Cele mai importante practici pentru optimizarea SEO în 2018

Cele mai importante practici pentru optimizarea SEO în 2018

Daca iti doresti sa obtii o pozitie buna in Google, trebuie sa stii ca optimizarea SEO este o activitate pe care trebuie sa o faci constant si ca nu trebuie sa abandonezi dupa primele rezultate vizibile. In aceeasi nota, este foarte important sa cunosti permanent cele mai noi practici in optimizarea SEO.

In plus, daca nu esti la curent cu ultimele noutati in acest domeniu, este foarte posibil sa folosesti tehnici pe care Google nu le mai accepta, ceea ce inseamna ca risti sa primesti o penalizare. Afla care sunt cele 7 trenduri in optimizarea SEO pentru anul 2018:

Fundamentele optimizarii SEO nu se schimba nici in 2018

Lucrurile nu se schimba din acest punct de vedere. Google este in continuare cel mai cunoscut si folosit motor de cautare din intreaga lume. De altfel, Google isi propune in continuare sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai buna, care sa le satisfaca nevoile. Prin urmare, optimizarea SEO trebuie sa fie indreptata si in 2018 spre crearea unui continut de calitate si cat mai relevant pentru utilizatori.

Iti prezentam in continuare unele din cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere pentru o optimizare SEO eficienta si de calitate:

  • – optimizarea vitezei de incarcare a paginilor site-ului atat pentru varianta desktop, cat si pentru cea mobile
  • – optimizarea site-ului pentru varianta mobile
  • – optimizarea on page a site-ului
  • – crearea un sistem de backlinkuri de calitate
  • – realizarea unui continut de calitate si relevant pentru utilizator
  • – folosirea cuvintelor cheie in mod inteligent.

Cautarile vocale

Intr-adevar, regulile de baza ale optimizarii SEO nu se schimba, insa anul 2018 aduce cu sine si vesti noi. Cautarile vocale nu sunt o noutate, insa ele devin din ce in ce mai populare in randul utilizatorilor din intreaga lume. In plus, dispozitivele de tip „boxe smart” precum Google Home sau Amazon Alexa sunt pe zi ce trece mai utilizate, ceea ce inseamna ca procentul de cautari vocale va continua sa creasca.

Cum influenteaza acest lucru optimizarea SEO pe care va trebui sa o facem in 2018? In principal, continutul va trebui sa semene mult mai mult cu limbajul pe care il folosim in viata cotidiana. De aceea, acesta va capata un aer mult mai direct si personal.

Raspunsuri directe din partea lui Google

Asa cum am stabilit deja, Google isi doreste sa ofere utilizatorilor sai o experienta cat mai satisfacatoare. In acest sens, binecunoscutul motor de cautare a introdus snippet-urile informative. Practic, acestea sunt niste chenare de text unde sunt afisate cele mai relevante raspunsuri la intrebarile utilizatorilor.

De exemplu, daca esti in cautarea celor mai importante echipamente pentru bicicleta pe care trebuie sa le ai iarna, Google iti va afisa punctual in acest snippet ceea ce ai nevoie sa afli. Uneori, informatia oferita de acest text box este suficienta, insa este posibil sa fie nevoie sa dam click pe linkul afisat sub acesta si sa accesam website-ul pentru a afla mai multe detalii.

Totusi, un lucru este clar: Google va acorda o importanta din ce in ce mai mare site-urilor care au continut ce poate raspunde direct la intrebarile de tip “Cum sa…?”, ”Care sunt…?”.

Google pune accent din ce in ce mai mult pe indicatorii de user experience

Strategia de optimizare SEO in 2018 trebuie sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai buna si, de aceea, este important sa tii cont de:

  • – crearea unei modalitati de navigare cat mai usoara
  • – realizarea unui continut de calitate, care sa ofere informatii relevante si unice. In acelasi timp, acesta trebuie sa atraga atentia din punct de vedere vizual
  • – limitarea sau eliminarea totala a reclamelor de tip pop-up
  • – utilizarea un layout cat mai aerisit, care sa nu distraga atentia de la continut
  • – utilizarea formularilor de tip call-to-action, deoarece conving utilizatorii sa interactioneze cu elementele site-ului.

5) Mobile-first index: Optimizarea pentru dispozitivele de tip mobile devine prioritara

S-a preconizat de mai multa vreme si iata ca previziunile specialistilor in marketing s-au adeverit: optimizarea SEO pentru mobile a devenit prioritara si continua sa fie extrem de importanta si in 2018. In ultima perioada, majoritatea oamenilor acceseaza site-urile de e-commerce de pe un dispozitiv mobil.

De aceea, site-ul tau trebuie sa fie optimizat pentru tablete si smartphone-uri. In caz contrar, este posibil ca acesta sa resimta anumite efecte negative. Specialistii in marketing avertizeaza ca Google va acorda o importanta majora acestui aspect in algoritmii sai. Pe scurt, site-ul tau va putea sa scada in pozitiile cautarilor pe anumite cuvinte cheie daca nu este optimizat pentru mobile.

6) Continutul video are o importanta majora

Probabil ai remarcat deja ca Google, dar si Facebook pun din ce in ce mai mult accent pe continutul video. De aceea, este important sa investesti intr-un continut video de calitate, cat mai atractiv pentru utilizatorii tai.

Una dintre practicile importante in optimizare SEO pentru 2018 este intertextualitatea, adica suprapunerea continutului textual relevant pentru utilizatori cu continutul audio-video de cea mai buna calitate.

7) Cautarile vizuale

Odata cu trecerea timpului, cautarile vizuale se dezvolta din ce in ce mai mult. Dezvoltatori precum Bing, Pinterest si Google au investit deja in cercetarea si dezvoltarea unor motoare de cautare vizuala. Acestea imbina inovatiile tehnologice si UX-ul, ceea ce inseamna ca pot duce optimizarea SEO la un nivel superior, avansat.

De aceea, este important sa pui accent pe continutul vizual in strategia de optimizare SEO pentru anul 2018.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate