Lupta cu urşii: Primăria dezbate public un proiect imobiliar la poalele Tâmpei

În timp ce toată lumea îşi dă cu părerea ce trebuie făcut pentru a nu mai exista pericolul ca urşii să coboare după mâncare în oraş, în timp ce lumea acuză vehement că se taie pădurea şi se distruge habitatul natural al animalelor, ce face Primăria Braşov?

O pune de o defrişare sus în Şchei, pentru un megaproiect imobililar. Trei firme, care au în mod evident aceiaşi oameni în spate, vor să teraseze o bună bucată din Tâmpa. Pe vremuri, când fostul PSD-ist viceprimar Ioan Ioniţă propunea terasarea Tâmpei şi construirea de vile, ca pe Acropole, lumea a protestat vehement.

De data aceasta, lucrurile se fac legal cu consultarea braşovenilor. Asta dacă, cumva, citesc site-ul Primăriei Braşov, cum a făcut-o Robert Cadar, de la care am aflat informaţia.

Se va face un complex alcătuit din 11 imobile, demisol + parter + două etaje + mansardă, de către trei firme:  Sapphire Towers, Emerald Towers şi Victory Towers. Toate SRL.

Perioada de dezbatere publică este până în data de 26 noiembrie 2017.

  1. La Primarie s-a depus o documentatie incompleta si i s-a facut adresa pentru completare in data de 27.10.2017, deci nu se poate spune ca este in dezbatere la Primaria Brasov!

    Reply
    • Este inadmisibil asa ceva, sa defrisezi o zona verde si sa distrugi Tampa, emblema Brasovului, dupa un proiect admis urmeaza altele si altele si uite asa ne alegem cu proiecte imobiliare in Centru unde totul este deja sufocat. Domnule Primar, in toate tarile dezvoltate proiectele imobiliare (locuinte, Mall-uri etc), sunt dezvoltate in spre exteriorul oraselor, se construiesc drumuri de acces, se pun la dispozitie mijloace de transport in comun astfel incat dezvoltatorii sa poata pune in valoare aceste zone de care noi dispunem in momentul de fata ca nu degeaba ati creat Zona Metropolitana Brasov, nu?

      Reply
  2. La pușcărieeeeeeeeee! Pe bune, vine iarna și cine nu curăță zăpada de pe trotuarul aferent locuinței ia amendă. Pentru o asa măgărie ca cea expusă in articol eu cred ca nu este exagerat un 10 ani cu executare zi la zi.

    Reply
  3. Catacombele Brasovului noiembrie 9, 2017, 10:32 am

    Parca firmele acestea cu „… Towers” sunt in zona Tractorul proprietare de constructii. Nu stiu unde sa se mai catzere cu blocurile. Sunt curios ce procent din Bellevue si Seasons s-a vandut.
    Sa reamintim ca Brasovul e in topurile oraselor fara verdeata si cu un aer poluat. Apoi discutam despre taiatul padurilor. De plantat in oras nu se mai poate ca e betonat si asfaltat. La Scoala Sportiva, cioturile au putrezit si iar o ia la vale pamantul cu tot cu asfalt.
    Bucata de deasupra strazii Petofi, in fotografiile din arhiva nationala, este din stanca si padurea are o vechime de 100 de ani, plantata presupun cu eforturi de asociatiile si voluntarii de la inceputul secolului XX. Tot fondul acesta forestier ar trebui inclus in Rezervatia Tampa si salvat de la idei marete de arce si altele.

    Reply
  4. Da, da! Salvați Brașovul de mârșăviile primariei! Eu de când spun că in orașul NOSTRU totul este conceput ca sa fim furați pe față și hoții din politică să se imbogațeasca. Vezi parcările rezidențiale, oprirea interzisă cu ridicare acolo unde nu e cazul de ridicat, blocurile intre case, defrișărilevsibtaletsrilevexcesive, etc.

    Reply
  5. Nu ne-a ajuns că moldovenii ne-au distrus nivelul de civilizație acuma ne distrug si orașul din temelii. Orasul NOSTRU!

    Reply
    • @willi, de data asta ai dreptate, e corect zis: „moldovenii ne-au distrus nivelul de civilizație acuma ne distrug si orașul „. Și problema este că, peste ani de zile, va fi extrem de costisitor și parțial imposibil de refăcut ceea ce se distruge azi. De exemplu, se vor putea reface trotuarele acum distruse și subțiate, chiar și zonele verzi (unde nu s-au ridicat clădiri peste ele), se vor putea rade giratoriile și se va reveni la intersecții semaforizate, așa cum este în orice țară civilizată. Dar catastrofa imobiliară din Tractorul și din alte zone (cum ar fi cele istorice sau Drumul Poienii) va rămâne.

      Reply
      • Cred ca nu prea ai fost prin tari civilizate, pentru ca acolo este plin de sensuri giratorii.

        Reply
        • @ionut: FALS. Giratorii sunt si in tarile civilizate, dar NU IN CENTRU, ci mai pe la periferii ! In tarile civilizate intersectiile din zonele centrale sunt SEMAFORIZATE pentru ca acolo circula pietoni.

          Reply
      • Sa incepem cu inceputul, nu nu sunt de acord cu acest proiect imobiliar. Iar acum sa trecem la lucruri cu adevart importante. Domnule Mihailescu spunemi tu mie unde e civilizatia de la cele doua mari semafoare din Brasov. Cel din Centru Civic unde se fac cozi infernale pentru a astepta la semaforul care iti da voie sa mergi inainte si la semaforul de la Prodlacta unde din punctul meu de vedere e cel mai necivilizat loc din lume la ora de varf(fiecare face ce vrea nu conteaza ca e rosu sau verde). Unde e civilizatia din aceste locuri? Si hai sa o gandim si mai rational de atat circulatia intr-un sens giratoriu presupune mai multa civilizatie deoarece soferii trebuie sa se inteleaga intre ei intr-un mod civilizat, care intra care iese, pe cand la semafor e simplu ai verde treci ca vita, nu conteaza ca blochezi intersectia pentru ca nu ai unde sa te duci pe partea cealalta(exact ce se intampla la semaforul de la Prodlacta). Iar daca pentru dumneata civilizat este ceea ce se intampla la cele doua semafoare(poate or mai fi sialtele insa la acestea sufar eu zi de zi) atunci eu prefer sa fiu numit necivilizat. O zi buna!

        Reply
        • @Dan: Daca ne referim la traficul in interiorul unui oras (turistic !), civilizatie inseamna sa creezi conditii normale si pentru pietoni (trotuare largi, intersectii semaforizate, treceri de pietoni semaforizate dispuse la distante rezonabile), sa protejezi mediul inconjurator (zone verzi extinse, mai putine benzi de circulatie pentru masini si mai mult spatiu pentru pietoni si biciclisti), pasaje subterane pentru masini. Civilizatie in anul 2017 inseamna sa descurajezi circulatia cu automobilul (prin cele mentionate mai-sus, dar si prin taxe si impozite mai mari) si sa dezvolti cat mai mult sistemul de transport in comun. Din pacate, majoritatea (multi veniti prin anii ’70 de la tara, dar si urmasii lor) vad in masina telul suprem de realizare in viata. Si faptul ca in Romania aproape totul se face in favoarea soferilor si in dispretul mediului inconjurator, nu face decat sa ne confirme locul pe care ne aflam in Europa din punct de vedere civilizatie, cultura, dezvoltare urbana etc.(adica ultimii)

          Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate