Flota RAT Braşov a îngheţat

Flota RAT Braşov a îngheţat

Aproape toate mijloacele RATBV SA au avut zilele acestea întârzieri pe traseu, din cauza gerului. Braşovenii au fost nevoiţi să aştepte zeci de minute pentru ca mai apoi să circule în ger şi înghesuială, şi aceasta pentru că una sau mai multe maşini din orarul liniilor de transport au fost anulate.

Din cele 134 de mijloace de transport în comun, 41 au cedat, ori în garajele regiei, ori pe drum, funcţionând astfel, doar la 75% din capacitate.

 „Cauzele, sunt cauze tehnice, coroborate cu temperaturile extreme. Vă spun, nu ca o scuză, dar am 40 de ierni la RATBV şi întotdeauna, în condiţii extreme, se întâmplă, mai ales că maşinile sunt vechi. Parcul auto este din 2006, sunt maşini de care se trage zi de zi, în două schimburi”, a explicat Mircea Cenan, director tehnic al RATBV SA.

Totodată, afectate au fost şi sistemele de climatizare din maşini, iar gerul s-a simţit prin multe autobuze, care au avut geamurile pline de flori de gheaţă.

Potrivit directorului, angajaţii au făcut tot ce le-a stat în putinţă. 

„Nu-i vorba de mentenanţă, de mobilizarea oamenilor. Azi dimineaţă, la – 28 de grade în curţile garajelor noastre, maşinile au pornit, dar din cauza oboselii tehnice au trebuit retrase pe parcurs. Cedează sistemele de aer, cele de încălzire. Am mobilizat toată forţa umană, dar riscul este foarte mare ca şi mâine (miercuri – n.r.) dimineaţă să fie minusuri pe trasee, ceea ce înseamnă timpi de aşteptare mai mari, nemulţumiri”, a explicat oficialul RAT, citat de bzb.ro.

Acesta a precizat că se încearcă remedierea defecţiunilor cât mai repede, lucrându-se chiar şi cu feonul, pentru a se dezgheţa anumite echipamente ale autobuzelor şi troleibuzelor.

Potrivit directorului, vehiculele au probleme cu sistemele de frânare, cu cele de deschidere a uşilor, care sunt pe aer, dar şi cu sistemele de climatizare, iar in condiţii extreme se formează condens şi uleiul care este pe instalaţii formează dop de gheaţă.

Totodată, el a afirmat că „este şi problema lipsei fondurilor pentru înlocuirea unor piese. Noi facem nişte reparaţii, avem profesionişti, dar maşinile ar necesita şi nişte piese noi, dar ideal ar fi să avem un parc nou”.

În ceea ce priveşte cele 10 autobuze second-hand, achiziţionate recent, Cenan a spus că acestea se comportă impecabil, chiar dacă sunt fabricate în anul 2002. „Respectivele autobuze sunt „vârf” de gamă, fiind produse în Germania”, a precizat directorul.

Mercurul din termometre a coborât ieri dimineaţă până la – 29 de grade Celsius la Braşov, astfel că nu au îngheţat numai autobuzele, ci şi tehnologia modernă. „Victime” ale gerului au căzut şi tabelele de informare ale RAT din unele staţii, dar şi automatele de bilete, care s-au stins brusc, din cauza temperaturilor extrem de scăzute.

Foto: bzb.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate