Ce artere se repară și de ce nu se pot asfalta mai multe străzi în cartierul Tractorul?

Ce artere se repară și de ce nu se pot asfalta mai  multe străzi în cartierul Tractorul?

Dezvoltarea imobiliară în cartierul Tractorul a determinat, pe bună dreptate, şi o serie de nemulţumiri pentru locuitorii din zonă. Foarte mulţi s-au plâns de starea străzilor, în contextul în care dezvoltatorii imobiliari s-au preocupat de construirea blocurilor, nu şi de infrastructura aferentă – amenajarea căilor de acces, iluminat public etc., consideră preşedintele organizaţiei municipale a PNL Braşov, liderul grupului consilierilor locali liberali Adrian Oprică.

Ce străzi se vor asfalta?

Pentru acest an, în cartierul Tractorul, municipalitatea a prevăzut bani de la bugetul local pentru asfaltarea următoarelor străzi sau tronsoane de drumuri: Ionel Teodoreanu, Eugen Jebeleanu, George Călinescu, I.C. Brătianu (între 13 Decembrie şi Liviu Rebreanu), George Bacovia (tronsonul dintre I.C. Brătianu și Nicolae Labiș), Liviu Rebreanu (între Labiș și Ioan Popasu), Emanoil Bernfeld (de la intersecția cu Ioan Baciu la cea cu Ioan Popasu), Ioan Baciu (între 13 Decembrie și Ioan Ursu), Ioan Popasu (între 13 Decembrie și Ioan Ursu).

„După cum am anunțat, în acest an se vor face studiile de fezabilitate pentru toate străzile din cartierul Tractorul, indiferent de regimul juridic – proprietate publică, privată sau girate în bănci. În paralel, se face și inventarierea acestora din punct de vedere juridic, pentru că lumea trebuie să înțeleagă că municipalitatea nu poate investi în iluminatul public, în rețelistică, carosabil, trotuare, zone verzi  adiacente etc., decât dacă proprietarii din zonă cedează municipiului terenul necesar acestora.  Nu este legal să asfaltezi pe domeniul privat şi nici nu poţi să asfaltezi doar un sens ori doar o porţiune. În plus, legislaţia nu permite să faci exproprieri în interes public în astfel de situaţii”, spune Adrian Oprică.

Consilierul local PNL mai precizează că străzile vor fi amenajate până la un anumit stadiu, pentru că în zonele de şantier vor circula maşini de mare tonaj şi va afecta drumul, motiv pentru care stratul final de asfalt se va turna după finalizarea lucrărilor.

Mai mult, mai precizează Oprică, lumea trebuie să conştientizeze faptul că, dacă pe o porţiune de drum privat se întâmplă un accident, în care din diverse motive se ciocnesc două maşini că sunt gropi sau este lovit un pieton, proprietarul terenului poate avea chiar responsabilitate penală.

Apel către proprietari, pentru a grăbi procedurile

Adrian Oprică

„După cum a fost informată opinia publică, un dezvoltator imobiliar din cartierul tractorul a donat, la sfârşitul anului trecut, un teren pentru construirea unei creşe şi a unei grădiniţe. La începutul anului, în ianuarie, municipalitatea  a făcut deja demersuri pentru întocmirea studiilor de fezabilitate, iar Consiliul Local a prevăzut bani chiar şi pentru partea de execuție a lucrărilor, pentru că suntem conștienți că dezvoltarea urbanistică în zonă necesită astfel de obiective necesare comunităţii. Vreau să se înţeleagă că există deschidere din partea noastră, dar nu putem grăbi lucrurile până când toţi proprietarii de pe o stradă nu cedează terenurile pentru stradă, astfel încât specialiștii din Primărie să se apuce de treabă. Este o procedură care poate dura timp, mai ales dacă sunt multe parcele, pentru că fiecare proprietar trebuie să meargă la notar pentru întocmirea actului de donație, apoi trebuie depusă documentația la Primărie și aprobată în Consiliul Local, abia ulterior se poate face demersuri pentru întocmirea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice și de execuție a lucrărilor. Pentru orice problemă ce ține de administrația publică pentru a fo rezolvată, dar și pentru informații suplimentare, pot fi găsit la sediul pe care îl avem pe strada Bronzului nr.5, în fiecare zi de marți, între orele 17.00 -19.00”, a concluzionat consilierul local Adrian Oprică.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.