Elevii brașoveni vor învăța Fizica prin metoda investigației

Elevii brașoveni vor învăța Fizica prin metoda investigației

Peste 500 de elevii brașoveni vor participa la cursuri de științe exacte predate prin metode inedite.

Începând din această lună, Braşovul va avea 20 de „profesori altfel” formaţi de Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale (CEAE), cu sprijinul Carmeuse.

Primii ”profesori altfel” din Brașov și-au însuşit cunoștințele și abilitățile necesare utilizării metodelor active în învățarea științelor exacte (Fizică și Chimie) în școală. Astfel, de săptămâna viitoare peste 500 de elevi din școlile din Brașov vor învăța prin metoda investigației la orele de fizică și chimie.

„Profesorii altfel” sunt cei care încurajează curiozitatea naturală a copiilor față de lumea înconjurătoare și le stimulează, prin tot ceea ce fac, dorința de a descoperi, de a înțelege, de a gândi și capacitatea de a pune sub semnul întrebării ceea ce văd în jurul lor.

Una dintre cele mai eficiente metode de a le păstra vie curiozitatea elevilor și de a-i ajuta să înțeleagă mai bine fenomenele studiate la științele naturii este metoda investigației. Un elev învață prin investigație atunci când se află în fața unei probleme, când studiază cu atenție datele și relațiile cauzale și reușește să găsească cea mai bună soluție. În tot acest timp, profesorul devine facilitator al cunoașterii și, în același timp, un partener al elevilor în procesul de învățare. Acest mod de lucru conduce la o înțelegere mai profundă a fenomenelor pe care le studiază (are loc o învățare de profunzime) și este folosit și în procesele de raționare din viața de zi cu zi.

„Modernizarea metodelor de predare la clasă a științelor naturii este modul prin care noi, echipa CEAE, ne implicăm în mod activ în vederea scăderii analfabetismului științific în rândul elevilor din România. În acest moment, 38,6 la sută dintre elevii de 15 ani sunt analfabeți științific, ceea ce înseamnă că nu înțeleg și nu pot explica științific fenomenele din jurul lor. Fără o intervenție strategică în acest sens, România riscă să genereze o criză a angajaților capabili să răspundă nevoilor economice, pe care nu o va mai putea gestiona. Pentru că odată ajunși acolo, nu vom mai putea avea o economie care să țină pasul cu progresul tehnologic, din simplul motiv că vor exista tot mai puțini oameni care să poată gestiona aceste procese tehnologice”, a declarat Cristian Hatu, președintele CEAE.

Până în prezent, comunitatea de „profesori altfel” numără peste 1.800 de membrii la nivel naţional şi, cu sprijinul Carmeuse acestei comunităţi i se vor alătura şi cei 20 de profesori brașoveni.

Astfel, în cel de-al doilea semestru al anului şcolar 2017 – 2018, alți 500 de elevi vor fi beneficiarii noii metode de învățare a științelor la clasă.

Tot cu sprijinul Carmeuse, anul trecut, au mai fost formați 25 de profesori de știinte exacte în județul Dâmbovița.

Foto: ceae.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.