Scandalul gardului lipsă de la Aeroport: Kadas sau Butuza sunt vinovați?

kadas iluna andrei marius

Kadas-Iluna Andrei Marius Foto: brasovmetropolitan

Consilierul județean Kadas-Iluna Andrei Marius a solicitat în plenul Consiliului Județean Brașov, în data de 5 iulie 2016, o informare privind problemele legate de împrejmuirea de siguranță a obiectivului „Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav”, pe o perioadă de numai două luni, perioadă pentru care avea un interes direct.

Pentru a face lumină în acest caz, newsbv.ro a cerut public să se dea publicității care a fost situația construirii gardului pentru Aeroport și paza acestui obiect de la bun început și până în prezent. La această oră suntem în măsură să prezentăm opiniei publice interesele  dinspatele acestui scandal.

Județul Brașov, reprezentat de către Consiliul Județean Brașov, a încheiat contractul de lucrări nr. 11/2011 cu executantul SC KASIM EMAKA SRL (patronată la acea vreme de chiar consilierul judeţean Kadas-Iluna Andrei Marius), având ca obiectiv „Refacerea terenului în zona balastierelor și împrejmuirea de siguranță a AIBG”.

În cadrul acestui contract s-a realizat o parte din împrejmuirea aeroprotului, având în vedere că prin procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor (nr.1/14.05.2012) comisia a acceptat renunțarea montării a 3000 m de gard în zona balastierelor din cauza problemelor juridice reclamate de SC GOTIC SA.

După expirarea termenului de garanție, o comisie a Consiliului Județean a procedat la încheierea procesului-verbal de recepție finală cu nr. 2/14.05.2013, unde la punctul se menționează: „Din vina constructorului, ca urmare a asigurării pazei necorespunzătoare a obiectivului (obligație care a fost în sarcina acestuia), în perioada scursă de la recepția la terminarea lucrărilor și până la Recepția Finală au apărut următoarele deficiențe: gard lipsă pe o lungime de 163 m; plasă lipsă pe o lungime de 291 m; plasă deteriorată de ciobani pe o lungime de 12,5 m, plasă desfăcută pentru accese pe o lungime de 27,5 m, sârmă ghimpată lipsă pe o lungime de 923 m”
Mai mult, tot în acest proces verbal se precizează că se admite recepția finală cu obligația constructorului SC KASIM EMAKA SRL de a remedia deficiențele prezentate mai sus până la data de 30 noiembrie 2013. Trebuie precizat că, la această oră, la Direcția Tehnică a Consiliului Judeţean nu există niciun proces–verbal ulterior de stingere a obligațiilor de remediere asumate de către constructor.
În continuare Consiliul Județean Brașov a încheiat contractul de lucrări 63/18.09.2013 cu SC INTELKASIM SRL (patronată la acea vreme de același consilier judeţean Kadas-Iluna Andrei Marius) având ca obiect „împrejmuire de securitate a AIBG pe o lungime de 3320 m”.
Prin procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor cu nr. 13817/20.12.2013, comisia de recepție admite recepția fără obiecțiuni a lucrărilor, ceea ce ar fi însemnat, din coroborarea celor două contracte mai sus menționate, că întregul perimetru al aeroportului ar fi fost încercuit. 

Hop și firma omului de afaceri Marcel Butuza

Obiectivul de investiții a beneficiat de paza SC VECTRA SERVICE SRL pe perioada construcției pistei de decolare aterizare până în luna aprilie 2015. Prin procesul–verbal de predare-primire a amplasamentului și a bornelor de repere (nr. 1829/26.02.2013), VECTRA SERVICE SRL a preluat și obligația de pază a gardului de securitate a Aeroportului.

Deși SC VECTRA SERVICE SRL nu a precizat la contractare faptul că paza obiectivului se va asigura în baza unui contract cu o terță persoană juridică, administratorul special al societății Vectra (aflată în insolvenţă) a confirmat conducerii CJ că paza obiectivului a fost realizată în baza unei subcontractări.
În data de 4 februarie 2015 s-a semnat procesul –verbal de recepție la terminarea lucrărilor aferente construcției pistei de decolare-aterizare (nr. 1369/04.02.2016) cu obiecții privind o serie de remedieri, iar în data de 22.05.2015 se semnează procesul-verbal cu remedierea lucrărilor cerute (nr. 6040/22.05.2015).

Ping-pong cu negocierile, între Vectra şi CJ 

Pentru a identifica soluțiile optime de asigurare a pazei obiectivului până la reluarea lucrărilor de construcții, Consiliul Județean Brașov a convocat o ședință de lucru în data de 08.04.2015, ocazie cu care s-a stabilit în concordanță cu argumentele prezentate demararea negocierilor cu SC VECTRA SERVICE SRL în vederea încheierii unui contract de mentenanță.

  •  În data de 08.05.2015 se aprobă referatul 5358 privind necesitatea administrării lucrărilor de investiții AIBG.
  • În data de 19.05.2015 se aprobă referatul cu nr. 5978 privind numirea comisiei de negociere cu SC VECTRA SERVICE SRL urmat de emiterea Dispoziției cu nr. 404/22.05.2015 prin care s-a stabilit componența comisiei de negociere.
  • În data de 04.06.2015 se aprobă nota justificativă a achiziției directe de servicii de administrare și se emite avizul juridic, iar în data de 05.06.2015 se convoacă reprezentanții SC VECTRA SERVICE SRL la negocieri pentru data de 08.06.2015. Prima rundă de negocieri se finalizează prin Procesul –Verbal atașat cu data de 08.06.2015/
  • În data de 12.06.2015 SC VECTRA SERVICE prezintă oferta finală și se încheie procesul verbal datat în aceeași zi. Drept urmare se încheie contractul de servicii cu nr. 7251/15.06.2015 cu SC VECTRA SERVICE SRL.
Deși contractul nu prevedea subcontractarea unor servicii, administratorul SC VECTAR SERVICE SRL a recunoscut la finalul contractului că paza obiectivului a fost subcontractată unei terțe persoane juridice.
Având în vedere că încă din data de 08.04.2015, deci cu mai mult de o lună înainte de semnarea Procesului Verbal cu remedierile lucrărilor la pistă, SC VECTRA SERVICE SRL a fost informată de intenția CJBV de a negocia un contract de administrare, ne-am situat în cadrul unei înțelegeri tacite de asigurare a pazei obiectivului până la data semnării formale a unui contract.
Prin Dispoziția cu nr. 455/23.06.2015 s-a stabilit componența comisiei de predare a amplasamentului către SC VECTRA SERVICE SRL în vederea începerii contractului de administrare. Comisia s-a deplasat la obiectiv pentru a preda amplasamentul și a semnalat problemele din teren în ceea ce privește situația gardului la acel moment.
În consecință prin adresa nr. 7732/24.06.2015 CJBV a sesizat IPJ Brașov cu privire la lipsa unei lungimi de 163m de gard precum și lipsa unor elemente de gard. Totodată s-a reclamat faptul că persoane neidentificate au depozitat deșeuri menajere și deșeuri provenite din demolări de construcții pe amplasament. Această sesizare a ținut cont de toate realitățile constatate la fața locului la acel moment.

În acest context, problemele privind gardul lipsă și problema pazei pot avea două cauze

Pista aeroport GhimbavFie SC VECTRA SERVICE SRL (vorbim de omul de afaceri Marcel Butuza) prin subcontractant nu și-a îndeplinit obligațiile de pază până la data de 23.06.2015, dar această variantă nu justifică elementele lipsă din gard, care nu a fost montat niciodată.
Fie SC KASIM EMAKA SRL (adică consilierul județean Kadas-Iluna Andrei Marius) nu a remediat niciodată lucrările menționate în procesul-verbal de recepție finală cu nr. 2/14.05.2013 la punctul 4 (motiv pentru care nu există nici procesul-verbal de recepție finală a remedierilor), iar SC INTELKASIM SRL (adică tot consilierul județean Kadas-Iluna Andrei Marius) nu a montat niciodată gardul pe porțiunea de intrare a pârâului Beselcin pe amplasament, deși comisia de recepție a semnat procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor cu nr. 13817/20.12.2013 fără obiecțiuni, iar SC INTELKASIM SRL a încasat tot prețul contractului deși constatăm o lipsă de peste 400 m de gard.
În mod cert, consilierul județean PNL Kadas-Iluna Andrei Marius va veni la o viitoare şedinţă de plen a Consiliului Judeţean şi va face lumină asupra acestor aspecte şi asupra implicării şi intereselor directe pe care le-a avut în afacerea „Gardul Aeroportului”.

 

  1. ”SC KASIM EMAKA SRL (adică consilierul județean Kadas-Iluna Andrei Marius) nu a remediat niciodată lucrările menționate în procesul-verbal de recepție finală cu nr. 2/14.05.2013 la punctul 4 (motiv pentru care nu există nici procesul-verbal de recepție finală a remedierilor), iar SC INTELKASIM SRL (adică tot consilierul județean Kadas-Iluna Andrei Marius) nu a montat niciodată gardul pe porțiunea de intrare a pârâului Beselcin pe amplasament, deși comisia de recepție a semnat procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor cu nr. 13817/20.12.2013 fără obiecțiuni, iar SC INTELKASIM SRL a încasat tot prețul contractului deși constatăm o lipsă de peste 400 m de gard.”-daca e asa-sesizare la DNA. Nu exista alta cale. Si sesizarea trebuie facuta de pres CJ- onor Vestea Adrian. Nu o face-favorizarea faptuitorului si/sau o complicitate,asta ancheta va stabilii.
    in alta ordine de idei,nu mai are MIX-Tv sponsor?

    Reply
  2. Kadas este o mare rusine pentru PNL ! !Un gainar cu pretentii de interlop care l-a fraierit pe Aristotel sa-l faca consilier judetean… Ar fi interesant sa vedem cati bani a primit Kadas de la Consiliul Judetean din 2013 si pana acum

    Reply
  3. Si pentru a va lamuri cine este teparul Andi, dati pe google o cautare cu Kadas Iluna Andrei Marius… Sunt multe „barfe” legate de afacerile omului…

    Pana si tatal lui e un personaj intreresant, e exact acel Kadas arestat in dosarul lui Hrebenciuc…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate