Cum, ce şi cât sa mâncăm de Crăciun

Cum, ce şi cât sa mâncăm de Crăciun

De Sărbători, există mereu riscul să ne dam voie să mâncam mai mult decât ar fi nevoie. Dupa ce unii au ţinut post, alţii au aşteptat momentul în care sa pregătească şi să se înfrupte din masa de Craciun a venit, în sfârşit, momentul.

În mod normal, trecerea de la alimentele de post la cele bogate în proteine, lipite şi glucide trebuie să se facă progresiv.

Ca să nu cădem în capcana bunătăţilor, medicii spun că trebuie să mâncăm puţin, să facem pauze şi să bem apă, limitând în acest fel apetitul crescut.

Chiar dacă de pe masa de Crăciun nu pot lipsi sărmaluțele, friptura de porc, piftia, ciorba de perişoare sau cozonacul, acestea trebuie consumate în cantitati moderate.

Pentru a preveni o multime de probleme, printre care amintim: kilogramele în plus, balonare sau indigestii, este indicat să ţinem cont de sfatul nutriţioniştilor, care ne ajută sa ne pregatim organismul pentru masa bogată de Crăciun:

Hidrateaza-te corect

Bea cât mai multă apă şi consumă struguri mai mult ca oricând în această perioadă. Te vor ajuta să nu te simţi balonat, să manânci mai puţin şi contribuie la detoxifierea organismului. Hidratarea corectă ajută digestia şi limitează apetitul crescut, aşa că aportul de apă este important.

Ai grija la porţii

Nu iti umple niciodata farfuria! Ai grijă ca porţiile tale sa fie mici şi dese! Carnea trebuie asociată cu legume de orice fel pentru aportul de glucide şi fibre care facilitează absorbţia grasimilor şi tranzitul intestinal.

Atentie la colesterol

Alimentele pe care le consumam în timpul sărbătorilor sunt bogate în grasimi şi zaharuri. Lipsa de mişcare fizică contribuie la creşterea colesterolului, iar depunerea grasimilor pe pereţii vaselor de sânge afectează circulaţia sangvină şi sanatatea inimii, aşa că este indicat să reduci dulciurile şi produsele alimentare bogate în grasimi cât de mult poţi!

Caută alimentele crude 

Este bine să ne orientăm când ajungem lângă platouri, către alimentele crude precum cruditățile, sashimi sau tartar de ton, salată de crudităţi sau salată de varză. Aceste alimente bogate în proteine și fibră ne vor ține sătui mai mult timp și ne vor face să nu dăm iama în dulciuri când se va servi desertul.

Pe de altă parte, pentru a evita riscurile de gastrită, enterocolită sau disfuncţii biliare este bine să nu consumaţi la o singură masa o cantitate foarte mare de alimente sau să combinaţi foarte multe feluri de mâncare.

De asemenea, trebuie consumate produse ce cresc aciditatea gastrică (suc de fructe, oţet), pentru ca proteinele se digeră mai uşor în mediul acid.

Pentru ca digestia să fie cât mai uşoară, putem să profităm de luminile spectaculoase şi de târgurile de Crăciun, şi să facem o plimbare de cel puţin o oră.

Leave a Reply

Your email address will not be published.