O nouă etapă în construcția Aeroportului Brașov – Ghimbav

O nouă etapă în construcția Aeroportului Brașov – Ghimbav

În perioada următoare, începe o nouă etapă, în construcția celui mai important aeroport din Transilvania, Aeroportului Brașov – Ghimbav.

După mai bine de trei ani și jumătate de blocaje, timp în care administrația județeană a căutat soluții să continue, pe cont propriu, investiția, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a anunțat debutul unei noi etape a lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav.

La finele săptămânii, firma care a câştigat contractul pentru execuţia lucrărilor la căile de rulare Alfa şi la altor amenajări de lângă pistă, a început organizarea de șantier. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea pe pagina personală de facebook.

„Constructorul căilor de rulare ale Aeroportului Internaţional Braşov a început organizarea de şantier. Am fost prezent să le urez spor la treabă“, a scris Veştea, unde a postat şi o fotografie-mărturie.

Potrivit proiectului, ce-a de-a III-a etapă, cuprinde execuția căii de rulare Alfa, cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri plus acostamente, platformei de îmbarcare-debarcare, care va avea dimensiunea de 135 m/145 m şi va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 de metri, și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj, aferente pistei de decolare-aterizare.

Lucrările vor fi executate de SC PORR Construct SRL din Bucureşti, care a avut oferta de preţ cea mai scăzută (26.581.072,28 lei plus TVA în valoare de 5.050.403,73 lei). Lucrările vor dura patru luni de la momentul deschiderii şantierului. Contractul este finanţat cu bani de la buget.

De asemenea, preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea a anunțat că au început și studiile CBR  pentru pista aeroportului. CBR, California Bearing Ratio, măsoară capacitatea portantă a pământului natural și este este un coeficient în funcție de care se stabilește ce tonaj suporta terenul alăturat pistei de aterizare.

Reamintim că pista de decolare-aterizare, care a costat 17 milioane de euro, a fost inaugurată în 3 octombrie 2014.  Pista de decolare-aterizare are o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 60 de metri, care permite aterizarea unor aeronave de tipul Boeing 767, 757 şi Airbus 310 sau 300.

 

Loading...
  1. Interesante modele de avioane ati amintit pentru pista …. aproape niciunul nu se mai produce cu exceptia 767 Boeing.. :))))))

    Reply
    • Orice avion sub marimea lui 767 poate ateriza, si considerand ca se poate efectua marirea pistei m-ai tarziu, avioane m-ai mare o sa se poate sa fi suportate. Exemple: A330 si mai mic, toate CRJ, SAAB, Boambardier, B767 si mai mic, este posibil B777 sau 7E7 Dreamliner. etc

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.