Ce este bounce rate-ul și care sunt cauzele sale

Ce este bounce rate-ul și care sunt cauzele sale

Bounce rate-ul este un indicator de calitate ce analizează procentul vizitelor unice pe un site (numărul de vizitatori care au accesat o singură pagină a site-ului respectiv – sau o singură acțiune pe pagina respectivă).

Bounce rate-ul se calculează după formula Bounce Rate = OnePageVisits/TotalPageVisits.

Practic, bounce rate-ul reprezintă o acțiune a utilizatorului care implică părăsirea site-ului respectiv:

  1. accesarea unui link din site, spre un site extern
  2. click pe butonul “Back” din browser
  3. inchiderea ferestrei active/a tab-ului în care este deschis site-ul
  4. accesarea unui alt site în tab-ul respectiv
  5. inactivitate pe prima pagină accesată: mai mult de 30 de minute petrecute pe pagina respectivă (indiferent că utilizatorul a fost activ pe pagină –spre exemplu, a citit un articol mai detaliat- sau inactivitate este cauzată de alți factori, cum ar fi blocarea sistemului sau deconectarea de la internet)
    1. Nota bene: în cazul în care inactivitatea (session time-out) are loc pe a doua sau a treia pagină accesată, aceasta nu afectează bounce rate-ul, ci procentul de exit-pages.

Există și o metodă de a “păcăli” bounce rate-ul: dacă reîncărcați pagina în momentul în care aceasta nu s-a încarcat încă, acțiunea respectivă nu va fi considerată un bounce rate (deci, implicit, va reduce overall rata de bounce).

Un bounce rate mare poate avea trei cauze principale:

  1. Vizitatorul nu a gasit informația dorită pe site
  2. Bounce rate-ul monitorizează un landing-page (site one-page)
  3. Codul de monitorizare trafic (spre exemplu, Google Analytics) nu este implementat corect. De exemplu, vizitele spre un subdomeniu al site-ului sunt contorizate drept vizite externe, bounce rate-ul fiind mărit artificial.
In vizunea mai multor specialisti bounce-rate-ul ar trebui analizat in functie de mai multi factori: natura website-ului vizitat, natura site-urilor care dau referal, linkuri directe, traficul de pe motoarele de cautare si loialitatea utilizatorilor.
Tot specialistii spun ca pentru un portal sau un magazin online un bounce-rate ridicat este egal cu falimentul: tot ce este peste 50% este cifra critica, ceea ce este sub 50% este tolerata insa nu multa vreme, iar un bounce rate in jurul a 20% este declarat ca ideal.
In cazul blogurilor si al site-urilor de stiri, un bounce rate acceptabil este acela de 70-80%.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate