Protecţia Consumatorului face echipă cu Primăria Braşov pentru rezolvarea problemelor din domeniul imobiliar

Protecţia Consumatorului face echipă cu Primăria Braşov pentru rezolvarea problemelor din domeniul imobiliar

Problemele sau chiar ţepele de care au avut parte unii braşoveni în domeniul imobiliar sunt şi în atenţia Comsiariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului.

Din păcate, problemele sunt multe, pornind de la faptul că mulţi au plătit avansuri pentru o  locuinţă pe care nu au mai primit-o niciodată până la crearea unor obligativităţi pentru viitorii proprietari, cum ar fi paza de către o anumită firmă ori comisioane pentru serviciile de administraţie din partea firmei dezvoltatorului.

„Facem eforturi ca la nivelul Comisariatului pentru Protecția Consumatorului Brașov, împreună cu Primăria Braşov la care am găsit deschidere şi cu celelate autorităţi locale, să reglementăm situaţia în domeniul construcțiilor pe raza municipiului Braşov, astfel încât cetăţeanul să nu mai fie păcălit. La câteva deficienţe am găsit rezolvare, dar mai avem de lucru”, a declarat comisarul șef regional de la Protecția Consumatorului, Sorin Susanu.

El a precizat spune că s-au primit reclamaţii de la braşoveni, multe pentru existența clauze abuzive din contractele încheiate la cumpărarea locuinţelor și că se face o amplă acţiune de control la dezvoltatorii imobiliari din judeţ, nu doar în municipiu.

„În cel mai scurt timp dorim să avem o imagine clară a ceea ce se întâmplă în oraş, pentru că nu doar unele clauze din contractele de vânzare-cumpărare, respectiv predare, pe care noi le considerăm abuzive, sunt problema. S-au făcut antecontracte, nişte promisiuni în fapt, de vânzare-cumpărare, în baza cărora, în multe situații în Brașov, s-au plătit avansuri consistente din partea consumatorilor, dar proiectele imobiliare nu s-au mai realizat. Practic, oamenii au fost puși în imposibilitatea de a intra în posesia apartamentului, dar şi de a-şi recupera banii daţi”, ne-a spus Susanu.

În opinia acestuia, pentru a evita astfel de situaţii, ar trebui să se găsească o formulă legală, împreună cu Camera Notarilor, astfel încât un antecontract de vânzare-cumpărare să se încheie doar dacă există autorizația de construcție pentru imobilul în cauză, în contextul în care au fost promise şi vândute apartamente, iar ulterior nu s-a primit autorizaţie de construcţie pentru acele proiecte imobiliare ori, în cazul în care a fost obţinută autorizaţia, era diferită faţă de ceea ce a promis dezvoltatorul imobiliar, cum ar fi regimul de înălţime.

O altă problemă identificată de Protecţia Consumatorului, în urma reclamaţiilor primite de la braşoveni, este aceea că, în cazul unor construcţii aproape finalizate, acestea nu ar avea autorizații de construcții, situaţii întâlnite în cartierul Tractorul, dar și din zonele limitrofe Brașovului sau în centrul oraşului, deşi blocurile sunt finalizate.

Alte vicii ascunse în contracte

Potrivit comisarului şef regional Sorin Susanu, oamenii se mai plâng de faptul că doar după ce s-au mutat în noile locuinţe au descoperit vicii ascunse în contracte.
„Discutăm despre probleme dintr-un mare cartier al municipiului, Bartolomeu (Avantgarden – n.a.), de unde ni s-a reclamat că nu există partiția de curent electric, ci este o revânzare din partea dezvoltatorului. În alte zone, consumatorilor li se impune ca reţele precum cele de internet şi cablu tv să fie contractate de la o anumită societate, nu de la cele preferate de cetățeni și în care poate au mai multă încredere, practic realizându-se o revânzare şi a acestor servicii. În unele contracte se interzice asocierea între proprietari, pentru o perioadă de timp, sau există obligativitatea ca firma care administrează blocul să fie una care este agreată de dezvoltatorul imobiliar, dacă nu este chiar a lui, şi care percepe tot felul de taxe și comisioane. Apoi, sunt situaţii în care proprietarilor le sunt impuse serviciile anumitor firme de pază, de îngrijire a spaţiului verde, şi altele asemenea. Toate aceste lucruri sunt abuzive, din punctul meu de vedere şi am demarat o campanie de verificare a tuturor aspectelor reclamate de braşoveni”, a mai declarat Susanu.
Pe de altă parte, odată mutaţi, mulţi braşoveni s-au plâns de calitatea construcţiei, reclamând că pereţii nu sunt izolaţi corespunzător, că se aude ce se întâmplă în locuinţa vecinilor sau că termenul de garanţie nu este respectat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate