Adrian Veştea: Terminalul Aeroportului va fi construit de un operator privat

adrian-vestea24 milioane de euro a cheltuit până acum Consiliul Judeţean Braşov. Banii au fost folosiţi pentru Studiul de Fezabilitate realizat de IPTANA SA, estimarea traficului de persoane și a traficului de marfă, exproprierea terenurilor, împrejmuirea terenului şi construirea pistei cu o lungime de 2.820 de metri, lățime 45 metri plus acostamente, care permite aterizarea aeronavelor tip Boeing 737 şi  Airbus 320.

„Ştiu că este o campanie electorală, iar lumea e sătulă de poveşti, dar vreau ca lumea să ştie că este declarat interesul muncipalităţii pentru realizarea acestui proiect. Mai trebuie circa 54 de milioane de euro. Eu voi încerca, prin ceea ce avem anul acesta la îndemână, să alocăm 10 milioane de euro. Mă bazez pe creditul de 5 milioane de euro pe care îl avem contractat, iar din surse proprii – avem un excedent bugetar, pentru că a existat o frică de a se face achiziţii, o parte să fie direcţionat căte Aeroport. Am avut discuţii şi cu Consiliul Judeţean Covasna şi cu Primăria Sf. Gheorghe. Există disponibitate şi din partea lor.

Preşedintele Consiliul Judeţean Braşov spune că va scoate anul viitor la licitaţie construirea suprafeţelor de rurale conexe, turnul de control şi clădirile anexe (centrul energetic, remiza de pompieri etc.), precum şi devierea pârâului Besălcin şi anumite lucrări de amenajare pe pârâul Bârsa.

„În cazul în care se va ajunge la situaţia în care vom căuta la un operator, probabil se va ajunge la o nouă procedură, o licitaţie internaţională şi e foarte important ca acela care va opera să ştie cum să îşi dimensioneze terminalul şi instalaţiile necesare, pentru a nu exista discuţii că noi am construit un terminal supradimensionat şi sunt cheltuieli de funcţionare nejustificate. Mai mult, am vorbit la Consiliul Concurenţei şi ni s-a spus că dacă ne implicăm în acestă activitate este posibil să fie considerat ajutor de la stat, lucru interzis conform normelor stabilite la nivelul Uniunii Europene”, a precizat Adrian Veştea.

 

 

  1. Taxele de aéroport vor scoate cheltuielile in doar cativa ani…Deci ar fi bine sa vorbiti cu o banca (le oferiti sediu in incinta aeroportului/bancomate sa va faca dobanda mai mica :)…

    Reply
    • Nu se poate cu banca. Trebuie justificat fiecare banut la aia, nu e bine ca nu se poate fura in voie. Trebuie investitor privat care sa dea zeciuiala la inceput si dupa aceea periodic la paride „atentii” iar lucrarile sa le concesioneze la firmele de „casa” ale partidelor. Poate ceva in genul investitiilor private sa contribuie si cetatenii care au ceva bani care stau degeaba prin banci sa investeasca care cat vrea si sa primeasca actiuni sau cum se cheama (pui 1000 euro primesti parte din profit si tot asa).

      Reply
  2. „Airbus 737 şi Boeing 320.”????
    Nea Sebastiane, zau asa, deja ne-am saturat de ineptiile matale!!! Mai urmeaza sa mergi la aeroport cu Peufeot 350 sau cu BMW 406, sa iti iei un Audi Z5 si un BMW Q7…. Zau, lasa-te, nene, de meserie, ca nu-i de tine!

    Reply
  3. si mita, cat mai e mita sau parandaratul , domn presedinte??

    Reply
  4. Sunt interesat sa cumpar un boeing 320 sau un airbus 737…plata pe loc!!

    Reply
  5. Cat de privat va fi acel operator? Iar studii de fezabilitate? De 15 ani o tineti numa in fezabilitati si consultante. Du;pa care apar niste castori fantoma. Dupa care nu mai iese intabularea… Minciuni!!!!!!!!!!!!!!!!! Cu cat se mai da studiul? Ma bag si eu. Merge pe PFA sau trebuie doar SA?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate