Victorie impresionantă a bulgarului Kamenov în Trofeul Teliu

raliu trofeul teliuLa volanul unui Mitsubishi Lancer Evo VIII, Lyuben Kamenov a câştigat Trofeul Teliu, cea de-a şasea rundă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Campion al Bulgariei, Kamenov a impresionat la Teliu, câştigând la chiar prima sa participare în această etapă. Locul secund i-a revenit lui Andrei Dumitrescu (Tatuus), pilotul singurului monopost din concurs, iar treapta finală a fost ocupată de Lucian Răduţ (Mitsubishi Lancer Evo VIII).

A fost pentru a treia oară când Lyuben Kamenov a luat startul într-o etapă din campionatul românesc de viteză în coastă. El a mai urcat pe podium anul trecut la Rânca şi a obţinut un loc 4 în Marele Premiu al Oraşului Braşov din acest sezon. Trofeul Teliu reprezintă prima sa victorie din România iar faptul că nu a mai „alergat” pe acest traseu până acum nu a fost o problema pentru el. Mai mult, Kamenov a fost foarte aproape să bată recordul din 2013 deţinut de Lucien Hora, fiind mai lent decât acesta cu doar 0.065 secunde.

Şi locul 2 reprezintă o premieră, Andrei Dumitrescu reuşind primul său podium din acest an. Deşi la finalul primei manşe de concurs nu se afla în primii trei, Dumitrescu a reuşit un timp foarte bun în manşa secundă, fiind alături de Kamenov singurul care a scăzut sub un minut şi 40 de secunde. Şi Lucian Răduţ şi-a îmbunătăţit rezultatul primei manşe de concurs şi a încheiat pe podium. Bogdan Cuzma (Mitsubishi Lancer Evo IX) a fost marele perdant al manşei secunde de concurs, reuşind doar cel de-al patrulea timp, poziţie pe care a ocupat-o şi în clasamentul final. În aceste condiţii, Răduţ a reuşit să mai reducă din avansul pe care Cuzma îl are în fruntea clasamentului general.

Campionul Paul Andronic (Mitsubishi Lancer Evo V) obţinut cel de-al cincelea timp, devansându-i pe Eduard Stan (Mitsubishi Lancer Evo VIII) şi pe Armando Battocchi (Ferrari 458 Challenge). Alex Mirea a avut o evoluţie excelentă pe parcursul întregului weekend. La volanul unui BMW E346 SPF, Mirea a reuşit în final cel de-al optulea loc al clasamentului OPEN. În urma lui s-a clasat campionul naţional de raliuri Dan Girtofan, cel care a testat în condiţii de concurs maşina pe care o pilotează în acest sezon de CNR, Skoda Fabia R5.

Grupa N a avut parte de o desfăşurare spectaculoasă. Deşi fusese mai rapid cu aproape 2 secunde decât Alexandru Mitroi (Mitsubishi Lancer Evo X) în prima manşă de concurs, Călin Maniţiu (Subaru Impreza) a ieşit în decor pe ultima urcare. Este primul său abandon din acest sezon, după o evoluţie foarte bună, cu clasări pe locul 2 în primele două etape urmate de trei victorii consecutive.

Victoria grupei N i-a revenit lui Alexandru Mitroi care a revenit pe prima treaptă a clasamentului. El a fost însoţit pe podium de Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer Evo VIII) şi Cosmin Salistean (Mitsubishi Lancer Evo VI). Pentru a doua oară în acest sezon, Laurenţiu Ene (Honda Civic Type R) a câştigat categoria maşinilor cu 2 roţi motrice (sub 3500cc), devansându-l pe Andrei Şerban (Skoda Fabia). Duelul celor doi a fost unul palpitant, Ene reuşind o evoluţie foarte bună mai ales în manşa secundă de concurs.

Adi Iliescu (Mitsubishi Lancer Evo VII) a câştigat grupa A reuşind să îl „bată” pe Bogdan Ungureanu (Mitsubishi Lancer Evo IX) în ambele manşe de concurs. Costi Stratnic (BMW Coupe) şi-a adjudecat victoria la diesel în timp ce Julian Răduţă (Renault Clio) a fost cel mai rapid debutant.

Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) a câştigat categoria istoricelor, mărindu-şi avansul în fruntea clasament. Ghigea a fost foarte aproape de a abandona înainte de ziua finală din cauza problemelor la cutia de viteze însă a reuşit să revină în concurs datorită eforturilor depuse de echipa să tehnică. Cel de-al doilea rezultat i-a revenit lui Costin Ganescu (Fiat X1/9) iar cel de-al treilea lui Dorin Alexandrescu (Volkswagen Golf GTI).

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.