Parcările de reședință rămase neocupate vor fi transformate în parcări publice cu plată

Parcările de reședință rămase neocupate vor fi transformate în parcări publice cu plată

Administratorul public al municipiului, Miklos Gantz, a trecut în revistă situația locurilor de parcare din Brașov și Poiana Brașov și a anunțat că până la sfârșitul anului vor fi puse în practică o serie de schimbări ale actualului regim al parcărilor, atât în ce privește parcările de reședință, cât și cele publice cu plată.

Serviciul de specialitate din Primăria Brașov a demarat un inventar ce va fi finalizat în aproximativ o lună, în urma căruia se va ști exact numărul locurilor de parcare din municipiu, indiferent de forma lor: parcări publice cu plată, parcări de reședință, parcări neamenajate etc.

În urma acestui inventar, se estimează o creștere a numărului locurilor de parcare publice cu plată, din patrimoniul municipiului, de la aproximativ 2.400 în prezent, la aproximativ 8.400, preponderent în zona centrală (istorică) a orașului.

În zona centrală (veche) a orașului, există abonamente de parcare pentru riverani (față de abonamentele de reședință, abonamentele pentru riverani le dau acestora dreptul de a parca oriunde în zona delimitată ca și „centrul vechi“, pe oricare loc găsit liber).

În prezent, în Municipiul Brașov sunt 43.499 de locuri de parcare de reședință, amenajate și semnalizate corespunzător (altele decât cele pentru riverani). Dintre acestea, în ciuda sesiunilor repetate de atribuire/reatribuire, sunt ocupate prin plata abonamentului de parcare de reședință 32.338 de locuri de parcare. Abonamentul de parcare în parcările de reședință permit ocupantului unui loc să îl folosească pe toată durata zilei, 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.

Cu toate că există zone în care cetățenii au solicitat amenajarea de parcări de reședință, după atribuire o mare parte dintre acestea au rămas neocupate. Deşi  sunt foarte multe locuri neocupate în urma licitațiilor de atribuire/reatribuire, în realitate foarte mulți cetățeni parchează pe aceste locuri, ba chiar și le revendică în cazul în care un „străin“ parchează în locul lor, mai spun oficialii Primăriei Braşov.

Au fost date exemple de situații de acest fel: în Uzina 2, la solicitarea cetățenilor, au fost amenajate, în perioada 2011-2013, 551 de locuri de parcare de reședință, însă sunt ocupate pe bază de abonament doar 160. Cu toate acestea, în realitate restul sunt și ele ocupate în proporție de 98-100%. În Astra 1, din totalul de 6.672 de locuri de parcare amenajate, sunt ocupate oficial doar 4.933, restul de 1.739 sunt, oficial, „libere“.

Pe Fundătura Hărmanului, din 366 de locuri amenajate, sunt ocupate oficial 137, deși seara parcările sunt arhipline. La procedura de atribuire/reatribuire organizată în urmă cu două săptămâni, din cele 230 de locuri de parcare disponibile a fost ocupat doar unul.

În acest context, până la finele acestui an, se vor mai organiza sesiuni de atribuire/reatribuire. După aceea, toate locurile rămase neatribuite vor fi transformate în locuri de parcare publice cu plată.

Dacă în prezent, tarifele de parcare în parcările publice cu plată sunt de 1,5 lei/oră în zona centrală și 1,3 lei/oră în celelalte zone ( Piața Astra sau Piața Dacia, de exemplu), după intrarea în vigoare a noului regulament, în oraș vor exista trei zone ca regim de parcare publică cu plată iar costul va fi mai mare: Zona 0 (centrul vechi și Poiana Brașov) – 3 lei/h, (cu excepția parcării Regina Maria, unde prețul este de 1,5 lei/h în intervalul orar 8.00 – 18.00 și 1 leu/h în rest); Zona 1 – 2 lei/h, și Zona 3 – 1,5 lei/h (vezi foto).

Tarifele pentru parcarile rezidențiale sunt cuprinse între 120 de lei și 156 de lei/an (excepție făcând doar locurile licitate cu mult mai mult, din cauza neînțelegerilor între vecini. Câteva cazuri notabile sunt cele în care s-a ajuns la tarife de 1.500 sau 1.000 de lei/an).

În cele câteva locuri din Brașov (de exemplu, strada Liviu Babeș sau Cocorului) în care nu sunt suficiente locuri de parcare pentru cei cu reședința acolo și unde nu se pot amenaja noi parcări pe orizontală, municipalitate ia în calcul instalarea unor sisteme automate, pe mai multe niveluri, care să permită o utilizare mai eficientă a spațiului, la costuri mai reduse decât construcția de parcări sub și supraterane.

După transformarea în locuri publice cu plată a locurilor rezidențiale neocupate, noul regulament prevede posibilitatea reconversiei, în cazul în care vor fi noi solicitări de atribuire în zonele respective.

În Poiana Brașov, la acest moment, după construcția parcării multietajate din Poiana Mică, sunt aproximativ 1.200 de locuri de parcare publice cu plată, la care se adaugă parcările private (aproximativ 3.000 de locuri). Pe de altă parte, vor fi desființate parcările publice cu plată din imediata apropiere a telecabinei și de pe strada Poiana Soarelui (zona Hotel Teleferic si Rossignol), pentru a se descongestiona zona.

Locurile desființate se vor regăsi în parcarea multietajată din Poiana Mică. De acolo, transportul turiștilor până la telecabina Kanzel și Telegondolă se va face cu autobuze de capacitate mică, aparținând RATBV SA.

  1. Lasati-o dracu de tiganie. Cum adica „Este inadmisibil ca omul să plătească un loc și când ajunge acasă să nu aibă unde să își lase mașinile”. Dar masinile alea pana sa ajunga cetateanu acasa zboara? Nu trebuie si ele parcate temporar in diferite locuri unde are omul treaba? De ce nu faceti in asa fel incat sa fie bine pentru toti in general? Ce va cramponati pe banii de pe locurile alea cu scuza obosita ca asa vor cetatenii? Care cetateni, aia care daca au parcat o data intr-un loc ala este LOCUL LOR? Aia care nu isi misca masinile cu saptamanile ca au prins loc bun langa scara? Ce e cu boieria asta? Multi nu au dupa ce bea apa dar vor cazanul la scara blocului. Sa se mute la vila si acolo sa emita pretentii dupa ce platesc si impozitul aferent. Mariti de exemplu, impozitul auto si desfiintati porcaria asta de parcari rezidentiale. Ce o sa faceti o sa montati parcometre la fiecare bloc? Ne obligati sa avem obligatoriu telefon mobil si credit separat in el sa trimitem sms? Va garantez, bunul cetatean care e disperat dupa pozitia lui privilegiata nu stie sa trimita sms cu plata tarifului de parcare. Creditul neutilizat o luna, doua nu mai poate fi utilizat necesitand o noua reincarcare. Pai primaria e pentru cetateni sau companii de telefonie mobila? Citez: „În prezent, în oraș sunt 43.499 de locuri, dintre care sunt ocupate legal 32.338 de locuri”. Daca unele locuri sunt parcate legal, restul cum sunt, ilegal? Ce, daca nu platesc parcarea comit ilegaliate sau contraventie? Ca daca e ilegal ma duc la parnaie daca e contraventional platesc amenda. Ca aia a mai ramas: sa fim arestati preventiv ca nu am concesionat locurile de parcare. Poate nu vrem, ca nu e firesc. Porcaria dracului!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.