Povestea automobilului inedit creat de românul Aurel Perşu ( Galerie foto )

Povestea automobilului inedit creat de românul Aurel Perşu ( Galerie foto )

Automobilul aerodinamic construit de Perşu nu a fost primul automobil aerodnamic, însă se apre că a fost primul care avea roţile în gabaritul caroseriei şi nu în afarş. În plus avea unul dintre cele mai bune coeficiente aerodinamce la vremea respectivă (coeficientul aerodinamic al automobilului Persu este de 0,22, în timp ce BMW i8 are un coeficient aerodinamic 0.26).

Prototipul original poate fi văzut și astăzi la Muzeul Național Tehnic Dimitrie Leonida din București. Din păcate, acest prototip nu se află într-o stare foarte bună şi, în plus nu este pus deloc în valoare. În plus, se pare ca exponatul a suferit nişte modificări, în fotografiile de epoca prototipul original apare ca fiind vopsit într-o culoare închisă, probabil negru, iar roţile aveau capace pline, în timp ce exponatul din muzeul Leonida nu mai are aceste capace.

Site-ul promotor.ro menţioneaza că Aurel Perşu a intrat în istoria mondială a pionierilor industriei automobilistice. „Rămâne în istoria inventatorilor auto printr-un capitol întreg care îi este dedicat în volumul ”Automobile aerodinamice în Europa şi în Statele Unite”, publicat în germană şi engleză. Capitolul respectiv începe astfel: ”Şi România a avut un specialist în aerodinamică, un strălucit inginer care trebuia de mult trecut în elita mondială a tehnicienilor. Numele lui este Aurel Perşu”

Macheta autmobilului lui Aurel Perşu este o machetă inedită, atât prin faptul ca automobilul este unul inedit, ca şi prin faptul că un producător elitist de machete s-a gandit la un model pe care, poate, nu foarte mulţi români îl cunosc sau au auzit măcar de el. Macheta este realizată de Autocult, un producator german de nişă, care produce numai machete ale unor automobile rare şi inedite, prototipuri sau serii foarte mici.

Macheta este realizată din raşină la scara 1:43 (chiar daca nu este scris nicăieri acest lucru, cu excepţia site-ului Autocult), într-o serie limitată de 333 de exemplare,  încă mai puteţi găsi această machetă, urmând link-ul următor: http://www.vitrinacumachete.ro/machete-autoturisme/machete-autoturime-clasice/macheta-automobilului-experimental-aerod

Aurel Perşu a fost un inginer mecanic român, născut în 1890 in Bucureşti, care în 1924 a construit primul automobil aerodinamic cu rotile integrate în caroserie (asa numitele „streamliner”). Până atunci, toate automobilele aveau roţile în afara caroseriei propriu zise, acoperite sau nu cu aripi.

Aurel Perşu a studiat în Germania, la Berlin, unde a absolvit ca şef de promoţie in 1913. Din 1938 a fost director general la IAR Braşov (producatorul celebrelor avioane IAR 80).

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.