Peste 20.000 de tone de gunoi „s-au pierdut” pe drumul spre rampa ecologică

Peste 20.000 de tone de gunoi „s-au pierdut” pe drumul spre rampa ecologică

Conform unei situaţii făcute publice de către conducerea Fineco, firma care administrează rampa ecologică a Braşouvlui, daca se compară cantitatea de deșeuri depusă cu cifrele prezentate în Planul Național de Gestionare a Deșeurilor, rezultă că, la nivelul întregului județ, lipsesc undeva la 20.000 de tone anual.

„Dacă ne raportăm la valoarea de 0,7 kg/persoană/zi, care este media în PNGD (care, din punctul meu de vedere, este subevaluată, având în vedere că la a nivelul Uniunii Europene, mediile pot fi chiar și duble), rezultă că Brașovul ar trebui, strict pe partea de deșeuri, să producă undeva la 140.000 de tone anual. Cantitatea totală de deșeuri depusă anul trecut la Fineco este însă de 121.370 de tone. Întrebarea logică este: unde este diferența de aproximativ 20.000 de tone”, spune senatorul USR Allen Coliban.

Reprezentanții Consiliului Judeţean Braşov spun că, de anul viitor, va prelșua gestionarea deșeurilor din întreg județul.

„La nivelul Consiliul Județean am demarat pregătirea proiectului privind Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor în județul Brașov, pentru care avem în desfășurare procedura de achiziție publică pentru serviciul de consultanță și asistență tehnică atât în ceea ce privește pregătirea proiectului, cât și în implementarea lui, astfel încât să putem atrage fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare”, a spus vicepreședintele CJ Brașov Tóásó Imelda.

„În acest an au fost alocate fonduri din bugetul județean primăriilor pentru realizarea studiilor de fezabilitate și obținerea avizelor necesare închiderii gropilor de gunoi care nu respectă normativele UE. Anul viitor, Consiliul Județean Brașov va prelua amplasamentele depozitelor de deșeuri neconforme, având în vedere că noi suntem autoritatea publică eligibilă pentru accesarea fondurilor europene destinate închiderii acestora”, a declarat și vicepreședintele Adrian Gabor .

Președintele CJ, Adrian-Ioan Veștea, dă asigurări că „suntem pe calea cea bună și facem pașii necesari pentru rezolvarea acestei probleme spinoase, înainte ca administrațiile locale să fie amendate de Uniunea Europeană. În fiecare lună transmitem raportări pe această temă atât la Ministerul Mediului, cât și la Ministerul Dezvoltării regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene”.

 

Loading...
  1. E bine sa colaborati cu CJ Brasov,dar aveti si incredere in atitudinea pacifista si asigurarile presedintelui ?Situatia pare lipsita de raspundere si nu se rezolva singura.Tot pompam bani in primarii si facem studii de fezabilitate exorbitante.Asteptam rezultate cat de curand!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.