Craterele din DN 73 pun în pericol siguranţa circulaţiei. Membrii ATOP cer CNAIR reparaţii provizorii

Craterele din DN 73 pun în pericol siguranţa circulaţiei. Membrii ATOP cer CNAIR reparaţii provizorii

Membrii Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Brașov s-au întrunit miercuri, în cadrul unei ședințe ordinare desfășurate la sediul Primăriei Bran, în prezența președintelui Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

Principalul subiect dezbătut a fost analiza climatului de ordine și siguranță în mediul rural al județului Brașov, cu referire specială la zona Bran – Moieciu – Fundata.

Primarii și viceprimarii celor trei localități, reprezentanții Jandarmeriei și cei ai Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Brașov, precum și membrii ATOP au identificat ca principală vulnerabilitate asigurarea siguranței rutiere pe Drumul Național 73, care străbate această zonă, în condițiile în care există multe gropi în carosabil și chiar porțiuni surpate de drum ce constituie pericole pentru participanții la trafic.

Membrii ATOP au hotărât inițierea unei adrese oficiale către administratorul drumului – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere/Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, prin care să se solicite efectuarea unor reparaţii provizorii pe această şosea, ţinând cont că lucrările prevăzute prin proiectul de modernizare finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) sunt de durată.

Potrivit CNAIR, termenul de finalizare a proiectului este prevăzut pentru luna decembrie 2018. Valoarea totală a contractului pentru modernizarea acestui drum naţional care face legătura între Braşov şi Piteşti (care are 103,25 kilometri) este de 275,86 milioane de lei.

În prezent, pe sectorul de drum care traversează Braşovul sunt în lucru aproape 10 tronsoane, dintre care jumătate sunt pe porţiunea de puţin peste 30 de kilometri dintre municipiul Braşov şi staţiunea Bran.

De asemenea, la inițiativa IPJ Brașov s-a decis ca măsură de siguranță în zona Castelului Bran montarea unui stâlp de protecție mobil (de tip bulon), care să limiteze accesul autovehiculelor pe aleea comercială aglomerată din fața edificiului.

Probleme cu lupii şi urşii

O altă chestiune, pusă în discuție de Marian Pâtea, primarul comunei Fundata, s-a referit la potențialul pericol cauzat de numărul mare de urși existenți în zonă. Decizia ATOP Brașov a fost să se transmită o solicitare la Ministerul Mediului pentru dispunerea măsurilor legale în vederea rezolvării problemei efectivelor mari de urși și lupi din județul Brașov.

„Consider că rolul ATOP în asigurarea tuturor condițiilor de siguranță pentru cetățeni în spațiul public – fie că vorbim despre prevenirea și limitarea fenomenului infracțional sau despre problemele de trafic apărute pe drumurile din județ, este unul însemnat, deoarece prin intermediul Autorității se poate realiza o colaborare mai bună și mai directă între autoritățile administrației publice locale și instituțiile abilitate în acest sens. O dovadă este și această întâlnire prin care ATOP a venit în sprijinul primarilor din zona Bran – Moieciu – Fundata”, a spus președintele CJ Brașov.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

De top în Brașov