Soluții pentru reducerea poluării aerului din Brașov

Soluții pentru reducerea poluării aerului din Brașov

Consilierul local braşovean Cristian Macedonschi (FDGR) a prezentat, într-o conferinţa de presă, un punct de vedere ca urmare a faptului că România a intrat în formalități de infringement, din cauza calității aerului din Brașov.

Declarația minsitrului Mediului survine în contextul în care Primăria Brașov vrea să se contracteze un credit din partea BERD pentru a moderniza transportul public prin achiziția a 100 de autobuze Diesel Euro 6.

„Este cunoscut faptul că particulele în suspensie (PM10), Brașovul fiind în aceste condiții, deja monitorizat de câțiva ani de către Comisia Europeană pe această temă, provin în special de la emisiile poluante generate de industrie și trafic. Acestea putând provoca astm, afecțiuni cardiovasculare, cancer pulmonar şi chiar deces prematur. Nu ne putem permite, ca oraș turistic, să ne jucăm cu calitatea aerului. Nu consider că este corect să investim în continuare într-un transport public pur diesel, astfel intensificând poluarea în următorii ani. Mai ales, având în vedere că în proiect este vorba de achiziție de autobuze mici care automat înseamnă și un număr mai mare de șoferi în raport cu călătorii, iar eu în calitate consilier local, având în vedere experiența mea internațională, schimburile de experiență realizate la Linz sau Salzburg, orașe similare Brașovului, nu pot decât să susțin reintroducerea tramvaiului”, a declarat Cristian Macedonschi.

Consilierul local FDGR propun și patru solutii pentru reducerea traficului ruter în Brasov prin eficientizarea transportului public și astfel reducerea poluării.

Reintroducerea tramvaiului pe rutele Tractoru-Gara-Centrul-Civic-Livada Postei

Dezvoltarea rezelei de troleibuze in tot Brasovul in afara de centrul istoric.

Achizitia de autobuze electrice pentru Centrul Istoric al Brasovului.

Introducerea a autobuzelor speciale pentru elevi care sa colecteze elevii din Steagu, Tractoru, Racadau si Bartolomeu astfel incat sa nu mai fie dusi cu masina la scoala. Un autobuz de scoala plin de copii reduce traficul cu cel putin 50 de masini, iar blocajele in trafic si poluarea s-ar reduce substantial.

„Atata timp cat la Brasov nu avem un transport public eficient si sigur pentru copii nu vom reusi sa convingem parintii sa nu-si mai duca copii la scoala cu masina personala, iar blocajul si poluarea din centrul istoric va continua sau chiar se va agrava”, precizează consilierul local.

Macedonschi a făcut un apel către Garda de Mediu, pentru ca aceasta să realizeze o monitorizare și un calcul al metrilor pătrați de suprafață verde pe cap de locuitor, deoarece crede că suprafața verde din Brașov a scăzut considerabil în ultimii ani, iar totodată este necesară monitorizarea condițiilor în care se realizează toaletarea arborilor și tăierea acestora pentru diferite proiecte imobiliare sau crearea de parcări.

  1. Tramvai? Si mai ziceti ca aia din PSD distrug tot.

    Reply
  2. Bai baiatule. Intai sa avem infrastructura si strazi largite sa putem circula in conditii decente. Bagi Tramvai in Tractorul? Tu ai circulat in Tractorul in ultimul an? Sa vezi cozile interminabile de la Lidl pana la Faget? Tu vrei coada pana la Proiect Brasov? La fel si pe Garii. Nu va mai bateti cu pumnii in piept si largiti strazile bai nene. Ganditi si apoi faceti ceva. Doar din declaratii nu rezolvam problema trecerilor de pietoni care sunt „aruncate” imediat dupa sensul giratoriu ca sa fie blocate doua din trei. Mutati bai nene trecerile ca de aia se formeaza si cozi si giratorii blocate si pietoni frustrati si soferi la fel. Largiti apoi strazile principale dupa aia poti sa vii cu tramvai pe unde vrei tu. Dar la ce trafic e acum sa mai aduci si tramvai mi se pare o cretinatate.

    Reply
    • Corect, bine gandit Tibi. De fapt, nu inteleg de ce mai trebuie trotuare (faceti benzi de circulatie pentru masini din ele), zone verzi (ce parcare superba s-ar putea face in Parcul Central, nu ?) Treceri de pietoni ? Pentru cine ? Pentru sarantocii aia care n-au masini si merg pe jos ? Largiti fratilor soselele din Brasov, sa arate Brasovul ca orasele din India. Da-l in colo de transport in comun, ca doar ne incurca masinile in trafic. Vezi tu, d-aia Romania e la coada civilizatiei si dezvoltarii in Europa, ba chiar in lume. Ca sunt multi care gandesc asa.

      Reply
  3. „cretinatate” = aberatie. sa nu se inteleaga ca jignesc pe cineva. in nici un caz.

    Reply
  4. Eu nu am spus sa se taie din zone verzi sau sa dispara trecerile de pietoni hai sa nu exageram. Dar nici sa o ram in ridicol, ca in momentul de fata abia se poate circula, infrastructura nu mai face fata cerintelor ultimilor ani la cum s-a construit. Sa vina cu altfel de solutii. Gandite! Nu aruncate doar de dragul de a mai face un sens giratoriu. Vezi si tu ca sunt blocate cu trecerile imediat dupa sens. Hai sa lasam India. Transportul in comun se poate organiza mai bine, tramvaiul de ce l-au scos de la bun inceput? Daca e sa o luam asa? Scuteste-ma de modul de gandire si de coada Europei, eu vorbeam strict de aceasta problema care daca incepi sa o pui pe hartie si o mai si gandesti, poate sa iasa bine. Dar altfel organizata. Nu asa cum e acum. Si eu sunt pieton. Dar si sofer. Si e nasol pentru ambele categorii. Dar asta se intampla cand nu gandesti un pic in perspectiva.

    Reply
  5. E mult de dezbatut pe aceasta tema … Una dintre marile greseli sau lipsa de viziune a fost tocmai reducerea semnificativa a troleibuzelor! E cazul sa schimbam directia inapoi catre troleibuze, cele mai eficiente vehicule electrice!
    Tramvaiul, cu o singura linie in Brasov, avea prea mari costuri cu infrastructura si intretinerea pentru un numar redus de calatori.
    Autobuzele Diesel sunt foarte poluante cel putin cele din Brasov (fabricate in Turcia) nu are trece cu bine un test de noxe. Varianta cu tramvaiul necesita o investitie de anvergura, resistematizare si alte complicatii. Un pas mai realist ar fi trecerea de la autobuz la troleibuz pentru cat mai multe trasee.
    Varianta cu Autobuze pur electrice (pe baterii) inca nu este fezabila cam pe nicaieri in lume, sunt foarte multe limitari tehnica (inca).
    Dar cu o reteua de alimentare a troleibuzelor ce acopera 70-80% din necesar restul poate fi acoperit de autobuze diesel dau diesel hibride.

    Referitor la variantele de largire a strazilor pentru a automobile, aceasta este o directie gresita. Brasovul este oras de munte, solutii sa largesti sunt foarte putine din lipsa de spatiu. Si este dovedit ca pe masura ce se prioritizeaza traficul de automobile in oras cu atat se atrag si mai multe masini. Unii specilisti de trafic au ajuns la concluzia si au si aplicat-o (ex: Zurich) metode de gen:
    Semafoare fara unda verde, da … desincronizate;
    Parcare extrem de scumpa in zona centrala;
    Limite de viteza si radare fixe in zona centrala
    Timpi de 50 secunde verde pentru pietoni si 20 secunde verde pentru masini. Dupa 2-3 incursiuni cu masina in centru in conditiile de mai sus a treia oara vei decide singur ca mai bine recurgi la transportul public si vei lasa masina acasa.
    Aceasta este solutia pentru un oras relativ compact ca Brasovul. Bineinteles punand la dispozitie o alternativa: un transport public de calitate.

    Ultima idee cea cu scolile. Cam peste tot in lume copii merg la scoala la care sunt arondati. Punct. Acolo unde ai adresa de domiciliu, acolo studiezi pana la liceu. Fara exceptii.
    Sunt convins ca si in Romania legislatia prevede ceva asemanator dar fiecare a gasit variante (adrese diferite in buletin, etc)
    Cu asta reduci mult traficul auto inutil catre scoli: locuinta in cartierul Racadau, copil la Scola 5 si multe exemple de acest gen.
    Se castiga atata timp si te scapi de un stres inutil in fiecare dimineata. Si ce e mai important: reduci diferentele dintre scoli, pentru ca in prezent exista 2-3 scoli de ‘elita’ dupa care restul … Si prin implicarea parintilor din cartier si a comunitatii, nivelul tutror scolilor va fi mai ridicat.

    Trebuie inceput de undeva si in cativa ani ati fi suprinsi de rezultate …

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate