Regulamentul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar intră în dezbatere publică

Regulamentul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar intră în dezbatere publică

Proiectul Regulamentului privind ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar pe străzile oraşului va fi supus consultării publice în cursul acestei săptămâni, pe o perioadă de 30 de zile.

Acest proiect a fost pregătit după ce în luna decembrie a anului trecut Guvernul a emis o hotărâre în completare la Codul Rutier cu privire la prestarea acestei activități.

Administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz, a precizat că proiectul regulamentului care va fi supus dezbaterii publice reprezintă poziţia comună a Primărei, a Poliţiei Locale şi a Biroului Rutier al Inspectoratului Judeţean de Poliţie cu privire la derularea acestei activităţi.

 „Aşteptăm acum şi propunerile cetăţenilor, astfel încât acest regulament să fie cât mai eficient în aplicare”, a subliniat Gantz.

Ce prevede Regulamentul

În conformitate cu prevederile proiectului de Regulament, pentru ca o maşină să poată fi ridicată este necesar, în primul rând, ca agentul rutier să constate că aceasta este parcată neregulamentar. Acest lucru este dovedit prin efectuarea unui set de fotografii în care să se vadă că vehiculul nu a fost lăsat unde trebuie, dar şi indicatorul prin care este semnalizată interdicţia, astfel încât şoferii să nu poată spune că nu au văzut că nu au voie să parcheze.

La cinci minute de la constatarea contravenţiei agentul mai face un set de fotografii, în ambele cazuri pe poze apărând şi data şi ora la care acestea au fost efectuate, iar după aceea solicită intervenţia utilajului de ridicări auto. De asemenea, după punerea pe rampă se face un nou set de poze de către operatorul ridicării, pentru a se vedea starea în care a fost ridicată maşina.

Dacă până la sosirea utilajului, proprietarul ajunge la maşină, plăteşte doar amenda contravenţională pentru staţionare neregulamentară. Dacă utilajul a ajuns deja, dar maşina nu a fost încă ridicată, contravenientul va plăti doar deplasarea de ridicare şi amenda pentru staţionare. În schimb, dacă maşina ajunge deja pe rampa utilajului de ridicare, contravenientul este obligat să plătească şi taxa de ridicare, în conformitate cu prevederile prezentului proiect.

În ceea ce priveşte taxele de ridicare, transport şi depozitare a maşinilor, acestea urmează a fi stabilite după ce se va lansa licitaţia pentru prestarea acestui serviciu.

Regulamentul de ridicare a maşinilor abandonate

Totodată, în ședința de Consiliu Local de luna aceasta, va fi supus aprobării Regulamentul de ridicare a mașinilor abandonate de pe străzile Brașovului, după care se va demara procedura de licitație în vederea selectării unui operator care va presta această activitate.

Potrivit administratorului public al Braşovului, pentru a se asigura că ambele regulamentele vor putea fi aplicate fără a lăsa loc de interpretări, reprezentanții municipalității au avut în prealabil am o serie de discuții cu oficialii Poliției Locale și Poliției Naționale.

Foto: arhiva

  1. amenzi de la 10.000 de euro in sus si 30 de zile de puscarie. cine nu vrea sa faca puscarie sa plateasca 100 de euro ziua. sa fie multumita primaria ca se umfla bugetul. ce dezbatere, daca politia locala e mai presus de CCR despre ce dezbateri vorbim? abia asteapta haitasii aia sa dea amenzi, ce sa le ceri moldovenilor?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate