De la Primărie: un pod, „emblema” Braşovului. Cinci avantaje ale viitoarei „embleme”

De la Primărie: un pod, „emblema” Braşovului. Cinci avantaje ale viitoarei „embleme”

Primăria Braşov a anunţat că, astăzi, „va incepe vizualizarea pe SEAP a ofertelor depuse pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru proiectul Construire pasaj rutier acces cartier Tractorul – Coresi”.

Conform edililor, luni a fost data limita pentru depunerea ofertelor. Au fost depuse cinci oferte ale unor firme din Bucuresti, Brasov si Iasi. Dupa incheierea contractului, termenul de finalizare al SF-ului este de 3 luni.

Frumuseţea vine abia la descrierea temei de proiectare, care se va face pentru două variante. Prima vizează traversarea liniilor de cale ferata printr-un pasaj superior hobanat.

„Estimam ca podul efectiv va avea o lungime de 490 m şi un aspect arhitectural adecvat, urmând sa devina o emblema a municipiului. Rampele de acces vor fi adaptate la specificul traficului, respectiv perpendicular pe direcţia pasajului din b-dul Gării şi preponderent pe direcţia pasajului la capătul opus. Bulevardul Gării, are o secţiune generoasa de 6 benzi, cate 3 pe fiecare sens, nu dispune de o mare rezerva de capacitate a circulaţiei , ceea ce impune o noua cerinţa, respectiv ca noile amenajări ale rampelor de acces la pasaj, ce se dezvolta în lungul bulevardului, să nu diminueze capacitatea de circulaţie pe acest bulevard (Garii). Soluţionarea acestei cerinţe sporeşte complexitatea de ansamblu a lucrării”, mai spun specialiștii Primăriei.

A doua soluţie tehnica este asemănătoare precedentei, cu menţiunea ca în această varianta, structura pasajului va fi conceputa pe criterii preponderent economice.

Cinci avantaje ale viitoarei „embleme” a municipiului

  1. Va crește substanțial numărul de turiști, îndeosebi din Asia, turiști care vor veni să-și facă selfie-uri cu această minune arhitecturală
  2. Urșii vor intre în depresie și se vor ascunde adânc în pădure, pentru că turișii interesați să le facă poze și să le dea de mâncare vor migra spre această nouă zonă de atracție
  3. Succesul garantat al acestei emblematice construcții va grăbi apariția în burgul de la poalele Tâmpei a altor două embleme hobanate, la Micșunica și în Bartolomeu, la pasajul peste calea ferată.
  4. Brașovul va atrage turiștii care până acum mergeau la malul Mării Negre, pentru a rămâne în contemplare la podul îmbâcsit şi învechit de la Agigea. Deja autorităţile din judeţul Constanţa au trimis un protest către Braşov, pentru că le furăm din turişti, iar mai multe ONG-uri de la malul mării au făcut mai multe petiţii online, prin care cer interzicerea construirii de poduri hobanate în România
  5.  Consiliul Județean Brașov tocmai lucrează la o nouă stemă a Brașovului. Având în vedere că Biserica Sfântul Nicolae este cam expirată, s-a rezolvat și alegerea simbolului pe care îl va avea municipiul, respectiv Țara Bârsei, pe viitorul blazon.

P.S. Aceste avantaje au fost identificate într-un timp record de către un grup de cercetători britanici de la  Universitatea Stanford, care au fost contactati de municipalitate, in virtuteta bunelor relatii pe care le au cu colegii de la Universitatea Transilvania.

Datele tehnice ale viitoarei „embleme” a Brașovului

  •  Deschidere de aproximativ 490 m
  •  Grad de incărcare: clasa E
  •  Inălţime de siguranţă peste calea ferată
  •  Numărul de benzi pentru circulaţie auto: 2 benzi pe sens x 3.7 m x 2 =14,80 m
  •  Pista biciclete de 1,5 m pe ambele sensuri
  •  Trotuar de 2 m pe ambele sensuri
  •  Vor fi prevăzute dispozitive de iluminat rutier pe ambele sensuri
  •  Vor fi prevăzute panouri fonoabsorbante
  •  Va fi asigurată colectarea si evacurea apelor meteorice
  •  Spaţiile de sub pasaj vor fi amenajate pentru locuri de parcare

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate