeroportul Brasov sa fie un HUB pentru vreun operator aviatic/aeroportuar?
    5. De ce Adi Vestea trage tare cu piste si studii care golesc bugetul CJ-ului in detrimentul altor proiecte care ar rezolva situatia drumurilor din judet?
    6. Care sunt conditiile reale de aterizare/decolare si cum se poate face asta, cu ce tip de avioane si ce va putea zbura in mod real de la Brasov.

    Si mai am vreo 100 de intrebari pentru Adi Vestea. Pregateste-te. Nu am vazut in viata mea un Presedinte de CJ mai disperat dupa voturi de la Cancescu incoace. Oare de ce noi brasovenii avem ghinionul asta sa ii suportam?

    Reply
  2. Este bine cand se porneste totusi cate ceva sa fim optimisti . Brasovul are nevoie de acest aeroport de vreo 100 de ani ca de aer ,pentru ca in caz de cataclisme, de urgente nationale si de deplasari economice rapide aeroportul poate fi o salvare . In toate analizele privind desemnarea Brasovului ca si capitala culturala, artistica sau orice eveniment important , ca si punctaj determinant este „Aeroportul” .Toti cei care nu gandesc astfel pentru Brasov vor invoca toto felul de curenti , de impacte defavorabile si mai stiu eu ce . Hitler cand facea autostrazi si aeroporturi in Germania fiti convinsi ca nu avea nici un studiu de curenti de forfecare ,de impact sau de fezabilitate si nemtilor le-a prins foarte bine . Nu stiu daca aeroportul Brasov va fi un succes financiar de la inceput dar sigur le va prinde foarte bine Brasovenilor si investitorilor care nu vor mai fi obligati sa faca din Bucuresti sau Sibiu cate 3-4 ore sa ajunga pana la Brasov. Dupa cum vedeti nici un guvern nu a vrut sa ajute acest demers si deci cu atat mai mult este laudabil efortul judetului de eleborare a acestui proiect . La intrarea in judetul Brasov ar trebui instalat un panou cu toti cei care sau impotrivit acestui proiect iar pe primele locuri ar trebui sa fie Traian Basescu omul care a omorat rand pe rand Flota Romaniei, transportul feroviar si cel rutier (cand toti din jurul Romaniei construiau autostrazi el spunea la Marius Tuca ca Romania nu are nevoie de autostrazi ) , Radu Berceanu care spunea ca el cat va fi ministru transporturilor in Brasov nu se va construi aeroport.si in general PDL-ul , si multi altii . Sa privim acesta veste ca pe o raza de speranta si sa ajutam fiecare dintre noi cu ce putem , chiar si cu influenta . Ma asteptam mai mult de la domnul Tiriac Care stie destul de bine cand a venit cu investitorul American pentru Stegu Rosu in anul 1992 , acesta i-a spus ca ar veni dar daca nu este aeroport nu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.